30 070 läst · 151 svar
30k läst
151 svar
Luftgevärstråden
Renoverare
· Stockholm
· 18 326 inlägg
Det där är en dovetail, picatinny är bredare
Redigerat:
Renoverare
· Stockholm
· 18 326 inlägg
Jag valde att tillverka min stockadapter efter just M4 pga att det finns så roliga after market prylar till den som Magpul PRS
Renoverare
· Stockholm
· 18 326 inlägg
Fast 3 joule och plastkulor så får man inte mycket till precision
Något som verkar grymtkul är ju dock live rollspel med Airsoft. Har en kollega som höll på med det flitigt innan han skaffade barn, verkar ju som ett datorspel på steroider Nu mera agerar hans mest b-styrka på privata militärutbildningar, verkar rätt kul det med
Något som verkar grymtkul är ju dock live rollspel med Airsoft. Har en kollega som höll på med det flitigt innan han skaffade barn, verkar ju som ett datorspel på steroider Nu mera agerar hans mest b-styrka på privata militärutbildningar, verkar rätt kul det med
Rollspel med airsoft?AndersMalmgren skrev:Fast 3 joule och plastkulor så får man inte mycket till precision
Låter skoj
I kommunen så förekommer det jätteanordningar med paintball.. Kommer inte ihåg vilken förening som styr upp det.
Mängder av folk som leker krig i stora slag mot varann om jag förstått det rätt.
Funderat på att delta och "agera måltavla" någongång.. 😄
Jag kan iofs inget om rollspel, förmodar att det inte är som vanligt leka krig dvs du är träffad, så du uteNerre skrev:
Hur bedömer man en träff med soft air gun? ( till skillnad från paintball )
OT,
Ett barnsligt ( omoget ) minne från när jag gick i 7:an. så brukade jag och en kompis smita hem ( till kompisen ) från skolan och ta fram luftgevären, tugga papper, ladda, släcka ner huset och sen skjuta på varandra,,,
Helt hjärndött inser man nu i efterhand men det var kul då och gjorde jävligt ont när det blev för nära ha ha
Klart, vi var nog hjärndöda innan det också för innan så var det toarulle med ballong och sen sköt vi ärtor på varandra.. Eller innan det ärtrör..
Lärdomen är iaf att låsa in grejorna rejält när man har barn
Märkligt att vi haft sånt självskadebeteende ha ha
Renoverare
· Stockholm
· 18 326 inlägg
haha, jag har också ett blött papper minne. Vi gjorde samma sak med polarens gamla bössa han ärvt av sin far. Var inte mycket kraft kvar i den fjädern. Kändes knappt, sedan testade vi samma sak med min Webley Hurricane .22. Det vart en gropp efter pappret i polarens lår. Eller snarare :/
Finns regler på sidan där för hur man gör med träffar, död, sjukvård etcD09 skrev:
Rollspelandet är väl inte så mycket annorlunda än "du är en cowboys och jag en indian", men det är lite mer komplexa roller och många karaktärer har en "egen" agenda så att säga. Man gör alltså inte som man vill riktigt utan spelledarna har hittat på en story och en roll och säger de att du ska spela självmordsbenägen officer så gör du det. Även om du hellre skulle velat vara hjälten
Jag har aldrig varit med i sånt där, jag har bara spelat "tärningsrollspel"
Varit ute med tösen och skjutit in kikarsiktet
Lite för kort avstånd men skott i skott på 15 m får duga för idag
( fusk med kikarsikte jag vet )
Får flytta skivorna som agerar kulfång längre nästa gång
Tösen sköt på de magnetiska ankorna i kulfånget.
Tyvärr råkade tösen få kikarsiktet i pannan av en rekyl så det blev lite tokigt avslut :/
Lite för kort avstånd men skott i skott på 15 m får duga för idag
( fusk med kikarsikte jag vet )
Får flytta skivorna som agerar kulfång längre nästa gång
Tösen sköt på de magnetiska ankorna i kulfånget.
Tyvärr råkade tösen få kikarsiktet i pannan av en rekyl så det blev lite tokigt avslut :/
Dagens skjutövning var att pricka en stående spik på ca 25 meters avstånd ( kikarsikte 4x32 ) och stöd.
Så jäkla irriterande när man ser skotten precis runt spiken i plåten bakom men skam den som ger sig ha ha
Fick den tillslut och sen fick jag lägga 5 min på att hitta den i gruset =P
Så jäkla irriterande när man ser skotten precis runt spiken i plåten bakom men skam den som ger sig ha ha
Fick den tillslut och sen fick jag lägga 5 min på att hitta den i gruset =P
Renoverare
· Stockholm
· 18 326 inlägg
Det är som när flugor landar på måltavlan, mycket kul att skjuta ihjäl
Sambon som skjuter med bössan då jag har min andra stock monterad
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sambon som skjuter med bössan då jag har min andra stock monterad
Inloggade ser högupplösta bilder