171 237 läst · 1 839 svar
171k läst
1,8k svar
Människans bästa vän? (Bilder och annat om våra hundar)
Vi kör fleeceoverall här i -14, funkar fint. Måttsydd tom. Men det är lättare med tikar som inte pinkar på sina egna ben. 😉 Allra bäst är overallen dock när det är nysnö och runt nollan och snön envisas med att samlas i bollar på benen. Slipper sånt med denna modell.
@Storsockret - det finns ju skor i fleece, vet inte hur länge sådana håller men de borde ju inte skava i alla fall? 🤔
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
@Storsockret - det finns ju skor i fleece, vet inte hur länge sådana håller men de borde ju inte skava i alla fall? 🤔
Patrik440
Laddtryckare
· V-götaland
· 1 318 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
- V-götaland
- 1 318 inlägg
-25°C vid lunch tid idag, så det blev inte så många minuter ute..
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
Vi körde denna till förra hunden,
https://hurtta.com/sv/products/body-warmer
Gick ju att kombinera med Expedition Parka/Extreme Warmer.
Elsa har varit rätt obrydd hittills, men vi har bara haft någon dag med kring -20 som mest i vinter tror jag. Hon kör på en Expedition Parka
https://hurtta.com/sv/products/body-warmer
Gick ju att kombinera med Expedition Parka/Extreme Warmer.
Elsa har varit rätt obrydd hittills, men vi har bara haft någon dag med kring -20 som mest i vinter tror jag. Hon kör på en Expedition Parka
Minus 26 ute. Finsk lapphund älskar att hela utomhus är en enda stor isglass och stannar gärna ute ett par timmar.
Hemma hos dottern sitter han gärna hur länge som helst på balkongen och spanar nu när det är svalt och skönt ute. På sommaren går han in för då är det för varmt.
Logga in
Skapa konto
Hemma hos dottern sitter han gärna hur länge som helst på balkongen och spanar nu när det är svalt och skönt ute. På sommaren går han in för då är det för varmt.
Logga in
Skapa konto
Jag passade 9 månaders fluffig puli (innan pälsen börjat fläta) då husse var utomlands. Det var vinter och snö. Tomten är inhägnad så alla 3 jyckar kunde vara lösa ute. Första kvällen: mina frusna två dalmatiner kommer in utan problem men pulin ... skuttade undan så fort jag närmade mig. Godis, lock och pock hjälpte inte. Inte vågade jag gå och lägga mig med hunden ute. Placerade mig i en fåtölj i hallen, välklädd och inlindad i många yllefiltar och vid den öppna ytterdörren. Hela huset kyldes ut, de prickiga jyckarna fick varma hundtäcken och kröp ner under duntäcket i min säng i övervåningen. Jag vaktade den envisa valpen, ihoprullad i en snödriva, fram till 5--tiden på morgonen innan jag lyckades locka in honom.Anna_H skrev:
Nästkommande dag blev det koppel och sedan blev vi kompisar. Ändå var jag väldigt orolig då jag inte hade någon erfarenhet av denna typ av värmande päls. ♥️
Patrik440
Laddtryckare
· V-götaland
· 1 318 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
- V-götaland
- 1 318 inlägg
Gjorde en "räserbana" åt hundarna i helgen.
Igår var det bara -4 och jag var ute å pysslade några timmar.
Judith var med nästan hela tiden medan de andra var ute några gånger å kikade hur det gick med pysslandet.
Judith poserar vid traktorn som fått nya snökedjor.
Lite kollande under pendlarbilen.
Judith var med och såg till att jag inte kröp under bilen när jag slarvat och inte använde några pallbockar.
(Bild från Tapo övervakningskamera)
/ Patrik
Igår var det bara -4 och jag var ute å pysslade några timmar.
Judith var med nästan hela tiden medan de andra var ute några gånger å kikade hur det gick med pysslandet.
Judith poserar vid traktorn som fått nya snökedjor.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Lite kollande under pendlarbilen.
Logga in
Skapa konto
Judith var med och såg till att jag inte kröp under bilen när jag slarvat och inte använde några pallbockar.
Logga in
Skapa konto
(Bild från Tapo övervakningskamera)
/ Patrik
Denna lilla klump vägrar snö o kyla, men ibland när solen tittar fram o man får ta på honom vinterjackan så är det ganska ok.
Och detta är södra Sveriges dyraste hund. Brutna sporrar, bitar av tuggben som fastnar i halsen och andra dumheter är saker som ingår i denna idiots liv ❤️
Och detta är södra Sveriges dyraste hund. Brutna sporrar, bitar av tuggben som fastnar i halsen och andra dumheter är saker som ingår i denna idiots liv ❤️