A
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Det är sant. Minst fusk blir det om alla får ett chip i hjärnan som är direktkopplat till polis och Skatteverket. Då kanske vi till och med kan stoppa tankar på brott. 👍🤔
Låter som en amazing ide faktiskt! I dessa tider vore det verkligen inte helt fel med din ide.

N noone70 skrev:
Men den stora grejen här är väl att tvätta svarta pengar?
Säg att du har en ”vit” inkomst på 30000kr/mån
och en svart inkomst på 30000kr/mån
Då kan du ju använda de vita pengarna officiellt till att betala ditt boende.
Sen lever du loppan på de svarta pengar
Ja, hela upplägget riktar sig (nog) främst till tjuvar och banditer vilket borde varit tydligare i artikeln.
Hederliga förskoleläraren Lisa Svensson hade ju inte haft råd att betala ett större lån än vad hon har råd med... så att säga 😀

• Gilla
noone70 och 1 till
  • Laddar…
C chraster skrev:
Men absolut, folk med svarta inkomster ska bo kvar i hyresgettot såklart :)
Om de har svårt att hitta annat boende kan vi nog ordna ett kontrakt åt dem på ett rum i korridor. Väckning ingår.

• Haha
  • Gilla
HenrikHuslöse och 3 till
  • Laddar…
Då kanske vi till och med kan stoppa tankar på brott. 👍🤔
Närmaste tankebrottet som är relevant här på BH är väl 9:e/10:e budordet (lite olika vilken trosuppfattning man är i, det är ju inte lätt att vara precis/exakt/tydlig i text när man är en allsmäktig allseende Gud 😆).

Du skall inte ha begär till din nästas hus....

Hur många här har en slav, slavinna, oxe eller åsna att ha begär till 🤔

Du skall icke ha begär till din nästas hus, och du skall icke ha begär till din nästas hustru eller hans slav eller hans slavinna, hans oxe eller hans åsna eller något annat som tillhör din nästa.

• Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
A
D Dilato skrev:
Närmaste tankebrottet som är relevant här på BH är väl 9:e/10:e budordet (lite olika vilken trosuppfattning man är i, det är ju inte lätt att vara precis/exakt/tydlig i text när man är en allsmäktig allseende Gud 😆).

Du skall inte ha begär till din nästas hus....

Hur många här har en slav, slavinna, oxe eller åsna att ha begär till 🤔

Du skall icke ha begär till din nästas hus, och du skall icke ha begär till din nästas hustru eller hans slav eller hans slavinna, hans oxe eller hans åsna eller något annat som tillhör din nästa.
Jag tror faktiskt att det finns ett budord som alla hemmafixare bryter mot mer än något annat.

"Missbruka inte Herrens, din Guds, namn."

Den där är lite.. tudelad. Åååh herregud! Eller Förbannade satans helvetes jävla skit! Beror väl på vad man tillber antar jag.

När något går fel brukar jag generellt inte stöna och säga "Åååååh herregud" dock.Gör det mig till en satanist? Vetefan! :D

• Haha
eriksaaf och 2 till
  • Laddar…
aleann skrev:
Jag tror faktiskt att det finns ett budord som alla hemmafixare bryter mot mer än något annat.

"Missbruka inte Herrens, din Guds, namn."

Den där är lite.. tudelad. Åååh herregud! Eller Förbannade satans helvetes jävla skit! Beror väl på vad man tillber antar jag.

När något går fel brukar jag generellt inte stöna och säga "Åååååh herregud" dock.Gör det mig till en satanist? Vetefan! :D
Nyckeln ligger i ordvalet "din guds" namn.

Om man inte anser att tetragrammaton:en är en gud så är man fri att uttrycka sig helt fritt.

A
D Dilato skrev:
Nyckeln ligger i ordvalet "din guds" namn.

Om man inte anser att tetragrammaton:en är en gud så är man fri att uttrycka sig helt fritt.
Hmm, jag ser din poäng här. Tack för en bra post Dilato!

Ha en finfin kväll!

AndersPS AndersPS skrev:
Oj, jag måste ha upplevts som mindre skum än dig då 😂

Senast fick jag en word-fil från lönekontoret, med en inlagd scannad signatur skickad till mig…. Banken var nöjd.
Då måste jag vara en sån där som uppfattas som en he lylle nykter kristen person!

Dom frågade vad jag tjänade sen var det avklarat, dom kollade säkert fjolårets taxering iaf fick dock ingen uc..

• Haha
AndersPS
  • Laddar…
Tankevurpan som de flesta gör här är att, helt logiskt dock, tänka att ”men då har de ju inte råd med lånet sedan”. Grejen är den att mäklaren får sålt bostaden och får sin provision, att den som bor där sedan ska ha råd med lånen är ju inget som mäklaren bryr sig om. Det är inte så att de i regel fixar lånen för att vara snälla, utan primärt för att tjäna pengar. Och de som har råd är oftast de som inte har en taxerad inkomst, vilka i sin tur också ofta är sådana som inte har rent mjöl i påsen.

• Gilla
HenrikHuslöse och 2 till
  • Laddar…
Det är sant. Minst fusk blir det om alla får ett chip i hjärnan som är direktkopplat till polis och Skatteverket. Då kanske vi till och med kan stoppa tankar på brott. 👍🤔
Tycker faktiskt inte att Skatteverket borde ha tillgång till det, vad sägs om en ny myndighet? Jag föreslår sanningsministeriet. 😁

• Haha
  • Gilla
  • Älska
somba85 och 4 till
  • Laddar…
AndersPS AndersPS skrev:
Tycker faktiskt inte att Skatteverket borde ha tillgång till det, vad sägs om en ny myndighet? Jag föreslår sanningsministeriet. 😁
Japp, vi behöver Winston Smiths arbetsplats minnisan om det ska bli någon ordning.🤓

• Gilla
AndersPS
  • Laddar…
AndersPS AndersPS skrev:
Ja politikerna har ju redan sedan länge infört dubbeltänk så en ny myndighet Nr 368 i raden är på sin plats

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
AndersPS AndersPS skrev:
Det är ett bra förslag! När vi sett till att alla tänker rätt behövs ändå inget Skatteverk för alla betalar in precis den skatt de ska ändå!

• Gilla
AndersPS och 1 till
  • Laddar…
Säkert många med illegala inkomster men även hederliga med bonus eller prestationslön.

Vissa hederliga tjänar betydligt bättre än bara sin grundlön och kanske hellre vill investera eller annat istället för att amortera 1% extra för att lånet överstiger 4.5 x grundlönen.

J JMG skrev:
Säkert många med illegala inkomster men även hederliga med bonus eller prestationslön.

Vissa hederliga tjänar betydligt bättre än bara sin grundlön och kanske hellre vill investera eller annat istället för att amortera 1% extra för att lånet överstiger 4.5 x grundlönen.
Jag är en sådan person, i princip hela min lön är provisionsbaserad, så det går faktiskt att låna ändå utan kriminella upplägg

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.