Känns mer som det är pelleplanet som behöver se över sina linser... ;)

Själv hade jag nog gissat på att det är en skugga eller så kanske han tror andra dörren på vänster sida är en glipa?!

Eller så behöver jag skaffa linser själv... :D

dalle skrev:
Känns mer som det är pelleplanet som behöver se över sina linser... ;)

Själv hade jag nog gissat på att det är en skugga eller så kanske han tror andra dörren på vänster sida är en glipa?!

Eller så behöver jag skaffa linser själv... :D
Tror också att "glipan" är skuggan längst ner.

Hejduk..tig skrev:
Tror också att "glipan" är skuggan längst ner.
Glip "problemet" är löst (eller hur Ud..) ;)

Snyggt kök och hus!! Vad är det för hus??

bumpaberra skrev:
Snyggt kök och hus!! Vad är det för hus??
Vimmerby Hus

Tack för porren, välbehövd! Bor ni möjligtvis i ett Trivselhus, äh skitsamma det där kommer ni att triva si och då blir det ju trivselhus :)
Jag gillar stuket på lådorna, kanske att jag skulle fega ur med ljusare träslag för jag är rädd att jag tröttnat på mörkt men skitsnyggt!!!
Får jag fråga hur långt avstånd det är mellan kyl/frys och köksön?
Hur fungerar det för er, något du ångrat/något som du är mest nöjd med?

mvh

ClaJe skrev:
Tack för porren, välbehövd! Bor ni möjligtvis i ett Trivselhus, äh skitsamma det där kommer ni att triva si och då blir det ju trivselhus :)
Jag gillar stuket på lådorna, kanske att jag skulle fega ur med ljusare träslag för jag är rädd att jag tröttnat på mörkt men skitsnyggt!!!
Får jag fråga hur långt avstånd det är mellan kyl/frys och köksön?
Hur fungerar det för er, något du ångrat/något som du är mest nöjd med?

mvh
Nej inget Trivsel Hus utan Vimmerby Hus. Avståndet mellan köksö och kyl/frys är ca. 150 cm. Lagom långt för att diskmaskinen är nedfälld och man kan ändå gå förbi.
Köket är väldigt snyggt och praktiskt (tycker vi i alla fall). Inget vi ångrar eller saknar.
En praktiskt sak som vi fixade till i sista stund var att även dra el till köksön (höll på att missa det helt). Men det är väldigt praktiskt att ha en kontakt där.
En annan sak som vi är väldigt nöjda med och det är att kyl/frys står på sockeln i stället för direkt på golvet. Kommer upp ca. 15 extra cm på detta viset. Mycket praktiskt och mer estetiskt :D
I alla lådor och luckor sitter det även Blum BluMotion dämpare (också att rekommendera).

Angående träslaget alm så skiftar den i en mängd olika färgnyanser och skiftningar (rött, grönt, ljusbrunt, mörkbrunt). Mycket snyggt.

T
GreenTurtle: Vilket funkishus har du, hittar inget som passar in med ditt på Vimmerbyhus hemsida. Det enda som liknar ditt är "Näs 149".

Kan du inte visa lite bilder på badrummet också?

tank77 skrev:
GreenTurtle: Vilket funkishus har du, hittar inget som passar in med ditt på Vimmerbyhus hemsida. Det enda som liknar ditt är "Näs 149".

Kan du inte visa lite bilder på badrummet också?
Vårt hus är inte ett kataloghus från Vimmerby Hus. Vi har ritat huset själva och skickat ut ritningarna till i stort sett alla husföretag. Valet föll till slut på Vimmerby Hus (av olika anledningarI.

Om det finns intresse för fler bilder (och det accepteras i denna kökstråd) så kan jag lägga upp det lite senare.

Ett väldigt sobert och supersnyggt kök! Mycket ek men jättebra balanserat med svart stenskiva och rätt färgval på vägg etc

Det är inte utan att det skapar lite ångest för en som precis beställt ett högblankt vitt kök :)

Krisal skrev:
Ett väldigt sobert och supersnyggt kök! Mycket ek men jättebra balanserat med svart stenskiva och rätt färgval på vägg etc

Det är inte utan att det skapar lite ångest för en som precis beställt ett högblankt vitt kök :)
Ek??!!! Finns inte en flisa av ek i köket (förutom golvet då vill säga).

Sorry, jag menade givetvis trä och inte ek! Jag tycker annars det är svårt att matcha flera olika träslag men ni har verkligen lyckats. Grattis!

Min fru fastnade också för den kombinerade vinhylla / kokbokshylla.

Vi har precis lämnat in för bygglov nu och sitter och funderar på skåpplacering etc. och det blir inte riktigt som vi tänkt oss, det diffar lite här och var och en sådan lösning var ju genial.

Vad är det för bredd på den ?

Mvh ! / J

jarker skrev:
Min fru fastnade också för den kombinerade vinhylla / kokbokshylla.

Vi har precis lämnat in för bygglov nu och sitter och funderar på skåpplacering etc. och det blir inte riktigt som vi tänkt oss, det diffar lite här och var och en sådan lösning var ju genial.

Vad är det för bredd på den ?

Mvh ! / J
Innanmätet mäter 8,5 cm. Höjden varierar då man kan flytta varje fack uppåt eller nedåt. Perfekt plats att ha just kokböcker och vinflaskor på. Lika genial tycker jag själv att facket längst till höger (direkt under skarven) är, där vi har serveringsbrickorna.

Ja, det facket var ju smart ja, vi har ca: 90cm mellan ugns-högskåpet och hällen i vinkel och funderade lite på om man skulle ha 60 + 30 eller en sådan lösning som ni har och sedan ha en 80-sektion istället.

Vi har ett liknande dilemma på andra väggen, men där blir det nog ett 30-skåp mot tvättrumsväggen till, jag tror det är bäst så och där blir det plats för brickor.

Det lutar åt att vi använder oss av HTH för vårt kök, frågan är bara om de har så smala enheter, blir till att lusläsa deras katalog igen.

Jag passar på att ställa en fråga till.

Era vitvaror verkar vara av samma kaliber som jag valt (frun tycker det är lite lyxigt, men vadå, det förtjänar hon :)))

Vad fick ni ge för de, paketpris, var inhandlades de, jag har kollat runt en hel del men är inte riktigt nöjd med vad man kan få i paketrabatt (inkl. tvätt&tork), 10% är ju lite klent i rabatt tycker jag.

Mvh ! / J

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.