Vi kör fleeceoverall här i -14, funkar fint. Måttsydd tom. Men det är lättare med tikar som inte pinkar på sina egna ben. 😉 Allra bäst är overallen dock när det är nysnö och runt nollan och snön envisas med att samlas i bollar på benen. Slipper sånt med denna modell.
Hund i snö med snö på nosen, bär en tröja, röd koppel, vinterlandskap.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

@Storsockret - det finns ju skor i fleece, vet inte hur länge sådana håller men de borde ju inte skava i alla fall? 🤔

• Älska
  • Gilla
Snigla och 3 till
  • Laddar…
Storsockret
Dalbotant Dalbotant skrev:
finns ju skor i fleece, vet inte hur länge sådana håller men de borde ju inte skava i alla fall? 🤔
Det som skavde var där man spände åt bandet runt foten, så är lite osäker på vad som funkar och inte. Dom har ingen päls alls där och väldigt tunn hud så det behövs inte mycket.

Patrik440
-25°C vid lunch tid idag, så det blev inte så många minuter ute..
Vinterväg omgiven av snötäckta träd och en klarblå himmel. En hund syns i förgrunden.
Skapa konto

Två hundar på en snöig väg bredvid skog och snödrivor under soligt vinterväder.
Skapa konto

Två hundar på snötäckt väg bland höga snödrivor, klara skuggor, träd och blå himmel.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Jante och 3 till
  • Laddar…
richardtenggren
Vi körde denna till förra hunden,
https://hurtta.com/sv/products/body-warmer

Gick ju att kombinera med Expedition Parka/Extreme Warmer.

Elsa har varit rätt obrydd hittills, men vi har bara haft någon dag med kring -20 som mest i vinter tror jag. Hon kör på en Expedition Parka :)

• Gilla
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
Minus 26 ute. Finsk lapphund älskar att hela utomhus är en enda stor isglass och stannar gärna ute ett par timmar.

Hund vilar i snö vid trästaket och stolpe, kall vinterdag, kvällsljus, fotspår i snön.
Skapa konto

Hemma hos dottern sitter han gärna hur länge som helst på balkongen och spanar nu när det är svalt och skönt ute. På sommaren går han in för då är det för varmt.
Alaskan Malamute på balkong ser ut genom fönstret, krukor ovanför, tända ljusslingor, reflexion, innergård.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Patrik440 och 7 till
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Minus 26 ute. Finsk lapphund älskar att hela utomhus är en enda stor isglass och stannar gärna ute ett par timmar.

[bild]

Hemma hos dottern sitter han gärna hur länge som helst på balkongen och spanar nu när det är svalt och skönt ute. På sommaren går han in för då är det för varmt.
[bild]
Jag passade 9 månaders fluffig puli (innan pälsen börjat fläta) då husse var utomlands. Det var vinter och snö. Tomten är inhägnad så alla 3 jyckar kunde vara lösa ute. Första kvällen: mina frusna två dalmatiner kommer in utan problem men pulin ... skuttade undan så fort jag närmade mig. Godis, lock och pock hjälpte inte. Inte vågade jag gå och lägga mig med hunden ute. Placerade mig i en fåtölj i hallen, välklädd och inlindad i många yllefiltar och vid den öppna ytterdörren. Hela huset kyldes ut, de prickiga jyckarna fick varma hundtäcken och kröp ner under duntäcket i min säng i övervåningen. Jag vaktade den envisa valpen, ihoprullad i en snödriva, fram till 5--tiden på morgonen innan jag lyckades locka in honom.
Nästkommande dag blev det koppel och sedan blev vi kompisar. Ändå var jag väldigt orolig då jag inte hade någon erfarenhet av denna typ av värmande päls. ♥️

• Haha
  • Gilla
BengtH och 1 till
  • Laddar…
För att kontra era vinterbilder.. bästa vårbilden / vitsippebilden..

Hund i blommande skogsbacke med vita blommor, vårsol, naturidyll, fridfullt.
Skapa konto

(saknar trollet, men bölar inte längre när man hittar fina bilder.. man blir bara varm i hjärtat)

• Gilla
  • Älska
GladanS och 7 till
  • Laddar…
Patrik440
Gjorde en "räserbana" åt hundarna i helgen.

Igår var det bara -4 och jag var ute å pysslade några timmar.

Judith var med nästan hela tiden medan de andra var ute några gånger å kikade hur det gick med pysslandet.

Judith poserar vid traktorn som fått nya snökedjor.
Röd traktor med snöplog och kedjor på vinterdag, hund framför, snöig omgivning.
Skapa konto

En hund framför en röd traktor med snökedjor på ett snöigt underlag, hus i bakgrunden.
Skapa konto

Lite kollande under pendlarbilen.
Rött fordon på domkraft, hund framför, snöig mark, skymning eller gryning.
Skapa konto

Judith var med och såg till att jag inte kröp under bilen när jag slarvat och inte använde några pallbockar.
En person i arbetskläder sitter på marken vid en bil, omgiven av snö, med en snöskyffel och en låda.
Skapa konto

(Bild från Tapo övervakningskamera)

/ Patrik

• Gilla
  • Älska
FredrikR och 7 till
  • Laddar…
Fyra tecknade hundar vid lyktstolpe, liknar sociala mediabeteenden, humoristisk jämförelse.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Storsockret
Tror inte dom är nöjda med att ha blivit uppsläpade till Norrland alla gånger 😅

Närbild på en svart hund i snö, frost på nos, fokuserad ögonblicksbild.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Wow
FredrikR och 7 till
  • Laddar…
Som sagt, snö är det roligaste som finns 🙂

• Gilla
  • Älska
FredrikR och 8 till
  • Laddar…
Denna lilla klump vägrar snö o kyla, men ibland när solen tittar fram o man får ta på honom vinterjackan så är det ganska ok.
Och detta är södra Sveriges dyraste hund. Brutna sporrar, bitar av tuggben som fastnar i halsen och andra dumheter är saker som ingår i denna idiots liv ❤️

• Hund i snöklädd park bär en jacka, snö på nosen, träd och byggnader i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Älska
  • Gilla
  • Ledsen
FredrikR och 6 till
  • Laddar…
Lillan njuter av en nybäddad säng 😊

• Ett sovrum med träväggar och en Border Collie på en sängklädd med rutiga täcken.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
FredrikR och 6 till
  • Laddar…
Varför lägger man pengar på denna otacksamma sötnos?!? 🙄

Hund ligger på stor hundsäng med leksaker bredvid, inomhus, nära soffa och radiator.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
  • Älska
dicliff och 8 till
  • Laddar…
Olycklig, tog bort knöl på svansen och några små på magen. Inget i kroppen i alla fall enligt röntgen. Hon verkar ha en halvmeters tunga så mycket hinder behövs.

Grå pudelhund med skyddskrage ser bedjande ut inne i ett rum.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Wow
  • Ledsen
dicliff och 10 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.