Hej, vi har en luftvattenvärmepump och utedelen har gått sönder och den är från 2009 fujitsu. Fast vi hade varmvatten. En vvs firme u dersökte värmepumpen och sade måste byta hela eller utedelen med waterstaget och att varmvatten i tsnken gåg på elpatronen hela tiden.. Trycket var noll och han fyllda på och trycket gick upp till 1 par. Dagen efter trycket var 0 igen och ingen varmvatten alls huset nu. Jag ringde till firman och han säger vi kan inte starta varmvattnet nu.
Snälla vet något hur kan starta varmvattnet utan värme i huset. Det är viktig med varmvattnet och vi har oljaelement i huset.
Ska vi köpa lite varmvattenberedare och lägga på tanken eller kan man koppla om på gått sätt får varmvatten till huset,. Tack för hjälp
Snälla vet något hur kan starta varmvattnet utan värme i huset. Det är viktig med varmvattnet och vi har oljaelement i huset.
Ska vi köpa lite varmvattenberedare och lägga på tanken eller kan man koppla om på gått sätt får varmvatten till huset,. Tack för hjälp
Hur gick det med din andra tråd?
https://www.byggahus.se/forum/threads/kokande-vatten-i-tanken.542113/
Istället för att lägga upp skärmdumpar på bilderna så lägg upp de rätta bilderna Istället, blir skarpare bilder och mer detaljer.
https://www.byggahus.se/forum/threads/kokande-vatten-i-tanken.542113/
Istället för att lägga upp skärmdumpar på bilderna så lägg upp de rätta bilderna Istället, blir skarpare bilder och mer detaljer.
Hej det är samma värmepump och nu är pumpen pajat helt och vi behöver bara hitta ett sött att återfå varmvattnet .tackDemmpa skrev:
Hej det är 200l tank som kopplat till en datamaöverer watergate och detta kopplade till en utedelen. Vi har haft inge värme i huset under några månader och vi köpte oljaelementer men vi hade mycket varmt varmvatten.en firme var hos oss för hitta felet och tycket att trycket var noll och fyllda på med vatten tills tycket blev1.hsn tittade på utedelen som har stannat och är q9 år gammal och han sade måste bytas den eller hela systemet. Dagen efter trycket var igen på noll och ingen varmvatten i huset. Jag ringde honom och han säger kan inte hjälpa er nu och trodde att varmvattnet gick på elpstronen.Krilleman skrev:
Jag vet inte hus klara vi oss utan farten under längre tid. Finns det något sätt man kan kopp vatten tanken på elen direkt för att komma igång och ge oss varmvatten nu,?. Vi är gamla och orolig.här bilderna på hela systemet
Men bilderna visar ingen elpatron som syns...N Nannito skrev:Hej det är 200l tank som kopplat till en datamaöverer watergate och detta kopplade till en utedelen. Vi har haft inge värme i huset under några månader och vi köpte oljaelementer men vi hade mycket varmt varmvatten.en firme var hos oss för hitta felet och tycket att trycket var noll och fyllda på med vatten tills tycket blev1.hsn tittade på utedelen som har stannat och är q9 år gammal och han sade måste bytas den eller hela systemet. Dagen efter trycket var igen på noll och ingen varmvatten i huset. Jag ringde honom och han säger kan inte hjälpa er nu och trodde att varmvattnet gick på elpstronen.
Jag vet inte hus klara vi oss utan farten under längre tid. Finns det något sätt man kan kopp vatten tanken på elen direkt för att komma igång och ge oss varmvatten nu,?. Vi är gamla och orolig.här bilderna på hela systemet
Hej vet inte och dessa delar som finns och en utedelen?. Jag tror varmvattbredaren finns i tanken! Eller?Krilleman skrev:
Jag undrar undertiden om det är möjlig att köpa en varnvattenbredare 50 liter från jula.Jag ringer en rörmokare om det går stt koppla den till rören innan fördelare för att ge varmvatten till hela en plan huset.?. Tack
Det är för lite information som ges som bilderna visar.
Viktigt att separera varmvatten från värme.
Det är två olika system.
Du duschar inte i samma vatten som är i ett värmesystem.
Men däremot kan värmesystemet värma ditt varmvatten.
Därför krävs det någon form av varmvattenberedning.
Kan tex vara en varmvattenberedare, en värmeväxlare eller en varmvattenslinga.
Viktigt att separera varmvatten från värme.
Det är två olika system.
Du duschar inte i samma vatten som är i ett värmesystem.
Men däremot kan värmesystemet värma ditt varmvatten.
Därför krävs det någon form av varmvattenberedning.
Kan tex vara en varmvattenberedare, en värmeväxlare eller en varmvattenslinga.
Klicka här för att svara