Patrik440
Judith
Närbild på en hunds ansikte med fokus på ögat, pälsen är flerfärgad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Jante och 5 till
  • Laddar…
Patrik440
Plankorna stack ut lite från kärran när vi åkte från bygghandeln härom dagen så Judith fick stå å hålla kolla så inte någon husbil eller annat högre fordon körde för nära när vi åkte hem.
Hund sitter på en utskjutande planka från en lastad släpvagn vid bygghandel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


/P
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
Jante och 5 till
  • Laddar…
Patrik440
Träffade en snygging utanför affären igår kväll.
En glad Alaskan Malamute med rött halsband i tre olika poser utanför en affär.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


/ Patrik
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Storsockret
Hundar är bäst! :D Nog för att jag skulle kunnat tänka mig katt också om jag inte vore riktigt jäkla allergisk, men jag är helt klart en hundmänniska :)

I november förra året adopterade vi en Greyhound från Irland. Vi hade visat intresse för några stycken som var kvar där, men eftersom vi skulle ner till Stockholm i annat ärende så tipsade dom oss om några andra hundar som fanns i jourhem, som vi kunde få passa på att träffa. En av dessa föll vi pladask för och vi hämtade honom två veckor senare; Penguin, eller Pingis som vi ändrade till:

7ZlVXZH.jpg

I mars/april tänkte vi att det vore kul med en till hund så vi skickade in en ny intresseanmälan på en lite äldre tik (även det Greyhound), eftersom vi tänkte att det borde funka bäst med Pingis. När vi blev kontaktade av Hundar Utan Hem så visade det att den vi anmält intresse på redan hittat en familj på Irland, så vi fick lite andra förslag. Men så en dag så fick vi veta att den familjen ändå valt en annan hund, så vi fick gå vidare med henne. Det blev en lång helg då jag själv åkte först Umeå > Göteborg för att hämta en ny bil vi valde att köpa för att få plats med båda två, och sen tillbaka till Stockholm för att möta upp transporten från Irland och hämta hem Rita:

6xkDOOa.jpg
Så sedan dess har vi två knäppisar. Så himla fina hundar, aldrig träffat snällare. Älskar människor och alla som träffar som blir frälsta. Det funkade bra att introducera dom för varandra och redan samma kväll sov dom på samma säng även om det generellt har tagit ett tag för Rita att fatta konceptet :D

CG5ivyg.jpg

Jag kan verkligen rekommendera Greyhound om man vill ha en intressant men rätt okomplicerad ras. Det är väl främst jaktinstinkten och att man behöver ha någonstans där dom får springa av sig då och då som kan vara lite drygt. Världens snabbaste soffpotatis är en rätt bra beskrivning. Dom har verkligen överträffat alla våra förväntningar. Beter sig jättefint inomhus, älskar att åka bil, har inga problem med veterinärbesök med tillhörande hantering. I princip rumsrena direkt. Det finns också väldigt många att adoptera eftersom industrin ser ut som den gör på Irland.

VonRwds.jpg

I8mt9x3.jpg

znD1Q9Z.jpg

fzwRPBH.jpg

Har hundratals bilder jag skulle kunna lägga upp men det är väl redan nu alldeles för många. Kan ta och avsluta med en mening jag inte trodde jag skulle skriva någon gång; ni kan följa våra hundar på instagram @pingisofthenorth :D
 
  • Gilla
  • Älska
Alfredo och 12 till
  • Laddar…
Storsockret Storsockret skrev:
Hundar är bäst! :D Nog för att jag skulle kunnat tänka mig katt också om jag inte vore riktigt jäkla allergisk, men jag är helt klart en hundmänniska :)

I november förra året adopterade vi en Greyhound från Irland. Vi hade visat intresse för några stycken som var kvar där, men eftersom vi skulle ner till Stockholm i annat ärende så tipsade dom oss om några andra hundar som fanns i jourhem, som vi kunde få passa på att träffa. En av dessa föll vi pladask för och vi hämtade honom två veckor senare; Penguin, eller Pingis som vi ändrade till:

[bild]

I mars/april tänkte vi att det vore kul med en till hund så vi skickade in en ny intresseanmälan på en lite äldre tik (även det Greyhound), eftersom vi tänkte att det borde funka bäst med Pingis. När vi blev kontaktade av Hundar Utan Hem så visade det att den vi anmält intresse på redan hittat en familj på Irland, så vi fick lite andra förslag. Men så en dag så fick vi veta att den familjen ändå valt en annan hund, så vi fick gå vidare med henne. Det blev en lång helg då jag själv åkte först Umeå > Göteborg för att hämta en ny bil vi valde att köpa för att få plats med båda två, och sen tillbaka till Stockholm för att möta upp transporten från Irland och hämta hem Rita:

[bild]
Så sedan dess har vi två knäppisar. Så himla fina hundar, aldrig träffat snällare. Älskar människor och alla som träffar som blir frälsta. Det funkade bra att introducera dom för varandra och redan samma kväll sov dom på samma säng även om det generellt har tagit ett tag för Rita att fatta konceptet :D

[bild]

Jag kan verkligen rekommendera Greyhound om man vill ha en intressant men rätt okomplicerad ras. Det är väl främst jaktinstinkten och att man behöver ha någonstans där dom får springa av sig då och då som kan vara lite drygt. Världens snabbaste soffpotatis är en rätt bra beskrivning. Dom har verkligen överträffat alla våra förväntningar. Beter sig jättefint inomhus, älskar att åka bil, har inga problem med veterinärbesök med tillhörande hantering. I princip rumsrena direkt. Det finns också väldigt många att adoptera eftersom industrin ser ut som den gör på Irland.

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

Har hundratals bilder jag skulle kunna lägga upp men det är väl redan nu alldeles för många. Kan ta och avsluta med en mening jag inte trodde jag skulle skriva någon gång; ni kan följa våra hundar på instagram @pingisofthenorth :D
Inte alls för många bilder! Vill se fler! :love:
(Får inte Instagram att funka. Har eventuellt skapat konto tidigare och glömt bort det.:rofl:)
 
  • Gilla
Alfredo och 2 till
  • Laddar…
Storsockret
D dicliff skrev:
Inte alls för många bilder! Vill se fler! :love:
(Får inte Instagram att funka. Har eventuellt skapat konto tidigare och glömt bort det.:rofl:)
Hehe ja men dåså, här kommer en hög till :rofl:

03pZAZJ.jpg

FuLulnP.jpg

pnY8iOv.jpg

u2YLBfr.jpg

AXIafba.jpg

yoelnn6.jpg

gag8s5Q.jpg

dPSv0Ti.jpg

jhbd05Z.jpg

CHby61b.jpg

zurccrT.jpg

YJjGcJz.jpg

När jag äntligen hämtade hem ACn från förrådet :p
hIkeXEv.jpg
Pingis är en bra kudde igen
ZiutfLd.jpg

dSAfD3H.jpg

Eftersom kontot är publikt så kan man helt enkelt gå in via webläsaren också, https://www.instagram.com/pingisofthenorth/ så finns det drygt 300 bilder till :rofl:
 
  • Gilla
  • Älska
Alfredo och 3 till
  • Laddar…
Så jättefina!
 
Storsockret
a.o.f a.o.f skrev:
Så jättefina!
Ja visst är dom! Man vänjer sig snabbt med dessa avlånga hundar så alla andra ser väldigt breda ut :D
 
Storsockret Storsockret skrev:
Ja visst är dom! Man vänjer sig snabbt med dessa avlånga hundar så alla andra ser väldigt breda ut :D
Kan du någonsin ha dem lösa?

Håller med - mycket sympatisk ras.
 
Storsockret Storsockret skrev:
Hehe ja men dåså, här kommer en hög till :rofl:

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

När jag äntligen hämtade hem ACn från förrådet :p
[bild]
Pingis är en bra kudde igen
[bild]

[bild]

Eftersom kontot är publikt så kan man helt enkelt gå in via webläsaren också, [länk] så finns det drygt 300 bilder till :rofl:
Tussisarna! Så gulliga! Och vänner direkt verkar det som. Jättefina bilder! :heart:(Ska kolla länken också):giggle:
 
  • Gilla
Storsockret
  • Laddar…
Storsockret
yonna yonna skrev:
Kan du någonsin ha dem lösa?
Nej, inte än iallafall. Inkallning sitter för det mesta med långlina men vi har haft dom lösa en gång långt ute i skogen och då gick dom helt enkelt iväg. Jagade ingenting, gick bara ett lugnt varv runt en myr och totalignorerade oss. Kom tillbaka nöjda och blöta. Vi har dom annars bara lösa på inhägnat område, som tur är finns det två rastgårdar och ett nedlagt dagis som det går att släppa dom vid. Nu flyttar vi till hus om två veckor och kommer bygga stängsel runt baksidan, så det blir skönt.
 
  • Gilla
dicliff och 2 till
  • Laddar…
Kompis besökte mig med en pensionerad tävlingshound. Vi släppte jyckarna (min inte utpräglad jakthund) i kohagen (utan kor). Kors vilken fart tiken fick - efter kaniner. Men kom snällt tillbaka efter sitt sprinterlopp! Min egen jycke reagerade inte!
 
  • Gilla
dicliff och 1 till
  • Laddar…
Storsockret
Ja dom är ju riktigt snabba. Även andra raser kan såklart jaga efter katter, kaniner osv, skillnader är ju att en vinthund faktiskt har ganska stor chans att komma i kapp jämförelsevis så det kan sluta illa. Det var ju en greyhound som fällde ett rådjur inne i Stockholm för några år sen läste jag om. Så jägare är dom allt.
 
I ungdomem hade grannarna Grayhound och Vipet för att tävla med.
När de rymde gjorde de inget annat än att springa, runt runt i byn.
De tränades dagligen i koppel med husse på cykel, tävlingar var det ofta på Skarpnäck här i Stockholm.
För de var utanför tomten, synonymt med att springa.
När de tröttnade gick de in på tomten igen.
 
hsd
Storsockret Storsockret skrev:
Nej, inte än iallafall. Inkallning sitter för det mesta med långlina men vi har haft dom lösa en gång långt ute i skogen och då gick dom helt enkelt iväg. Jagade ingenting, gick bara ett lugnt varv runt en myr och totalignorerade oss. Kom tillbaka nöjda och blöta. Vi har dom annars bara lösa på inhägnat område, som tur är finns det två rastgårdar och ett nedlagt dagis som det går att släppa dom vid. Nu flyttar vi till hus om två veckor och kommer bygga stängsel runt baksidan, så det blir skönt.
Bygg högt stängsel, har en lurcher själv och desvärre en smitare som hoppar högt
De var lika med afganhunden vi hade,smet å var borta länge
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.