1 797 089 läst · 5 850 svar
1797k läst
5,9k svar
Lidl verktyg denna vecka.
Tror nog att de oftast säljer nakna maskiner. Men när de har andra batterimaskiner som säljs så brukar de sälja batterier och laddare löst. Aldrig sett erbjudande på laddare och batterier.D David__11 skrev:
Batterier och laddare var med i förra veckans kampanj. 4 Ah för 299 samt snabbladdare tillsammans med 2 Ah för 399 om jag minns rätt. Borde finnas kvar i någon butik.
Annars har det funnits en skruvdragare med 2 Ah och långsam laddare för 299. Finns andra paket där ett batteri ingår också.
Annars har det funnits en skruvdragare med 2 Ah och långsam laddare för 299. Finns andra paket där ett batteri ingår också.
Nästa vecka blir det skruvdragare med batteri och laddare. Mutterknacken säljs också med 4Ah batteri och laddare. Tror den kostade 899:- sist och det är faktiskt ett bra verktyg.
4V dragaren som kommer nästa vecka, ”Rapidfire” är jag grymt nöjd med. Nej, den drar inte 95N, men den har 9 bits i en revolver, bara att dra ut trumman och snurra fram nästa. Perfekt till småjobb, men den klarar av att dra in en och annan skruv i väggen också.
Kommer nog köpa den, för jag har förlorat laddaren till min befintliga 😡
Nu har de börjat med USB-C laddning såg jag, så det är ju bra för slarviga människor som mig.
4V dragaren som kommer nästa vecka, ”Rapidfire” är jag grymt nöjd med. Nej, den drar inte 95N, men den har 9 bits i en revolver, bara att dra ut trumman och snurra fram nästa. Perfekt till småjobb, men den klarar av att dra in en och annan skruv i väggen också.
Kommer nog köpa den, för jag har förlorat laddaren till min befintliga 😡
Nu har de börjat med USB-C laddning såg jag, så det är ju bra för slarviga människor som mig.
R
RalleB
Husägare
· Jönköpings län
· 1 097 inlägg
RalleB
Husägare
- Jönköpings län
- 1 097 inlägg
Köpte mig en såhär för 2 veckor sen:
Funkar helt ok till min thuja häck, dock så krokar den rätt snabbt med parkside 2ah och 4ah batterierna.
Dvs att den inte orkar med lite grövre grenar och fastnar efter man bara kört en liten stund.
Laddar man batteriet igen utan att det är slut så orkar den köra grövre grenar igen.
Den verkar behöva max volt för att funka som bäst.
Lösningen blev Milwaukee > parkside adapter, med ett 12ah milwaukee så funkar den strålande.
Och faktiskt bekvämare att använda med den extra vikten som ett sådant batteri innebär.
Vikten blir mer balanserad och den uppfattas inte lika tung att arbeta med.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Funkar helt ok till min thuja häck, dock så krokar den rätt snabbt med parkside 2ah och 4ah batterierna.
Dvs att den inte orkar med lite grövre grenar och fastnar efter man bara kört en liten stund.
Laddar man batteriet igen utan att det är slut så orkar den köra grövre grenar igen.
Lösningen blev Milwaukee > parkside adapter, med ett 12ah milwaukee så funkar den strålande.
Och faktiskt bekvämare att använda med den extra vikten som ett sådant batteri innebär.
Det har jag upplevt med grästrimmern också att den presterar bäst vid fullt batteri sen märker man ganska stor skillnad vid halvfullt batteri. Framförallt om gräset är lite fuktigt.R RalleB skrev:Köpte mig en såhär för 2 veckor sen: [bild]
Hur är den lilla skruvdragaren med USB-C laddning som säljs denna vecka? Verkar praktisk när barnens leksaker ska batteribytas eller lagas, samt andra småskruvjobb..
Antar den inte har steglös hastighet utan är på-eller-av? Nån som känt på den?
Antar den inte har steglös hastighet utan är på-eller-av? Nån som känt på den?
Ja, köpte den och den har ingen steglös hastighet som sagt, vilket begränsar vad den kan användas till. Vilket är synd, för den var billig och bra annars.omdirigerad skrev:
Kan vara värt att titta åt ett annat håll annars:omdirigerad skrev:
Köpte den ändå för jag hade vägarna förbi För 200 spänn gör den nog nytta snart.vboivie skrev:
Lägger till att tillbehören som medföljer är:
* Ett bälteshölster som jag bara kan beskriva som "cringe" - men det får man välja bort att ha på sig helt enkelt
* Lite bits som inte upplevs särskilt premium alls
Dragaren har bitsen i nåt slags quick-change mekanism som 14-åringen i mig tycker är lite cool, men som i verkligheten gör att det typ är omöjligt att avgöra vilken bit man är på väg att "ladda". Kommer nog tömma ur den och bara köra på en normal bitsats.
Högst oklar användbarhetomdirigerad skrev:Köpte den ändå för jag hade vägarna förbi För 200 spänn gör den nog nytta snart.
Lägger till att tillbehören som medföljer är:
* Ett bälteshölster som jag bara kan beskriva som "cringe" - men det får man välja bort att ha på sig helt enkelt
* Lite bits som inte upplevs särskilt premium alls
Dragaren har bitsen i nåt slags quick-change mekanism som 14-åringen i mig tycker är lite cool, men som i verkligheten gör att det typ är omöjligt att avgöra vilken bit man är på väg att "ladda". Kommer nog tömma ur den och bara köra på en normal bitsats.
1 1/2-åringen tycker det är underhållande iaf
Intressant tråd.
Vad är vitsen med att köpa verktyg på Lidl? De flesta verktyg har man ofta livet ut eller under lång tid så priset kan knappast ha så stor betydelse. Hur kommer det sig att man inte handlar dem på Jula, Järnia eller motsvarande?
Garantier, produktråd, reservdelar, tillbehör, ansvar osv.
Har varit inne på Lidl någon enstaka gånger, dåligt sortiment, knepigt sortiment av mycket specialchark osv, massor av bake-off. Liknande priser på det mesta som andra affärer. Vad vitsen med Lidl är? Varför handlar någon där?
Vad är vitsen med att köpa verktyg på Lidl? De flesta verktyg har man ofta livet ut eller under lång tid så priset kan knappast ha så stor betydelse. Hur kommer det sig att man inte handlar dem på Jula, Järnia eller motsvarande?
Har varit inne på Lidl någon enstaka gånger, dåligt sortiment, knepigt sortiment av mycket specialchark osv, massor av bake-off. Liknande priser på det mesta som andra affärer. Vad vitsen med Lidl är? Varför handlar någon där?
Allvetare
· Västra götaland
· 9 157 inlägg
Tror inte det är första gången nån ställer samma fråga i den här tråden, läs tillbaka så hittar du ett svar som fortfarande är samma...L L Jan skrev:Intressant tråd.