LevaLivet LevaLivet skrev:
Någon som har ett utlåtande om röjsågen nästa vecka?
Har en liknande från Ryobi och för en normal villatomt funkar den….. men som redan skrivits är det mer av typen ”kraftig” grästrimmer än röjsåg ;) och tänk på att den kräver två batterier…..
 
T Taxture skrev:
Har en liknande från Ryobi och för en normal villatomt funkar den….. men som redan skrivits är det mer av typen ”kraftig” grästrimmer än röjsåg ;) och tänk på att den kräver två batterier…..
Tänkta användningen är en villatomt med lite sly och snabbväxande grövre stjälkar som vanliga trimmern är för svag för.

Angående två batterier - trodde alla i tråden redan var fullt investerade i Parkside med åtminstone 12 vanliga batterier och 5 st smarta som man kan se laddstatus på via appen :cool:
 
Var det förra veckan det var mutter maskin ?
Dax för däckbyte...

Skulle även haft en liten tigersåg på batteri för att kapa syren grenar
 
  • Gilla
Vera11 och 2 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Var det förra veckan det var mutter maskin ?
Dax för däckbyte...

Skulle även haft en liten tigersåg på batteri för att kapa syren grenar
Jag såg båda dessa på en av butikerna i Uppsala så sent som i går. Med flertalet (åtminstone 2-3) exemplar av vardera på hyllan.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Dan1891 Dan1891 skrev:
Nån som har erfarenhet av den batteridrivna lödkolven nästa vecka?
Batteridriven lödkolv - Lidl Sverige - www.lidl.se
Jag har den, funkar ok för småjobb när man inte har el.
Gillar den bättre än min gasdrivna för på den är alltid gasen slut.
 
  • Gilla
Dan1891 och 1 till
  • Laddar…
T
henq henq skrev:
Jag har den, funkar ok för småjobb när man inte har el.
Gillar den bättre än min gasdrivna för på den är alltid gasen slut.
Jag kör en del med den gasdrivna, men den används också mycket till krympslang. funkar den batteridrivna bra till det också så känns det som att det kan vara lönt att komplettera.
 
Vet ej, jag använder aldrig lödpenna för krympslang.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
E
T trycklös skrev:
Jag kör en del med den gasdrivna, men den används också mycket till krympslang. funkar den batteridrivna bra till det också så känns det som att det kan vara lönt att komplettera.
Jag krymper med (annan) lödpenna om jag ändå har den framme, säkert inte rekommenderat men funkar rätt bra så länge man är försiktig. Funkar säkert med denna med, men en gasdriven (då utgår jag från att du kör den som ”minivarmluftspistol”, inte direkt med lödspetsen) är antagligen bättre.
 
  • Gilla
Lilllen
  • Laddar…
ullberg
Även jag har lödpennan, om än i en äldre variant, ser typ likadan ut så kanske samma penna men min har väggvårta isf USB för laddning.

har funkat bra, råkade ge den en liten känga och sen dess har inte spetsen suttit så bra, hände något med infästningen men den funkar fortfarande och jag har den bara som reserv när jag inte har tillgång till 230v så låter det vara så…
 
E Emil.P skrev:
Jag krymper med (annan) lödpenna om jag ändå har den framme, säkert inte rekommenderat men funkar rätt bra så länge man är försiktig. Funkar säkert med denna med, men en gasdriven (då utgår jag från att du kör den som ”minivarmluftspistol”, inte direkt med lödspetsen) är antagligen bättre.
Precis, går ju att krympa med vad som helst som är varmt, men varmluft i en eller annan form tycker jag också funkar bäst. Gasdriven lödpenna brukar ju dock även utan varmluftsmunstycke ha varmluft som blåser ut bakom spetsen. Dock klumpigt att använda. Varmluftspistol med reflektormunstycke tycker jag funkar bäst för stora grejer. Gasdriven penna med varmluftsmunstycke eller varmlufts lödstation för mindre.
 
  • Gilla
Emil.P
  • Laddar…
hsd
Gastänmdare, modell minisvets , funkar bäst tycker jag
 
henq henq skrev:
Jag har den, funkar ok för småjobb när man inte har el.
Gillar den bättre än min gasdrivna för på den är alltid gasen slut.
Tack för info, det blir nog en sån då, bra att ha en sladdlös ibland.
 
T Torbod skrev:
den jag har har två stycken 20 voltare samtidigt, alltså 40V. Den andra känner jag inte till, men jag tror inte man vill ha lägre spänning. Då orkar den kanske inte frodigt/blött gräs. Finns kanske ngn recension på nätet som säger motsatsen.
https://www.lidl.de/p/parkside-20-v...-20-li-a1-ohne-akku-und-ladegeraet/p100345038

Får OK i tester, kan tänka mig både 2x20v och 20v. Är du nöjd?
Får hoppas att någon dyker upp i butik snart.
 
A adamadam skrev:
[länk]

Får OK i tester, kan tänka mig både 2x20v och 20v. Är du nöjd?
Får hoppas att någon dyker upp i butik snart.

Jo det har funkat bra. Kör multiclip utan uppsamlare. Orkar allt normalt sett. Vid regnblött väldigt långt gräs får man höja lite för att den inte ska stalla om man inte vill gå jättelångsamt.
 
  • Gilla
adamadam
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.