30 069 läst · 151 svar
30k läst
151 svar
Luftgevärstråden
Man får se upp med att det även finns en tidigare civil föregångare till Picatinnyskenan, nämligen Weaver. Picatinny Arsenal (intressant ställe fö..) i New Jersey, USA utvecklade sin skena utgående från Weaver och alla Weaverprylar passar i Picatinnyskenan, men inte tvärt om.AndersMalmgren skrev:Det finns två standarder, dovetail och picatinny, men de är helt olika och passar inte ihop. Alla dovetail ringfästen ska passa på alla dovetail rails på vapnet.
Mig vete finns det ingen luftgevär som kör Picatinny.
Det finns högre fästen att köpa om det behövs, men då kanske du behöver kindstöd på vapnet, finns det?
Det är riktigt nice på min PRS Stock from Magpul, kindstödet går att mekaniskt flytta utan verktyg
[bild]
Sedan har den en picatinny rail på undersidan så jag har monterat denna för 100 meter + skjutning
[bild]
Redigerat:
Renoverare
· Stockholm
· 18 326 inlägg
Precis, det glömde jag att nämna!
Märkligt...
Var inne på julas hemsida..
Precis samma kikarsikte, samma fästen...
Ska det vara så irriterande pilligt att få på siktet riktigt... Visst sitter det på men den bakre klon sitter inte fast som den ska.. Förstår ju att så fort siktet är inställt perfekt så kommer siktet lossna
Positivt är att siktet på ullared kostade 199kr
På jula 369kr + 99 för fästet
Tog med lillgrabben ut och sköt lite, han verkade tycka det var roligast om jag sikta, han tryckte av och det var mitt fel om vi missade.
Var inne på julas hemsida..
Precis samma kikarsikte, samma fästen...
Ska det vara så irriterande pilligt att få på siktet riktigt... Visst sitter det på men den bakre klon sitter inte fast som den ska.. Förstår ju att så fort siktet är inställt perfekt så kommer siktet lossna
Positivt är att siktet på ullared kostade 199kr
På jula 369kr + 99 för fästet
Tog med lillgrabben ut och sköt lite, han verkade tycka det var roligast om jag sikta, han tryckte av och det var mitt fel om vi missade.
Betr kikarbenämningar:
Med ljusinsläppsidan menar jag den sida som ljuset släpps in, dvs inte den sidan man tittar i, som är okularsidan.
Om det står 4x32 så är det en kikare med fast brännvidd. En zoomkikare har benämningen, exempelvis, 4-8x32, dvs med 4-8 gångers förstoring.
Med ljusinsläppsidan menar jag den sida som ljuset släpps in, dvs inte den sidan man tittar i, som är okularsidan.
Om det står 4x32 så är det en kikare med fast brännvidd. En zoomkikare har benämningen, exempelvis, 4-8x32, dvs med 4-8 gångers förstoring.
Köpte en luftpistol med patroner, tänkte det kunde vara gött att slippa spänna nåt för att få tryck..., men det är ju värdelöst.
Kulorna sjunker ju efter några skott
Kan man koppla på en dykflaska till en luftpistol? har både 200 och 300 bars flaskor
Måste nog åka till morsan och hämta hem luftgeväret och skjuta lite
Är det fortfarande blykulor?
Kulorna sjunker ju efter några skott
Kan man koppla på en dykflaska till en luftpistol? har både 200 och 300 bars flaskor
Måste nog åka till morsan och hämta hem luftgeväret och skjuta lite
Är det fortfarande blykulor?
Om den är gjord för det ja.nino skrev:
Googlade lite snabbt http://privat.bahnhof.se/wb810999arne/artikel_luftpistol_fyllning.htm
Renoverare
· Stockholm
· 18 326 inlägg
nino skrev:
Det går att PCP konvertera co2 pickor men det är inte det enklaste. FX airgun har annars en riktigt fin pistol baserad på samma system som min Bössa (Edit, hmm, det var visst baserad på Cyclonen och inte min)
http://www.fxairguns.com/rifle/the-ranchero/
Renoverare
· Stockholm
· 18 326 inlägg
Men exakt vad betyder fyra ggr? Är det fyra ggr normalzoom mao 50mm brännvidd?mattiasp skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 326 inlägg
Jag köpte denna på kul för att kunna skjuta på 100-200 meter på vanliga 10 meters tavlor
Leapers är ju inte i närhet av andra märken som tex Leupold eller Swarovski, men funkar hyffsat, väldigt ljusstark ven på 24x
http://luftvapen.e-butiken.se/optik/leapers/6-24x50-5th-gen-ir
Leapers är ju inte i närhet av andra märken som tex Leupold eller Swarovski, men funkar hyffsat, väldigt ljusstark ven på 24x
http://luftvapen.e-butiken.se/optik/leapers/6-24x50-5th-gen-ir
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Märkligt att det var tvunget att monteras ett mellanläge för att klon skulle nypa
Som om borrhålet hade lite fel vinkel
Eller så är jag inte nykter men nu sitter det fast och får skjutas in igen
Det där ser inte alls rätt ut.
Svårt att se på bilden, men det ser ut som om siktet är gjort för Picatinny och att du har något helt annat på bössan.
På Picatinnyskenan finns det tvärsgående urspårningar och skruvarna skall gå ner i dessa.
Svårt att se på bilden, men det ser ut som om siktet är gjort för Picatinny och att du har något helt annat på bössan.
På Picatinnyskenan finns det tvärsgående urspårningar och skruvarna skall gå ner i dessa.