47 665 läst · 565 svar
48k läst
565 svar
Mäklare får erinran efter att ha flirtat med köpare
Och ha det hängandes över sig resten av livet?Maskintok skrev:
Tyckte det var bra gjort att ta tjuren vid hornen och låta någon opartisk titta på eventuella oegentligheter, detta är inget jag personligen hade gjort men dagens samhälle måste vi i vårt yrkesliv vara medvetna om att det vi gör kan bli föremål för lämplighetsgranskning, vi kan chansa lite men då behöver vi vara medvetna om att det kan straffa sig och vara redo att ta konsekvenserna.
såg du där att jag la någon som helst värdering i VAD hon gjort eller borde ha gjort?E El-Löken66 skrev:Och ha det hängandes över sig resten av livet?
Tyckte det var bra gjort att ta tjuren vid hornen och låta någon opartisk titta på eventuella oegentligheter, detta är inget jag personligen hade gjort men dagens samhälle måste vi i vårt yrkesliv vara medvetna om att det vi gör kan bli föremål för lämplighetsgranskning, vi kan chansa lite men då behöver vi vara medvetna om att det kan straffa sig och vara redo att ta konsekvenserna.
Nä jag la fram en åsikt om att jag inte tyckte att svepa bort annonseringen på telefonen är så jobbigt..
Vad hon kände sig tvungen att göra får stå för henne.. det har jag redan skrivit i denna tråd. (för länge sedan).
En liten uppdatering om vad det egentligen står i artikeln som tråden handlar om:
När mäklaren sedan fick in en ny intressant fastighet kontaktade han personen och berättade om objektet. Personen sade då att hon redan hade köpt en bostad. Varpå mäklaren uttryckte att han skulle vilja få träffa henne igen.
Sms:et löd ordagrant: ”Hm, ok – vet inte om jag kan/får uttrycka känslor i detta jobbet – men upplevde dig som smart, klar och så himla fin [glad emoji] Vill gärna träffa dig igen – om du vill".
Privatpersonen anmälde då mäklaren till Fastighetsmäklarinspektionen eftersom hon tyckte att beteendet var oseriöst och olämpligt.
När mäklaren sedan fick in en ny intressant fastighet kontaktade han personen och berättade om objektet. Personen sade då att hon redan hade köpt en bostad. Varpå mäklaren uttryckte att han skulle vilja få träffa henne igen.
Sms:et löd ordagrant: ”Hm, ok – vet inte om jag kan/får uttrycka känslor i detta jobbet – men upplevde dig som smart, klar och så himla fin [glad emoji] Vill gärna träffa dig igen – om du vill".
Privatpersonen anmälde då mäklaren till Fastighetsmäklarinspektionen eftersom hon tyckte att beteendet var oseriöst och olämpligt.
El-Löken66, vill du ha ett samhälle som har rättssäkerhet eller där pk maffian har drivit frågorna så folk tror att organisationer har befogenhet att straffa dig utanför rättsal?E El-Löken66 skrev:Och ha det hängandes över sig resten av livet?
Denna mäklare fick en erinran... Inte ett domslut om att ha utför en kränkande handling emot kvinnan i rättsal emot sig..
Ska vi tillåta att man blandar ihop korten så. är vi snart där..
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 153 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 153 inlägg
linneac skrev:Men diskussionen med "Linneac" handlar inte om det, det handlar om hennes nedsättande attityd mot sina medmänniskor för att de tillhör en grupp hon inte gillar.
Men vad i hela friden sker här? Jag ljuger för att jag skrev "några gubbar" istället för "ni (4-5) gubbar här på forumet".
Lite bisarrt detta.
Och återigen, det existerar ingen "grupp som jag inte gillar".
Sluta nu att lägga åsikter på mig som jag inte har.
Nu missa du ju poängen IGEN. Du skrev inte ”en mäklare” du skrev ”en man”. Varför du skrev så är så osmakligt uppenbart. Lögnare är hemska att diskutera med
Det står också att mäklaren själv påstår att det var menat till en kollega, inte till kvinnan. Mäklaren själv visste att det hade varit fel.
Jo, sliskigt. Först fråga om ett hus, sedan det. Han kan ju ha försökt flirta irl, det vet vi inte. Men hennes korta svar om huset tyder inte på något intresse för honom som person.
Jo, sliskigt. Först fråga om ett hus, sedan det. Han kan ju ha försökt flirta irl, det vet vi inte. Men hennes korta svar om huset tyder inte på något intresse för honom som person.
Nja vet vi inget om egentligen...Karlia skrev:Det står också att mäklaren själv påstår att det var menat till en kollega, inte till kvinnan. Mäklaren själv visste att det hade varit fel.
kan ha varit ett långt samtal om allt möjligt innan det kom fram till den slutliga delen..
Funderar på hur jag skulle reagera om min bilmekaniker (som är riktigt bra!) skulle ringa och säga att bilen var klar. Och förresten, du är fin vill du gå ut med mig?
Jag skulle bli besviken, vill inte byta mekaniker eftersom det tog mig år att hitta honom. Men skulle tycka att det var ett uselt tillfälle att fråga. Och jo, jag skulle byta.
Jag skulle bli besviken, vill inte byta mekaniker eftersom det tog mig år att hitta honom. Men skulle tycka att det var ett uselt tillfälle att fråga. Och jo, jag skulle byta.
Skulle jag få ett sådant samtal så skulle mitt svar bli..Karlia skrev:Funderar på hur jag skulle reagera om min bilmekaniker (som är riktigt bra!) skulle ringa och säga att bilen var klar. Och förresten, du är fin vill du gå ut med mig?
Du, trevligt att du är så öppen.. Men jag håller mig i garderoben
. men tack för komplimangen.
Blev det dyrt förresten?
säger inte så mycket ändå..Karlia skrev:
Men visst vi kör på det.
Och då skulle alltså smset ha skickats i misstag.. hmm.. smart lösning för att slippa. undan lite... För de kan ju inte fråga kollegan om detta för denne ska ju inte ha blivit tillfrågad... fattas några snören..
Men snart är den där filmen nära..
George clooney kanske kan få en roll..