1 793 608 läst · 5 849 svar
1794k läst
5,8k svar
Lidl verktyg denna vecka.
4 4star skrev:
[EDIT] Nej, länken blir värdelös. Slipen syns i appen, men inte i reklambladet.Mikael_L skrev:
Den tysktrogne har förstås redan appen, eller skaffar den. Den late får hålla tillgodo med lite info och några bilder:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 161 inlägg
Får se om jag får tummarna loss och tar mig köper svets och hjälm i vevkan, tack för tipset!
Vad funkar svetsen till? Lite trädgårdssmide, typ dra ihop armeringsnät till växtstöd etc? Tjejen gick en trädgårdssvets-kurs. Blev ju rätt fina grejer men har själv aldrig svetsat. (Ser en möjlighet att utöka verktygsarsenalen och dessutom komma undan med det...)
Kan du länka till bordcirkelsågen? Eller print-screena.F Frågan skrev:
Det du nämner fungerar den definitivt mer än väl till.O olofh skrev:
Har själv svetsat allt från väldigt små avbrutna bromsdetaljer, till 4mm fyrkantsprofiler. Den har betalat av sig flera gånger om, inte minst på bilarna. Kostnaden för svetsen var väl en tredjedel av vad en verkstad skulle ta för att fixa avgassystemet på sommarbilen.
Vinterbilen jag köpte ska vi inte ens prata om.. Tydligen har jag varit ett riktigt svin i något tidigare liv. Tröskellådorna bak var av kexchoklad och det visade sig vara en ”Familjen flinta”, driven från passagerarsätet fram. Å andra sidan så lärde jag mig en hel del och blev bättre på att svetsa
Är väldigt långt ifrån proffs på att svetsa, men bjuder på några bilder på en reparation, gjord med Lidl-svetsen och en uppsjö av rostskyddsprodukter från Hagmans:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Allvetare
· Västra götaland
· 9 121 inlägg
Hålen kan man alltid göra själv .. Bara att skaffa en hålpipa i lagom storlek ...Tokas85 skrev:
https://www.proffsmagasinet.se/verktyg/forbrukningsmaterial/slip/flex-slippapper-10-halat-225mmTokas85 skrev:
Finns på några ställen, ovan lär väl dock inte direkt vara det billigaste.
Någon som vågar tro något om denna multi-detektor? Vi har väggar i delvis lättbetong, delvis gips, delvis betonghålsten och bjälklag i betong och om det kan tänkas funka för att detektera FK i VP-rör bakom enkelgips och metallrör (för elen) i stenväggarna hade det ju varit ett billigt hjälpmedel.
https://www.lidl.se/sv/erbjudanden.htm?articleId=16685
https://www.lidl.se/sv/erbjudanden.htm?articleId=16685
Jag såg att min lokala butik har tagit fram den cylinderformade värmefläkten som de sålt några gånger tidigare och sänkt den från 499 kr till 399 kr, är det någon som har erfarenhet av den? Effekt 2 kW tror jag, inte jättemycket, men jag skulle vilja ha ett komplement till luftvärmepumpen i mitt garage för att slippa jobba i 10 grader nu under vintern och 399 är ju ett rätt lindrigt pris.