Det var ju en nödlösning á la extreme...det var ju inte direkt så att de körde vidare med den i Apollo 14...så jag förstår nimhed som strävar efter en lite mer permanent lösning.
 
Inget fel på silvertejp, fungerar bra till allt från barnuppfostran till att fixa (som b_hasse skrev) månlandare ;)
 
b_hasse skrev:
Det är inget fel med en sådan lösning! Den användes på Apollo 13, när astronauterna var tvungna att fästa ett fyrkantigt filter för koldioxid på en rund anslutning. Silvertejp var en del av lösningen!

Luftreningsanläggningarna i kommando-modulen och månlandaren hade konstruerats av olika företag, och naturligtvis använde det ena företaget runda filter, och det andra fyrkantiga!
Om detta stämmer är det väl inget vidare argument. Det gick ju inte så bra för just Apollo 13... :)
 
jonmo skrev:
Om detta stämmer är det väl inget vidare argument. Det gick ju inte så bra för just Apollo 13... :)
Det stämmer, men det var för att rädda upp situationen efter att olyckan skett. Hela räddningen var ett under av kreativ ingenjörskonst där b_hasses exempel är ett av de mest kända. Det gick otroligt bra för Apollo 13 med tanke på omständigheterna.
 
  • Gilla
jonmo
  • Laddar…
iSnobben skrev:
Ganska lik Biltemas fräs som alltid kostar just 399:-

Edit: Sorry de har tydligen höjt priset till 449:-

Men biltemas handfräs fick "Bra Köp" stämpel i 2015/2016 GDS tidningen =)
 
Verkar som att bandslipen är tillbaka på Lidl, den har jag väntat lite på...
 
Det verkar även finnas pennor för att fräscha upp kakelfogar för 15 kr/st.
 
Bandslipen är samma modell som jag köpte för säkert 5-6 år sen om det räcker, den har gått rätt många timmar utan att knorra hittills. Brukar köpa ett par paket slippapper när maskinen säljs, går ju alltid åt förr eller senare.
 
HogeN skrev:
Men biltemas handfräs fick "Bra Köp" stämpel i 2015/2016 GDS tidningen =)
GDS-tidningen görs i Danmark. Dom har också Feltema, men ingen som helst erfarenhet av vad Bilbuttriks säljer.
Hållbarheten på dom maskiner dom säljer är tveksam. Dom kan hålla flera år för oss amatörer men oftast räcker
dom inte till. Prata med ett proffs och hör vad don säger. Dessutom kan du vara 100 % säker på att om du skulle
behöva reservdelar så kommer dom inte att finnas! Fråga mej inte varför! :mad: Om du nu inte köper ett välkänt
märke av B, men då är dom inte särskilt billigare än nån annan.
Kan bara säga att jag har låååång erfarenhet av B. dåliga grejer. Man får helt enkelt den kvalitet man betalar för!
Så tänk er noga för innan ni handlar av Bilbuttriks! (y)
 
Inte verktyg men köpte "trappmattor" 15st för 129:-, billigt!

Med vänlig hälsning, fremax
 
De har denna vecka en högtryckstvätt, med en rörrensningsset att köpa till för 249:-
Är det någon som vet om anslutningarna passar mot Kärcher?
Rörrensningsset från Parkside för högtryckstvätt, prissatt 249 kr, liggande på grått underlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
De ser iaf väldigt lika ut.
 
Nix, iaf modellen från förra året passade inte på kärchers tillbehör..
 
ullberg
Plockade upp en avloppsrensare i veckan, har inte testat men det följde med en adapter som ser ut att kunna funka med Kärcher (OBS: bara baserat på mitt minne om hur den kopplingen ser ut så jag kan minnas fel, har hänt förut...)

/U
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.