2 553 läst · 53 svar
3k läst
53 svar
Luft vatten för enbart varmvatten - flytande kondencering?
Fick svar från Carrier som jag skickat denna bilden till
(översatt till Svenska)
"Grundschemat du skickade är korrekt.
Jag vill påminna dig om att vara uppmärksam på förlusten av tillgängligt tryck i cirkulationspumpen, som kanske inte kan täcka hela installationen. Om detta händer råder jag dig att skapa en primär krets mellan VP och tanken, och en sekundär krets mellan tanken och radiatorerna (installera en andra cirkulationspump)."
Frågan är hur ska en sekundär krets skapas, behöver jag en tank med 3 anslutningar?
(översatt till Svenska)
Jag vill påminna dig om att vara uppmärksam på förlusten av tillgängligt tryck i cirkulationspumpen, som kanske inte kan täcka hela installationen. Om detta händer råder jag dig att skapa en primär krets mellan VP och tanken, och en sekundär krets mellan tanken och radiatorerna (installera en andra cirkulationspump)."
Frågan är hur ska en sekundär krets skapas, behöver jag en tank med 3 anslutningar?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
då är du tillbaka på fast kondenseringPortug skrev:Fick svar från Carrier som jag skickat denna bilden till
(översatt till Svenska)
Frågan är hur ska en sekundär krets skapas, behöver jag en tank med 3 anslutningar?[bild]
utan sätt en pump i serie på trycksidan om det behövs dvs där in stalltören tyckekte
Nej. Inte om du styr värmepumpen efter önskad framledningtemperatur till värmesystemet (via utegivare och kurva). Dvs, tanken är ingen ackumulatortank, utan den håller alltid den temperatur som för tillfället behövs.Portug skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
http://www.nibe.se/nibedocuments/12150/639282-5.pdf
Tack, Vart skulle den andra cirkulationspumpen placeras?useless skrev:
Liknande trådar
-
Förstår inte mitt luftvatten system
Värmepumpar -
Renovering av hus - Förbereda för luft/vatten?
Värmepumpar -
Vad ska man välja för Luft/vatten värmepump?
Värme allmänt -
Hög förbrukning luftvatten värmepump och braskamin
Värmepumpar -
Kan man nyttja gamla rör för vattenburen golvvärme för luftvärme?
Värme allmänt