P Paxman skrev:
Tänkte att jag skulle köpa en och skicka upp den till dig Jarlingar..
Det är forumkompis det! :heart::heart::heart:

Tittar på att importera ett gäng direkt från tillverkaren och kränga av, blir inte så mycket dyrare i slutändan :D(y)

Närmsta lidl häromkring blir nog Sundsvall, 20 mil enkel..
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
G gronfelt skrev:
I min lokala butik i Strängnäs fanns inte ens någon tom hylla så frågan är om de haft dem alls.
Det gick 5 st direkt de öppnade på ortens Lidl, ytterligare en halvtimme senare var pallen tom.
 
Och som inspiration...

 
  • Gilla
Mr Tool
  • Laddar…
M Mäster skrev:
Plasmaskärare införskaffad och provkörd.
Med ca 40% effekt på vredet skar den med fina snitt 3 och 5 mm tunnplåt utan problem .
Det blev lite skägg på baksidan, men det beror nog på handlag och felinställning.
Himla prisvärd.
Edit:
Det var lite problem med tryckluftsslangens snabbkoppling, men det gick att lösa med en gnutta slipning.
Minst skägg och värme in i plåten får du om du kör på hög effekt och anpasar skärhastigheten efter tjokleken på materialet. För tunn plåt drar du snabbare, så snabbt att det precis hinner skära igenom.
 
nanowire nanowire skrev:
Har någon provat svivelkopplingarna, värt att pallra sig till Lidl för eller lika bra att köpa något för tio ggr mer direkt?
[länk]
Jag kikade på dem, men kände att jag skulle bli tokig ifall de läcker...så jag köpte dem inte. Jag har bara behov av en dessutom, men det kanske är värt 60 spänn ändå...:thinking:
 
  • Gilla
nanowire
  • Laddar…
M
Jarlingar Jarlingar skrev:
Det är forumkompis det! :heart::heart::heart:
Tittar på att importera ett gäng direkt från tillverkaren och kränga av, blir inte så mycket dyrare i slutändan :D(y)
Närmsta lidl häromkring blir nog Sundsvall, 20 mil enkel..
Yikes, det var ju inte precis nära! Här nere i södern ligger det en Lidl i nästan varje håla och de öppnar nya hela tiden, numera även inne i stan där det inte går att parkera i närheten. Jag kör in om Lidl här i Lomma och kollar på väg till jobbet, skall ändå kika på metallkapen.

Plasmaskäraren var slut även här, men jag köpte metallkapen, får undersöka den i helgen.
 
Redigerat:
ullberg
Måste vara perfekt så här i snösmältningstider för att hacka is ;)

(och nej, har inte testat eller för den en har köpt den)
 
Är oxå intresserad av kapen men blev lite fundersam på att det bara var 1280w och 7000 varv. Testa gärna och skriv sen här så kanske jag slår till ändå.

Funderade oxå på blindnitpistolen men jula har en likadan och 7 kg verkar att vara i blekaste laget.
 
Immobil Immobil skrev:
Har någon av er testat denna: [länk]

[bild]
Jag vet inte riktigt om det är något att ha, de anger att den har hög slagkraft, men tyvärr står det inget om hur många joule den slår.med.
 
john68 john68 skrev:
Är oxå intresserad av kapen men blev lite fundersam på att det bara var 1280w och 7000 varv. Testa gärna och skriv sen här så kanske jag slår till ändå.

Funderade oxå på blindnitpistolen men jula har en likadan och 7 kg verkar att vara i blekaste laget.
Köpte igår och testade i dag. Klart prisvärd!
Äntligen slut på jonglering med vinkelslipen vid kapning!
 
  • Gilla
john68
  • Laddar…
Arbetsbyxor och högtryckstvätt denna vecka på Lidl! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.