Karlia
Maskintok skrev:
Skulle jag få ett sådant samtal så skulle mitt svar bli..
Du, trevligt att du är så öppen.. Men jag håller mig i garderoben ;)
. men tack för komplimangen.

Blev det dyrt förresten? :rofl:
Jag litar på honom, han tar inte mer betalt än vad som behövs. Och lagar inte mer än nödvändigt. Ibland har jag fått påminna om att han ska lägga till kostnaden för provrundan han gjorde när jag kom in och sade att bilen låter fel.
 
Hur i hela världen kunde detta bli 31 sidor lång tråd? Måste finnas så himla många kränkta människor här
:crysmile:
Sen verkar det finnas en hel del som saknar läskunnighet. Men det är ju samma i alla trådar här på forumet. Men i mäklarens eget sms så har han ju skrivit att han har funderingar på att han nog inte får skriva flirtiga sms.
Sen som någon annan skrev så var nog det där smset bara toppen på isberget (som som man kunde se över ytan). De resterande 90 procenten var nog inte lika väldokumenterade. Men de bidrog säkert till att tjejen rapporterade in honom.
Sådär, nu är vi säkert uppe i 32 sidor (and counting)!
 
  • Gilla
  • Haha
linneac och 2 till
  • Laddar…
A
Karlia Karlia skrev:
Jag litar på honom, han tar inte mer betalt än vad som behövs. Och lagar inte mer än nödvändigt. Ibland har jag fått påminna om att han ska lägga till kostnaden för provrundan han gjorde när jag kom in och sade att bilen låter fel.
Låter som en bra och trevlig mekaniker..
Jag har stött på den där frågan, därför vet jag mycket väl vad jag ska svara... ;)

Jag har några på biltema som säkert skulle vilja gå och gömma sig om de visste att jag var på väg..
frågade sist när jag skulle hämta kullager..

Har ni något roligt på lagret?
-nä sa ena tjejen.
Jaså inte?, men jag vet att ni ska ha kullager där ju:rofl::rofl:...;)
 
  • Gilla
  • Haha
Krille-72 och 3 till
  • Laddar…
A
T tobbbias skrev:
Hur i hela världen kunde detta bli 31 sidor lång tråd? Måste finnas så himla många kränkta människor här
:crysmile:
Sen verkar det finnas en hel del som saknar läskunnighet. Men det är ju samma i alla trådar här på forumet. Men i mäklarens eget sms så har han ju skrivit att han har funderingar på att han nog inte får skriva flirtiga sms.
Sen som någon annan skrev så var nog det där smset bara toppen på isberget (som som man kunde se över ytan). De resterande 90 procenten var nog inte lika väldokumenterade. Men de bidrog säkert till att tjejen rapporterade in honom.
Sådär, nu är vi säkert uppe i 32 sidor (and counting)!
Och här kom en till(y);)
 
  • Gilla
Sittställning och 1 till
  • Laddar…
T tobbbias skrev:
Hur i hela världen kunde detta bli 31 sidor lång tråd? Måste finnas så himla många kränkta människor här
:crysmile:
Sen verkar det finnas en hel del som saknar läskunnighet. Men det är ju samma i alla trådar här på forumet. Men i mäklarens eget sms så har han ju skrivit att han har funderingar på att han nog inte får skriva flirtiga sms.
Sen som någon annan skrev så var nog det där smset bara toppen på isberget (som som man kunde se över ytan). De resterande 90 procenten var nog inte lika väldokumenterade. Men de bidrog säkert till att tjejen rapporterade in honom.
Sådär, nu är vi säkert uppe i 32 sidor (and counting)!
Hade han skickat en massa flirtsms tidigare hade han väl inte formulerat sig som han gjorde.
 
T tobbbias skrev:
Hur i hela världen kunde detta bli 31 sidor lång tråd? Måste finnas så himla många kränkta människor här
:crysmile:
Sen verkar det finnas en hel del som saknar läskunnighet. Men det är ju samma i alla trådar här på forumet. Men i mäklarens eget sms så har han ju skrivit att han har funderingar på att han nog inte får skriva flirtiga sms.
Sen som någon annan skrev så var nog det där smset bara toppen på isberget (som som man kunde se över ytan). De resterande 90 procenten var nog inte lika väldokumenterade. Men de bidrog säkert till att tjejen rapporterade in honom.
Sådär, nu är vi säkert uppe i 32 sidor (and counting)!
”Sen som någon annan skrev så var nog det där smset bara toppen på isberget (som som man kunde se över ytan). De resterande 90 procenten var nog inte lika väldokumenterade. Men de bidrog säkert till att tjejen rapporterade in honom”

Från FMI:
”Anmälaren har uppgett i huvudsak följande.
Anmälaren hade haft kontakt med NN tidigare angående ett objekt som hon varit på visning på. NN hörde sedan av sig och talade om att han hade ett annat objekt till försäljning som kanske kunde intressera henne. Anmälaren svarade att hon redan köpt hus. Han svarade då med ett väldigt olämpligt och oseriöst meddelande om vad han tycker om henne och säger att han gärna vill träffa henne.”

Här är sms konversationen:
SMS-konversation mellan anmälaren och mäklaren
Från mäklaren:

”Hej [Namn]

Du var intresserad av [Adress]. Har nu fått in en villa på [Adress]. 6 rok med ett pris på 425.000kr.

Med vänlig hälsning,

NN

[Webbadress]

[Telefonnummer]

Från anmälaren:

”Har redan köpt hus”

Från mäklaren:

”Hm, ok – vet inte om jag kan/får uttrycka känslor i detta jobbet – men upplevde dig som smart, klar och så himla fin [glad emoji]

Vill gärna träffa dig igen – om du vill:)

N”

Jag förstår att många vill lägga till att det förekommit andra samtal och sms som tillslut lett till en anmälan.
Men läser man om fallet så är detta det ända som finns.

Personligen undrar jag vart världen är på väg när en sådan sak leder till en anmälan och sedan till en erinran.

Hur svårt skulle det ha varit att svara: Tack för komplimangerna men jag är inte intresserad.

Om mäklaren sedan fortsatt att sms:a och tjatat blir läget ett annat.
 
  • Gilla
  • Älska
erik_83 och 5 till
  • Laddar…
S
T tobbbias skrev:
Hur i hela världen kunde detta bli 31 sidor lång tråd? Måste finnas så himla många kränkta människor här
:crysmile:
Sen verkar det finnas en hel del som saknar läskunnighet. Men det är ju samma i alla trådar här på forumet. Men i mäklarens eget sms så har han ju skrivit att han har funderingar på att han nog inte får skriva flirtiga sms.
Sen som någon annan skrev så var nog det där smset bara toppen på isberget (som som man kunde se över ytan). De resterande 90 procenten var nog inte lika väldokumenterade. Men de bidrog säkert till att tjejen rapporterade in honom.
Sådär, nu är vi säkert uppe i 32 sidor (and counting)!

Du framstår just nu som en av de mest kränkta :)
För bara en sida sedan spekulerade vi i om ryssarna är inblandade eller om mäklaren eventuellt kunde vara en groda, det ligger i linje med dina spekulationer.
 
  • Gilla
Sittställning och 1 till
  • Laddar…
Man kan ju undra vem som är mest kränkt i sammanhanget :thinking:

Helt plötsligt förstår jag varför det finns "ladies night" på klubben.
 
  • Gilla
  • Haha
linneac och 3 till
  • Laddar…
Jag skulle tro att Fastighetsmäklarinspektionen har tilldelat erinran av två skäl, att säkerställa att de som går på visningar etc ska kunna känna sig säkra på att deras kontaktuppgifter enbart används för det syfte man uppgett dem för, samt att mäklaren kom in med en förklaring som inte var trovärdig och det är nog i sig något de vill förhindra/beivra. Båda tycker jag är bra skäl.
Om jag personligen hade anmält en mäklare för en sådan sak vet jag dock inte (och ja, jag är kvinna).
 
  • Gilla
linneac och 3 till
  • Laddar…
E
1 16386 skrev:
Jag skulle tro att Fastighetsmäklarinspektionen har tilldelat erinran av två skäl, att säkerställa att de som går på visningar etc ska kunna känna sig säkra på att deras kontaktuppgifter enbart används för det syfte man uppgett dem för, samt att mäklaren kom in med en förklaring som inte var trovärdig och det är nog i sig något de vill förhindra/beivra. Båda tycker jag är bra skäl.
Om jag personligen hade anmält en mäklare för en sådan sak vet jag dock inte (och ja, jag är kvinna).
Men mäklaren får vara nöjd med att ha kommit lindrigt undan, sker liknande avvikelser igen i framtiden är det kört för gott.

Varför en person väljer att fullfölja går ju bara att spekulera om, kvinnan hade mest troligt blivit utsatt för dylikt 99 gånger och valde anmälan den hundrade, kanske stod solen rätt, månad och tidpunkt likaså så och humöret var just då som sådant.

Nu tog hon steget, fick resultat och fler kan inspireras av detta och våga samt orka kämpa. Har såklart inget med kön att göra utan nästa gång kan det lika bra vara omvända roller.
 
  • Gilla
  • Haha
Karlia och 6 till
  • Laddar…
Man kan inte annat än konstatera att feminazister och (framför allt) manginas har förstört allt, man snart ska en app för att godkänna varje steg när man idkar kärlek.

Det ignoreras att mångas föräldrar och otroligt många lyckliga par har träffats genom jobbet eller i arbetsrelaterade situationer. Stalking ska straffas, men att gå upp i det röda fältet efter ett sms är hysteriskt.

De sura lättkränkta feminazister kommer att pressa så mycket så det slutar med att de förlorar alla privilegier och tiden backas till det victorianska tiden. De vill inte ha halva kakan, de vill ha hela bageriet.

Som de gamla vikingarna sade: "it's NEVER a problem UNTIL it hurts WOMEN".
 
Redigerat:
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
E
C ClaesMalmö skrev:
Sån skitsnack, du upprepar det feminazi-mantrat som är nonsens. Det motsatta anses gulligt och den man som försöker anmäla det blir utskrattat och förlöjligad.
Om det anses gulligt är det ju heller inga problem. Och har heller inget med detta fall att göra.
 
  • Gilla
Karlia och 2 till
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
Om det anses gulligt är det ju heller inga problem. Och har heller inget med detta fall att göra.
Det har det visst med att göra.

Det anses inte gulligt av BO utan av 'flörtaren' som är kvinna och i det fall blir inte BO tagen på allvar, även om BO skulle anmäla det för han känner sig kränkt och sexuellt ofredad skulle det aldrig leda till samma överdrivna konsekvenser som i fallet med mäklaren. Den som inte inser det är helt enkelt inte intresserad att inse det.

”Offerkoftan på”, är ren strategi inom vissa grupper.
 
E
C ClaesMalmö skrev:
Det har det visst med att göra.

Det anses inte gulligt av BO utan av 'flörtaren' som är kvinna och i det fall blir inte BO tagen på allvar, även om BO skulle anmäla det för han känner sig kränkt och sexuellt ofredad skulle det aldrig leda till samma överdrivna konsekvenser som i fallet med mäklaren. Den som inte inser det är helt enkelt inte intresserad att inse det.

”Offerkoftan på”, är ren strategi inom vissa grupper.
Om polisen inte tar emot din anmälan får du såklart anmäla polisen.

Men har detta verkligen hänt eller det är något i din fantasi, att det skulle kunna hända?
 
  • Gilla
linneac och 1 till
  • Laddar…
A
E El-Löken66 skrev:
Men mäklaren får vara nöjd med att ha kommit lindrigt undan, sker liknande avvikelser igen i framtiden är det kört för gott.

Varför en person väljer att fullfölja går ju bara att spekulera om, kvinnan hade mest troligt blivit utsatt för dylikt 99 gånger och valde anmälan den hundrade, kanske stod solen rätt, månad och tidpunkt likaså så och humöret var just då som sådant.

Nu tog hon steget, fick resultat och fler kan inspireras av detta och våga samt orka kämpa. Har såklart inget med kön att göra utan nästa gång kan det lika bra vara omvända roller.
Finns inget som blir bra av att samhället börjar agera som domare.
Vi lever i en rättsstat och där skall domstol lägga domen.. Inte enskilda individer... hur mycket nu än vissa krafter vill..
Att heja på felaktiga beslut och förhastade anmälningar mm leder inte enbart till att andra finner modet.. Utan även att man börjar agera utanför rättsstaten..

folk tror att mäklaren fått en dom emot sig och gjort något illa... helst skulle skadestånd utdelas... Men sanningen är att man egentligen inte gjort något åt mäklaren i det ärendet av att ha kontaktat en kvinna.. Utan i att han använt sig av uppgifter som enligt gdpr skulle ha varit i sekretess... Och det skadar branschen.. Inte vad, när, hur han sagt något till kvinnan.

Vad som blivit sagt under föregående möten har vi inte en aning om..

kanske var han intresserad även då, hon inte.. Eller så visade hon en flirtig sida då, kanske för att få högre chans till att få det vinnande budet.. vem vet? skitsamma..
Detta är farligt för ett samhälle att grupper ställer sig aktivt på en sida som de inte har befogenhet över...

kalla män för sliskiga, eller nedsättande mm
för att sedan undanskymma och anse att kvinnor aldrig gör saker eller fel är bara fjant och allt detta undergräver marken som den feministiska tanken grundades på...
 
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.