Mycket snyggt kök!
 
Mycket snyggt kök. Hur har du fixat täcksidorna till bardelen/köksön? Är det fanér? Hela skivor som snickaren sågat till? Vet du vart de är beställda?
 
FiddeP skrev:
Mycket snyggt kök. Hur har du fixat täcksidorna till bardelen/köksön? Är det fanér? Hela skivor som snickaren sågat till? Vet du vart de är beställda?
Det stämmer. Täcksidorna på köksön är av almfanér (själva skivan är dock massiv amerikansk valnöt). Hela köket är specialtillverkat av ett snickeri. Vill du veta vilket, PMa mig då (vet inte om man får göra reklam här eller inte :rolleyes: ).
 
Jag är själv ute efter täcksidor i fanér, men vet inte hur man får tag på det. Vet du var de kommer ifrån? Har din snickare köpt dem från något särskilt ställe så vill jag gärna veta var. Det är ok att du skriver här ;-)
 
FiddeP skrev:
Jag är själv ute efter täcksidor i fanér, men vet inte hur man får tag på det. Vet du var de kommer ifrån? Har din snickare köpt dem från något särskilt ställe så vill jag gärna veta var. Det är ok att du skriver här ;-)
Fanéret kommer från Nordiska fanérfabriken i Vimmerby,
 
Lite för mycket trä för att jag ska gilla det. Men alla har inte samma smak.
 
pivar skrev:
Lite för mycket trä för att jag ska gilla det. Men alla har inte samma smak.
Smaken är som baken .... Alla har rätt till en åsikt (även om inte alla håller med mig ;) ).
 
Riktigt fint och välgjort kök måste jag säga!

Tänkte höra med dig om ni är nöjda med vitvarorna från AEG? Vi kommer nämligen att sätta in precis likadana. Ugnen är jag intresserad av att höra vad du har för erfarenheter av den, med tanke på att den saknar vred? Gillar den skarpt men är lite orolig för att det ska bli för mycket tryckande. Där finns väl även möjlighet till att lagra recept i en databank om jag inte minns helt fel.
 
A
Nice! Gillade den smala "kokbokshyllan"
 
Urtjusigt! Förstår att ni är nöjda!

En liten fråga om era bänkskivor: Hur har ni gjort i skarven?
Vi är inne på att lägga svart silikon, är det vad ni använt? Isåfall, blev det bra?
 
Cuppico skrev:
Riktigt fint och välgjort kök måste jag säga!

Tänkte höra med dig om ni är nöjda med vitvarorna från AEG? Vi kommer nämligen att sätta in precis likadana. Ugnen är jag intresserad av att höra vad du har för erfarenheter av den, med tanke på att den saknar vred? Gillar den skarpt men är lite orolig för att det ska bli för mycket tryckande. Där finns väl även möjlighet till att lagra recept i en databank om jag inte minns helt fel.
Vitvarorna från AEG är helt kanon. Framförallt deras lack AluTech är jag supernöjd med. Om det är något jag skall klaga på så är det väl diskmaskinen. Känns lite liten invändigt (även att den är stor). Lite för mycket fack som gör att det blir svårt att placera så som man vill. Men då är jag petig! Fast å andra sidan är den extremt tyst.

Ugnen är helt suverän. Det var just pga designen och att den saknade vred som vi valdeden. Touch displayen är väldigt enkel och informativ. Det stämmer att det ligger en MASSA recept inlagda. Plus att du kan lägga in egna. Läs mer om ugnen här.
 
Mayia skrev:
Urtjusigt! Förstår att ni är nöjda!

En liten fråga om era bänkskivor: Hur har ni gjort i skarven?
Vi är inne på att lägga svart silikon, är det vad ni använt? Isåfall, blev det bra?
Ja, det är svart silikon. Se bara till att den är ättiksbaserad ocn antimögel behandlad.

Bra eller dåligt få du själv avgöra. Själv tycker jag att det är 100%-igt ;)

Bild på skarven:
 
  • Skarv.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Anna_Robban skrev:
Nice! Gillade den smala "kokbokshyllan"
Mycket praktisk :) Den övre delen fungerar som vinhylla. Dessa fack är ombyggbara om jag bara vill ha vinhyllor eller kokbokshyllor.
 
GreenTurtle skrev:
Ja, det är svart silikon. Se bara till att den är ättiksbaserad ocn antimögel behandlad.

Bra eller dåligt få du själv avgöra. Själv tycker jag att det är 100%-igt ;)
Det ser ju kanon ut det där! Tack för bilden! :)

Typ våtrumssilikon då eller?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.