Vilka trådar tänker du på då? Har jag sagt det är det nog sant också, jag ljuger sällan. Folk som generaliserar och raljerar i brist på bättre argument, det tycker jag är tradigt.

Det är förövrigt många hemmafixare här som kopplar rör bättre än hantverkaren som gjort installationen ovan. Tycker du det är jobbigt av någon anledning är nog inte detta forum rätt ställe för dig.
 
  • Gilla
Kire_78 och 7 till
  • Laddar…
Pherra skrev:
Du är så duktig..varför inte satsa på en karriär som snickare, röris, ventare, elare, plåtis på samma gång?
Finns säkert rötägg i din bransch också!?
Nog för att det kanske gnälls lite väl mkt på hantverkare här ibland, men i det här fallet går det ju inte ens att ifrågasätta inkompetensen, speciellt inte när pappskallen dessutom försvarar sitt arbete!
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
HaHA har du varit en besvärlig kund?
Dom måste ha gjort det på ren jävelskap.
 
  • Gilla
Pagno
  • Laddar…
MathiasS skrev:
Det är bilder som dessa som får mig helt övertygad om att jag faktiskt skulle göra ett rätt ok jobb som rörkrökare, plåtslagare, snickare eller vad det nu är vi ser. Inte ens när jag verkligen gör ett dåligt jobb blir det såhär dåligt.

Eftersom det är borrat får man ju börja med vinklar åt vänster, sedan höjdjustering på väggen till höger för att anpassa mot fästet på bakre väggen, sedan kasta om kallt och varmt vid 90gr böjen upp mot blandaren.
Hade nog gjort likadant att korsa under blandarn
 
P
scim skrev:
Nog för att det kanske gnälls lite väl mkt på hantverkare här ibland, men i det här fallet går det ju inte ens att ifrågasätta inkompetensen, speciellt inte när pappskallen dessutom försvarar sitt arbete!
Försvarar inte detta jobb, läs tredje inlägget!
 
Pherra skrev:
Försvarar inte detta jobb, läs tredje inlägget!
Vad var egentligen meningen med ditt inlägg då?
 
P
Att jag var less på att Mathias måste påtala att han kan vet och gör allt bättre än alla hantverkare. Förstår du nu när jag skrivit samma mening i två inlägg?
 
Nä, jag förstår inte, för han har aldrig skrivit det du påstår. Har aldrig sett honom skriva så i någon annan tråd heller.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Som thomas33 var inne på:
Ser ut som han hade 5*90grader, 1 rak samt lite färdigbockade restbitar i bilen och utnyttjade dom kreativt.
 
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Så här med snygga böjar skulle en seriös rörläggare göra installationen.
röris.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Raskus och 7 till
  • Laddar…
Niklas Haglund skrev:
Det som jag dock är missnöjd med är rördragningen i duschen. I mitt tycke en märklig dragning med onödiga vinklar och kopplingar. Röris hävdar att detta var den enda lösningen men jag är skeptisk.
[bild][bild]
Hej Niklas,
tråkigt att se ett så dåligt utfört arbete, kanske t o m jag skulle kunnat göra det bättre själv, och det säger inte lite!
Man blir ju som lekman alltid orolig och undrar över vad mer som slarvats med eller som har utförts fel, när man kan tycka att det här resultatet är ok att lämna efter sig och ta betalt för... oerhört respektlöst och undermåligt. Hoppas ni inte får andra problem längre fram om värre fel finns dolda.

- Är detta en certifierad professionell rörmokare som du har haft inne? Har du själv anlitat dem/honom, eller kom han "på köpet" genom firman/firmorna som gjort resten av jobbet med badrumsrenoveringen?
 
Jag håller med samtliga i den här tråden, utom Pherra.

- Rörmokaren är en klåpare, typ allt är fel utom möjligen färgen på rören.
- Jag hade gjort det bättre på fyllan, och jag är inte rörmokare. Jag hade inte heller satt kostnadsdrivande vinklar i hörnen utan bockat rören.
 
pelpet skrev:
Jag håller med samtliga i den här tråden, utom Pherra.

- Rörmokaren är en klåpare, typ allt är fel utom möjligen färgen på rören.
- Jag hade gjort det bättre på fyllan, och jag är inte rörmokare. Jag hade inte heller satt kostnadsdrivande vinklar i hörnen utan bockat rören.
Tror inte rören räcker hela väggen ändå utan behöver skarvas så vinklar i hörnen eller rak skarv efter spelar nog inte så stor roll kostnadsmässigt, men fult som *** är det draget i alla fall.
 
Borde finnas en dubbelkoppling till vägg brickan som korsar rören, för rörisar som tänkt fel.
 
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Intressant/fantasifull lösning alltså, inte så snyggt direkt.. (skulle inte godkänt den i mitt badrum!)
Känner lite sådär "gör om, gör rätt" när jag ser bilden..

Hoppas det löser sig för dig,
Med vänlig hälsning, Sandra
 
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.