Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Tror du inte det är för att de överskred budget med mer än 6,5 miljoner och att boräntorna skjutit i höjden? Gratis reklam från TV4 vid försäljningen tycker jag att de är väl värda efter att ha ställt upp i tv.
pengar har dom nog
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
På slutet såg man ju att det även byggts ett hus nedanför detta, även om det kändes som att de undvek att få med det i bild?

Riktigt fint hus! Hade jag bara haft 18 mkr som låg och skavde så 😍
Ja, frågan är ju varför programmet inte berörde huset bredvid. Det påverkar ju såklart helheten i det ”kvistfria” huset. Att välja bort är också ett val och TV4 är nog inte intresserade av objektivitet.
 
  • Gilla
Drefviken och 8 till
  • Laddar…
Men vafasiken! Bor jag i skärgården?
 
  • Gilla
B T Eriksson och 1 till
  • Laddar…
Tråkigt att programmet numera är en booli annons.
Arkitekten har ju gjort sitt bästa och blivit belönad därefter, synd att den insålda ursprungsiden inte gick att leverera så en än dyrare lösning blev tvunget att accepteras aja tur att han inte fick någon kickback på det, då hade det ju varit skumt.
Fint läge på huset 👍
 
  • Gilla
Intet och 1 till
  • Laddar…
Reagerade också på att det under byggets gång drogs upp en ännu större kåk precis framför. Blir ju nyfiken på om den höll budget och tidsplan och om de visste om bygglovet för den.

Man vet ju inte riktigt bakgrunden till allt men jag tycker ju arkitekten kändes väldigt egoistisk i och med att han inte hörsammande deras ursprungliga tankar. Men visst, de kan ju tröskat igenom ett par förslag först men kändes mer som detta var arkitektens dröm snarare än de som byggde. Jag skulle inte anlita honom. Men så kommer jag heller aldrig kunna bygga ett hus för den summan

Tillägg: jag tyckte det blev fint. Men just grannhuset drog ju ner slutintrycket. Det var ju full insikt i sovrummen
 
  • Gilla
B T Eriksson och 3 till
  • Laddar…
Jag vet inte varför, men av någon anledning när jag tittade på annonsen så började jag titta hur sotaren kommer upp till skorstenen. Min gissning är att det är från den övre altanen. Som man kommer åt från köket. Som kräver att sotaren går igenom -hela- huset... Fast det är klart. Husägaren får göra samma sak när hen har handlat mat. Typ sex trappor mellan bil och kylskåp. Verkligen inget hus att bli gammal i. (skulle vara kul att se arkitektens tillgänglighetsanpassningsplan)
 
  • Gilla
TCG och 3 till
  • Laddar…
Fantastiskt hus, som verkligen blev fint och hade ett sjukt välgenomtänkt ljusinsläpp. Men ett fruktansvärt projekt. Man led ju med ägarna. VD-människor brukar vara lite mer påstridiga att få fram sin egen vision, men den här arkitekten sålde verkligen in sin egen och lyckades tjäna en hacka på köpet.

Tror dock nya ägarna kommer bli mer än nöjda, för som sagt, pampigt blev det.
 
Helt sjukt när man timmar på Hemnet, det andra huset är ju preciiis framför utsikten.

Hela våning ett, hela våning 2, inte bara förlorad utsikt men också insyn från det andra huset.
 
  • Gilla
Sbsten och 5 till
  • Laddar…
Sjukt snygg interiör, men. Hade dem inte gett arkitekten nån budget alls?

Antingen var dem helt i drömmarnas värld, eller så blev dem helt överkörda av arkitekten.
 
  • Gilla
B T Eriksson och 2 till
  • Laddar…
Krokkodriljo Krokkodriljo skrev:
En annan sak som konstigt nog inte pratades om i programmet är ju att det slogs upp ett hus precis framför som tog en hel del av utsikten. Nästan all utsikt från våning 1 och 2, skulle jag tro.
Det kanske var därför de byggde på höjden
 
  • Gilla
Blåsalvia19
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
Snyggt hus, fint med det jättteljusa trät, men hur blir det med åren?
 
Tycker att det exteriört ser mycket tråkigt ut. Det är inget kåk jag skulle buda 15+ miljoner på, då krävs det betydligt mer.

Interiört finns kvaliteter definitivt.
 
  • Gilla
B T Eriksson och 4 till
  • Laddar…
Här lyckades arkitekten självförverkliga sig själv på kundens bekostnad. Kvistfri furu vad blir nästa arkitekts dröm? Ett stort ”kontorshus” framför detta bygge gjorde inte det bättre. Allt prat om fantastisk sjöutsikt var väl lite överdriven. En liten vik skymtade mellan träden. Nej, detta var inget för mig och tydligen inte heller något för beställaren.
 
  • Gilla
B T Eriksson och 6 till
  • Laddar…
  • Gilla
Festlund
  • Laddar…
18 mille för energiklass B och knappt någonstans att parkera bilen, hoppas dom får det sålt dock! Synd att någon byggde en kåk rakt framför med....

Förövrigt, hade varit intressant hur tillgänglighet uppfylls, inte en enda hiss eller ramp någonstans, som man ofta sett på andra liknande byggnationer.
 
  • Gilla
TCG och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.