30 070 läst · 151 svar
30k läst
151 svar
Luftgevärstråden
Ha ha grymtAndersMalmgren skrev:
Ska lägga mig vid komposten imorgon
Imponerad över dina grejor
Vad är det för kikarsikte?
Edit
Jag ska lägga mig en bit från komposten... Skitäckligt med alla flugor =P
Renoverare
· Stockholm
· 18 326 inlägg
Tackar
Leapers Accushot 4-16x56 (På denna anger 56 brännvidden så det verkar inte som det alltid stämmer det som sades tidigare btw)
Hyffsat bra kikare för pengarna, men långt ifrån kvaliten på dyrare grejer
http://luftvapen.e-butiken.se/optik/leapers/accushot-4-16x56-ao
edit: haha, ja, det räcker att tavlan är nära komposten
Leapers Accushot 4-16x56 (På denna anger 56 brännvidden så det verkar inte som det alltid stämmer det som sades tidigare btw)
Hyffsat bra kikare för pengarna, men långt ifrån kvaliten på dyrare grejer
http://luftvapen.e-butiken.se/optik/leapers/accushot-4-16x56-ao
edit: haha, ja, det räcker att tavlan är nära komposten
Redigerat:
Renoverare
· Stockholm
· 18 326 inlägg
Japp, vilket är nice på 100-200 meter, har även en 6-24 Men den väger lite väl mycket. Så kör oftast denna.
Måste även visa min kollegas Moddade Crossman, sjukt fin pistol
Han har tillverkat delarna själv i en CNC fräs som vi är några som har köpt ihop
Det är så vi har tillverkat våra adaptrar för att montera M4:a grej
BIld på hans adapter med några av hans stockar
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Han har tillverkat delarna själv i en CNC fräs som vi är några som har köpt ihop
Logga in
Skapa konto
Mina leksaker blev helt plötsligt inte lika roliga längreAndersMalmgren skrev:Japp, vilket är nice på 100-200 meter, har även en 6-24 Men den väger lite väl mycket. Så kör oftast denna.
[bild]
[bild]
[bild]
Kul att du delar med dig av dina grejor
Renoverare
· Stockholm
· 18 326 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 326 inlägg
Haha, vi gillar bara att fräsa lite
Renoverare
· Stockholm
· 18 326 inlägg
Den där aimpointen är autentisk, ingen kinaklon mao
Jag själv köpte inte svenskt utan köpte en Trijicon Acog istället, gillar att ha lite förstoring även vid stående skytte (Till mitt gevär pratar jag nu)
Själv har jag bara äkta grejer, äkta magpul, äkta Hogue grepp och äkta M14 piccatinny skena samt Harris bipod. Tror min polares vikbarastock är en Airsoft klon annars kör han också bara på äkta grejer.
Jag själv köpte inte svenskt utan köpte en Trijicon Acog istället, gillar att ha lite förstoring även vid stående skytte (Till mitt gevär pratar jag nu)
Själv har jag bara äkta grejer, äkta magpul, äkta Hogue grepp och äkta M14 piccatinny skena samt Harris bipod. Tror min polares vikbarastock är en Airsoft klon annars kör han också bara på äkta grejer.
Redigerat:
Ja det är ju lite olika användningsområden, Aimpoint M-serien passar bättre på en karbin och snabbt skytte på kortare avstånd. (Det är faktiskt den stora anledningen till att US ARMY köpte ungefär 500 000 st Aimpoint M, man skjuter ca 0.25 sekunder snabbare per skott vilket är av stort intresse när målet skjuter tillbaka..)
ACOGen har alltid varit en tuff konkurrent till Comp M, men accepterades inte av US ARMY eftersom man hade radioaktiv belysning. Belysning med optisk fiber kom senare, och det är utan tvekan ett bra sikte.
ACOGen har alltid varit en tuff konkurrent till Comp M, men accepterades inte av US ARMY eftersom man hade radioaktiv belysning. Belysning med optisk fiber kom senare, och det är utan tvekan ett bra sikte.
Renoverare
· Stockholm
· 18 326 inlägg
Jo, riktigt nöjd med Acogen, Jag har övat lite på avståndsbedömning med den på kul, riktigt roligt när man får snitts på det och sätter 10p på olika avstånd utan att skjuta in sig.
Man märker sjuk skillnad på den och min billigare Leapers 6-16, så lite sugen på en dyrare kikare. Men kan inte riktigt rättfärdiga kostnaden (Mildotsen på Leapers funkar dock riktigt bra för luftgevär)
Man märker sjuk skillnad på den och min billigare Leapers 6-16, så lite sugen på en dyrare kikare. Men kan inte riktigt rättfärdiga kostnaden (Mildotsen på Leapers funkar dock riktigt bra för luftgevär)
Men i texten i den länk du ger står det:AndersMalmgren skrev:
Magnification: 4-16X
Tube Dia.: 30mm
Objective Dia.: 56mm
Det är alltså inte brännvidden som avses med 56, utan de följer det gängse sättet att benämna kikares specifikationer. En zoom har alltid variabel brännvidd, annars är det inte en zoom.
Renoverare
· Stockholm
· 18 326 inlägg
var trött när jag skrev det där