hsd
Storsockret Storsockret skrev:
Ja dom är ju riktigt snabba. Även andra raser kan såklart jaga efter katter, kaniner osv, skillnader är ju att en vinthund faktiskt har ganska stor chans att komma i kapp jämförelsevis så det kan sluta illa. Det var ju en greyhound som fällde ett rådjur inne i Stockholm för några år sen läste jag om. Så jägare är dom allt.
Vinthundar jagar med synen, inte som andra som använder nosen
 
Storsockret
hsd hsd skrev:
Bygg högt stängsel, har en lurcher själv och desvärre en smitare som hoppar högt
De var lika med afganhunden vi hade,smet å var borta länge
Dom är inga hoppare vad det verkar så vi kommer att bygga 120cm till att börja med, vilket jag vet låter lågt. Men det är så högt staket det är runt rastgården och dagiset vi brukar släppa dom i och dom har aldrig försökt ta sig över trots att det varit både igelkott och rådjur utanför som triggat igång dom. Impulsen har snarare varit att försöka rusa igenom staketet :crysmile: Men vi får väl se...
 
  • Älska
dicliff
  • Laddar…
Louie 9 år som snart äntligen ska få bo i villa med 1800kvm tomt istället förlägenhet. Sen ska vi bara snickra staket så vi alla kan slappna av :crysmile:
 
  • Svart hund sitter och ler i skogsmiljö som kommer vara del av en 1800kvm stor tomt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Myckling och 5 till
  • Laddar…
Storsockret
Åh så fina dom är :love: Hade gärna haft en själv.
 
  • Gilla
ilpadrinofritzone
  • Laddar…
Storsockret Storsockret skrev:
Dom är inga hoppare vad det verkar så vi kommer...
Har inte haft problem med mina prickiga jyckar men min nuvarande forcerar stängslet - som mest var en markering för jyckarna. Jag har nu 1-2 ellinor och det fungerar ypperligt, framför allt vid den gamla stenmuren där det är svårt att sätta riktiga stolpar. Linorna sitter 20 cm innanför de låga häckarna för att undvika att små barn av misstag rör vid dem. Skylt krävs dock.
 
En lekfull redigerad bild av en hund i en soffa, med färgglada, artistiska effekter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Lekte lite med bilden, men någon passade på att komma upp i soffan för lite middagsmys.. nu när husse inte satt ivägen :cool:
 
  • Gilla
Patrik440 och 2 till
  • Laddar…
Z
En brun katt och en vit hund sover tätt ihop på en säng med blommigt täcke.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Min gammelman tar en skön vila med kissen.
 
  • Gilla
  • Älska
Alfredo och 11 till
  • Laddar…
Äntligen en bild som inte är helt suddig - då blev hon trebent istället. :crysmile:
Lurvigt hund står på tre ben i en solig trädgård med grönt gräs.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Mitt lilla lurviga hjärta :heart:
 
  • Gilla
  • Älska
Abies koreana och 10 till
  • Laddar…
Patrik440
I lördags var jag och Judith i Lysekil på Tändkulemotorns dag.
Hund sitter på en arbetsbänk framför en stor tändkulemotor på museet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tändkulemotor som ryker under en demonstration med besökare på Tändkulemotorns dag i Lysekil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Knepigt att åka färja tyckte Judith, hon kände ju att vi rörde på oss men stod ju kvar på samma plats ändå.
Hund i bil tittar ut genom fönstret på en gul färja under Tändkulemotorns dag i Lysekil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hund tittar ut över vattnet från en färja med en annan gul färja i bakgrunden mot en himmel med moln.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En hund ombord på en färja med en gul detalj och havet i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


/ Patrik
 
  • Gilla
  • Älska
Hemmakatten och 5 till
  • Laddar…
Patrik440
.
Igår söndag var jag och Jesko på Nordic Dog Show i Ljungskile (Backamo) och visade upp "oss"..

Hade dock kunnat börjat bättre då vi hamnade i en bilkö redan ett par kilometer innan vi kom fram till parkeringsområdet och stod där nästan fram till klockan 8 innan vi kom in.(.. och bedömningarn började kl 8..)

Som "tur var" satt våran domare också fast i kön så vi fick några minuter att försöka varva ner innan det var våran tur.

Jesko hade nog gärna väntat ytterligare en halvtimme ( jag också.. ) för svansen var lite låg när det var våran tur så det blev inte riktigt toppresultat med Excellent som vi hoppades på och vi fick nöja oss med ett Very Good.

Egentligen spelar det ju inte någon roll för jag vet ju att han är världens snyggaste Jesko ändå.

Lång bilkö på väg till hundutställning, rödljus på husbil i förgrunden och bilar i rad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hundutställning med hundar och förare som väntar vid tävlingsringar utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Svartvit hund sitter bredvid en grön väska och hundtillbehör på ett träunderlag utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Papillonhund Jesko på promenad utomhus, representerade på en hundutställning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Svartvit hund vilar i bil med ögonen stängda på en rosa filt, nära en vattenflaska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hund ligger på en rosa filt i bil, ser trött ut, sele är fäst runt hunden, svartvit päls.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Svartvit hund sitter på förarsätet av en moped, med natur och järnvägsspår i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


/Patrik
 
  • Gilla
  • Haha
quakelennart och 9 till
  • Laddar…
Ett par bilder från semestern, pappisarna lämnade lite spår efter sig på stranden vid Hvide Sande i Danmark.
Hundtassavtryck i sand med en mörk sten på en strand.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Samlade sedan ihop sig på en stubbe i Vadstena på vägen hem.
Fyra hundar på en stubbe i en park med träd och en sjö i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ditte, Iza, Bonnie och Luna
//Jante
 
  • Gilla
Patrik440 och 2 till
  • Laddar…
Patrik440 Patrik440 skrev:
.
Igår söndag var jag och Jesko på Nordic Dog Show i Ljungskile (Backamo) och visade upp "oss"..

Hade dock kunnat börjat bättre då vi hamnade i en bilkö redan ett par kilometer innan vi kom fram till parkeringsområdet och stod där nästan fram till klockan 8 innan vi kom in.(.. och bedömningarn började kl 8..)

Som "tur var" satt våran domare också fast i kön så vi fick några minuter att försöka varva ner innan det var våran tur.

Jesko hade nog gärna väntat ytterligare en halvtimme ( jag också.. ) för svansen var lite låg när det var våran tur så det blev inte riktigt toppresultat med Excellent som vi hoppades på och vi fick nöja oss med ett Very Good.

Egentligen spelar det ju inte någon roll för jag vet ju att han är världens snyggaste Jesko ändå.

[bild] [bild]
[bild]
[video]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]

/Patrik
Så kul nu när utställningarna börjar igen, vi var med våra tre Casa del Zorro vovvar till Västerås, 2 VG och en EX. September blir det Leksand, Gimo och Högbo.
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Patrik440
Jante Jante skrev:
Så kul nu när utställningarna börjar igen, vi var med våra tre Casa del Zorro vovvar till Västerås, 2 VG och en EX. September blir det Leksand, Gimo och Högbo.
Ja.

Till helgen skall vi till Vårgårda någonstans och i september är det dags för Vänersborg.

En svart och vit hund står på förarsätets mittarmstöd i en bil och tittar ut genom vindrutan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


/Patrik
 
  • Gilla
Jante
  • Laddar…
Patrik440
Hund springer med en grillkorv i munnen och grillkorvar på en grillgaller.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
Hemmakatten och 4 till
  • Laddar…
Patrik440 Patrik440 skrev:
[bild]
För många, många år sedan gick jag en kurs som mest var utomhus. Jag brukade ha med mina två hundar och vid något tillfälle grillades det korv. Den ena hunden hade lite besvär med matsmältningen så jag var mycket tydlig med att hundarna inte fick matas, utan fick mat hemma. Alla deltagare på kursen förstod. När vi så kom hem kräks en av tikarna upp en hel grillkorv. Någon hade inte kunnat stå emot och hon hade skyndat sig att sluka den hel (det var en mycket liten hund) eftersom hon visste att om jag såg det skulle jag ta den. Hunden blev mycket besviken när hon inte fick äta korven igen... :rofl:

Det var en väldigt speciell hund, oerhört snäll och kärleksfull. En sådan man bara får en gång i livet :love:

Det är så länge sedan att jag inte tänker på henne så ofta men dina roliga bilder gjorde att jag kom ihåg korvinsidensen och därmed henne. Lilla, söta skrutthunden. :heart:
 
  • Gilla
  • Älska
Myckling och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.