V Vardagsrum skrev:
Dagens inköp:
[bild]
Ska inte inköpen av maskiner döljas BAKOM mjölkpaketet, inte tvärtom! Det där var våghalsigt! 😉
 
  • Haha
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
V Vardagsrum skrev:
Dagens inköp:
[bild]
Du glömde "öl" till motorsågen.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
hsd
FreQa FreQa skrev:
Ska inte inköpen av maskiner döljas BAKOM mjölkpaketet, inte tvärtom! Det där var våghalsigt! 😉
Nä, det är rätt eftersom när man kommer hem slänger man in sågen i garaget sedan bärs mjölken in till köket 😉
 
  • Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
FreQa FreQa skrev:
Ska inte inköpen av maskiner döljas BAKOM mjölkpaketet, inte tvärtom! Det där var våghalsigt! 😉
De hade slut på 1.5 liters, så det var liksom ingen idé.
hsd hsd skrev:
Nä, det är rätt eftersom när man kommer hem slänger man in sågen i garaget sedan bärs mjölken in till köket 😉
Den fungerar klockrent! 😜
it-snubben it-snubben skrev:
Du glömde "öl" till motorsågen.
1 flaska ”öl” till sågen ingår förstås, det är ju Lidl! F.ö står sågen och vinkelslipen på ett flak vanlig öl som inte syns på bilden.

Kanske ett bra tips till somliga här beroende på grad av förståelse hemma. Dölj ölen med verktyg och maskiner! 😅
 
  • Haha
  • Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
V Vardagsrum skrev:
Dölj ölen med verktyg och maskiner! 😅
Eller kanske tvärtom? 🤔
 
Är kapskivorna i diameter 76 ?
 
H hyggabus skrev:
Är kapskivorna i diameter 76 ?
Yes, samtliga skivor för 19.90 är 76mm
 
  • Gilla
hyggabus
  • Laddar…
jag är mkt förtjust i deras 125 mm kapskivor för vinkelslip, 1 eller 1.2 mm tjocka.
priset är svårslaget och hållbarheten okej.
därav min fråga om diametern nu i senaste bladet. Bilden var en smula tvetydig.
 
H hyggabus skrev:
jag är mkt förtjust i deras 125 mm kapskivor för vinkelslip, 1 eller 1.2 mm tjocka.
priset är svårslaget och hållbarheten okej.
därav min fråga om diametern nu i senaste bladet. Bilden var en smula tvetydig.
Jag är också förtjust i deras 125mm kap- och slipskivor. Deras ”Performance” modell kommer i trevliga askar dessutom.

76mm skivorna är inte fy skam de heller, och 19,90:- för 5 skivor är svårslaget det också! Använder dem på 12V vinkelslip och tryckluftslip. Nu snart även på 20V slip också. Kanske jag som är klantig iofs, men jag tycker att kapskivorna bryts rätt lätt om man skulle råka vandra lite med dem I tunnplåt. Sen är de förstås väldigt tunna också.

Trevligt denna vecka med diamantskivor och en för trä/plast också!
 
Appropå brist på batterier (Lidl Vasagatan Göteborg):
 
  • Förpackade återuppladdningsbara batterier och laddare i butikshylla, Parkside, 20V, 2Ah, 4Ah, teknikprodukter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Appendix och 1 till
  • Laddar…
En hel del verktyg nästa vecka, bland annat svetsar, två stycken olika plasmaskärare, väggslip, nibbler och till och med en kärnborr.
 
Köpte slagskruvdragare och måste säga att den funkar ju helt ok.
Har ett 2Ah batteri och segladdare, måste nog köpa större batteri och snabbladdare
 
T Trafikverket1 skrev:
En hel del verktyg nästa vecka, bland annat svetsar, två stycken olika plasmaskärare, väggslip, nibbler och till och med en kärnborr.
Nibbler för 500kr... 🤔

Går det ens att hitta 230v-nibbler för under 1000?
Nästan så man måste försöka skaffa för att se om den fungerar. Trött på att jaga takplåt med sax och sticksåg.
 
F F_man skrev:
Nibbler för 500kr... 🤔
Jag köpte en sån här när jag skulle lägga om några kvadratmeter takplåt:

https://www.byggmax.se/nibbler-p28003

Efter det har den använts flitigt för att skapa spirorör och annat. Funkar än...


Ingen proffsmaskin för någon som jobbar på ackord kanske. Men det är nog inte maskinen från Lidl heller.
 
Redigerat:
  • Gilla
Cheesen och 5 till
  • Laddar…
Jag har Den batteridrivna Nibblern från Parkside. Har även en tryckluftsdriven maskin och en sån där för borrmaskin. Kan varmt rekommendera den batteridrivna Parksiden! För stora jobb skulle jag välja den pneumatiska, trots slangen pga vikten. Den för borrmaskin fungerar också, men kräver i praktiken båda händerna och begränsar därmed handgreppet.
Nackdelen med Parkside är den vanliga - Brist på slitdelar...men kan man hitta stift som passar någonstans så är det ju löst.
 
  • Gilla
F_man
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.