Har hört att induktionshällen FM7803K-AN kan ge extremt höga magnetfält när man kokar vatten (det brummar i kastrullen) stämmer detta?
 
Mayia skrev:
Det ser ju kanon ut det där! Tack för bilden! :)

Typ våtrumssilikon då eller?
Denna körde jag med, [länk]
 
pelleplanet skrev:
Har hört att induktionshällen FM7803K-AN kan ge extremt höga magnetfält när man kokar vatten (det brummar i kastrullen) stämmer detta?
Både Ja och Nej. Hällen jag har, har 4 zoner med Power-funktion (högre effekt i max 10 min). När man kör på denna funktionen (tex vid uppstart) så kan det brumma lite om kastrullen (inget störande dock). Men inte när man kör på de vanliga 1 - 9 lägena. Sen beror det ju helt och hållet på kärlet. Kör jag med ett stort tung gjutjärnskärl, så hörs det inget. Pga att det är så tungt "orkar" det inte vibrera.

Hur det är med magnetfältet vet jag inte (om det är mer eller mindre mot andra hällar menar jag). Att det förekommer magnetism är ju liksom hela poängen med induktion.

Från instruktionsboken:

Så här fungerar induktion: En induktionsspole under zonen alstrar ett elektromagnetiskt fält,som omvandlas till värme i kastrullens botten. Den alstrade värmen i kärlet leds direkt vidare till maten och detta medför minimal energiförlust. Värmeeffekten utnyttjas därmed fullt ut.

Fördelarna med induktion: Kort uppkokningstid, snabb reglering av värmen (som en gaslåga), energibesparande och zonen stänger av sig själv, när kastrullen tas bort.

Kastruller och stekpannor måste dock ha en botten av magnetiskt material. Att rengöra en induktionszon är mycket lättare eftersom ev. överkok inte bränns fast. Den värme som gör zonen varm kommer från kastrullen under tillagningen.
 
GreenTurtle skrev:
Denna körde jag med, [länk]
Tack så mycket!
 
Ett HIMLA snyggt kök!

Är nyfiken på hur du fick fast glas skivan. Ser att du har en list upptill, är det spår i den, eller hur fungerar den?
 
kanon snyggt :p. Är det ett nybyggt hus? för i såfall vill jag ser bilder på resten :p
 
Snyggt! Gillar verkligen den svarta skivan! Det runda fönstret var också snyggt och lite roligt. Annars lite för mycket trä för min smak. Golvet och luckorna flyter ihop...
 
juliaf skrev:
Ett HIMLA snyggt kök!

Är nyfiken på hur du fick fast glas skivan. Ser att du har en list upptill, är det spår i den, eller hur fungerar den?
Exakt. Den övre listen har ett spår bakom sig som överlappar glasskivan och håller fast den. Nedtill är det silikon. Sedan så håller även elluttagen skivan på plats.
Glasskivan i sig är inte fastskruvad.
 
jessica skrev:
kanon snyggt :p. Är det ett nybyggt hus? för i såfall vill jag ser bilder på resten :p
Japp det är ett nybyggt hus (Vimmerby Hus). Se fler bilder nedan .....
 
Hittade några fler bilder som jag lägger upp (dåligt ljus men ändå). Dessa har ju iofs inget med kök att göra, men iom att de efterfrågades så lägger jag upp dem här. :rolleyes:

Och ja, en ny tv-bänk är på väg :cool:
 
  • 02.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 03.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 05.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 06.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
T
Härlig takhöjd och snyggt vardagsrum. Gillar vita väggar också, fattar inte på mig folk som sätter upp fula tapeter i varje rum i nybyggda hus.

Gillar köket också fast jag skulle ha tagit ett annat golv, köket flyter ihopa för mycket med golvet nu på grund av allt trä!
 
Hur funkar det att öppna lådan i hörnet? Ser ju ut att stöta i handtaget på den andra lådan haha
 
På den sista bilden (korridoren) kan man tydligt se att det är en glipa mellan vägg och dörrfoder. Själv har jag tätat alla glipor på 17 dörrposter i våran lägenhet med latexfog och därefter målat väggen och fodret, det blev kanonsnyggt.
 
Flamingo skrev:
Hur funkar det att öppna lådan i hörnet? Ser ju ut att stöta i handtaget på den andra lådan haha
Tyvärr så måste jag meddela dig att så inte är fallet. Alla lådorna och luckan i hörnet går att öppna utan några som helst bekymmer.
 
pelleplanet skrev:
På den sista bilden (korridoren) kan man tydligt se att det är en glipa mellan vägg och dörrfoder. Själv har jag tätat alla glipor på 17 dörrposter i våran lägenhet med latexfog och därefter målat väggen och fodret, det blev kanonsnyggt.
Antingen är det fel på mina linser eller så vet jag inte. Vet inte vilken glipa du pratar om? Jag ser i alla fel ingen. Varken på bilden eller IRL.
MEN jag skall göra precis som du skriver, spackla dyckerthuvud och fodergiringar, sedan måla listerna i samma färg. Man kan dock inte hinna med allt på en gång när man bygger hus :eek:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.