F
Maskintok skrev:
Jo frugan sa samma sak..
En sådan där borde du ha i din verkstad... :crysmile:
slipper du koka kaffet med gasbrännaren:rofl::rofl::cool:
För min del får nog skräpet från Lidl vara, jag har denna och en Macap MC4 kvarn i garaget. Tänkte passa på att lacka om den grå metallic.

Espressomaskin av märket Expobar med röd detalj och kaffemuggar i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Edit: den får dock stå övertäckt annars blir den för dammig och det ser ut ungefär som en underredsbehandling i garaget efter tillredning av två koppar kaffe, och det tar nästan lika lång tid.

Nästa steg är att rigga upp en av våra uverblivna tv-apparater och en AppleTV eller CastChrome. Sen ut med 10 resväskor och 6 cyklar och mängder av blandat bös. Sen är det bara det viktigaste kvar, kart, Ducati och svetsbordet.
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
To Bo och 3 till
  • Laddar…
AXS
Inte kampanj denna vecka, men vill ändå slå ett slag för deras parasoll för 49:-. Finns kvar i flera butiker.

Verktyg säger ni(!?), kanske inte. Men fantastiskt att ställa upp på taket när det är soligt eller regnar. Eller som regnskydd för verktygsbordet. Slängde även upp ett som skydd vid en kraftig åskskur, precis när vi sågat upp ett hål i taket.

De har även varit bra på stranden och vid sandlådan, men det får jag ta i en annan tråd.

Köp 3!
 
  • Flerfärgat parasoll uppsatt över verktygsbord vid en träbyggnad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
stigen
  • Laddar…
AXS AXS skrev:
Inte kampanj denna vecka, men vill ändå slå ett slag för deras parasoll för 49:-. Finns kvar i flera butiker.

Verktyg säger ni(!?), kanske inte. Men fantastiskt att ställa upp på taket när det är soligt eller regnar. Eller som regnskydd för verktygsbordet. Slängde även upp ett som skydd vid en kraftig åskskur, precis när vi sågat upp ett hål i taket.

De har även varit bra på stranden och vid sandlådan, men det får jag ta i en annan tråd.

Köp 3!
”I'm sawing in the rain
Just sawing in the rain
What a glorious feeling
I'm happy again!” :crysmile::crysmile::crysmile::crysmile::crysmile::crysmile:
 
  • Gilla
  • Haha
dilemma och 3 till
  • Laddar…
rotbackarn rotbackarn skrev:
Någon som testat häcksaxen som kommer nästa vecka?
[länk]

Misstänker att jag snart behöver hyfsa grannens tuja.
Yes. Jag har en och är mkt nöjd med min. Tycker den är bättre än min "sladddrivna" Husqvarna (som dock har några år på nacken). Grenar upp till 10mm i diameter funkar iallafall bra.
 
  • Gilla
rotbackarn
  • Laddar…
Någon som vet vad som skiljer dom två olika modellerna av 4Ah-batterier man kan hitta i vissa butiker?
Min butik har både modellen som är paketerad i bulk, och den som kommer i kartong.
Den ena slutar på C3 och den andra B2 tror jag det var.
 
Raskus Raskus skrev:
Jag har läst om Lidls liberala hållning till kvitton tidigare, jag har ett multiverktyg jag köpt på Tradera märkt 2020-08 som gav upp efter max 5 min sågande.
Hur ser utsikterna ut för reklamation tro?
Inget kvitto finnes.
Yay till Lidl och Compernass, de skickade en ny såg utan några ifrågasättande.
 
J jockebq skrev:
Någon som vet vad som skiljer dom två olika modellerna av 4Ah-batterier man kan hitta i vissa butiker?
Min butik har både modellen som är paketerad i bulk, och den som kommer i kartong.
Den ena slutar på C3 och den andra B2 tror jag det var.
Det jag såg i någon vide på youtube med någon som provade verkar det som att det skiljer i balanseringen av cellerna i batteriet men på det stora hela ingen superskillnad i kapacitet osv.

 
  • Gilla
jockebq
  • Laddar…
J jojjo76 skrev:
Yes. Jag har en och är mkt nöjd med min. Tycker den är bättre än min "sladddrivna" Husqvarna (som dock har några år på nacken). Grenar upp till 10mm i diameter funkar iallafall bra.
Den verkar funka fint.
Men det blir snabbt lite väl mycket grenar att ta hand om
 
  • Gilla
jojjo76
  • Laddar…
Minns att någon här hade en länk till var man kunde reklamera Lidl-verktyg på garantin, fast online..
Någon som har koll på det?
(Har en Borrhammare som inte är något fel på, förutom att extra-chucken låst sig, så skulle vilja försöka få en ny chuck på garantin, men inte lämna tillbaka Borrhammaren)
 
Humulus Humulus skrev:
Minns att någon här hade en länk till var man kunde reklamera Lidl-verktyg på garantin, fast online..
Någon som har koll på det?
(Har en Borrhammare som inte är något fel på, förutom att extra-chucken låst sig, så skulle vilja försöka få en ny chuck på garantin, men inte lämna tillbaka Borrhammaren)
Jag mailade nån adress jag hittade på lidls hemsida, men dom skickade mig vidare till tillverkaren, i det här fallet kompernass. Så är det samma tillverkare på din maskin så kanske du kan prova direkt där.
support.dk@kompernass.de
 
Någon som vet när Parksides mutterdragare kommer tillbaka och i så fall om den är värd att köpa?

Läste på en massa i våras men tvekade då pga många sa att den var för klen osv
 
'För klen' är väl en definitionsfråga... Den drar inte 400Nm som specen säger iallafall, men den duger till mycket ändå.
 
  • Gilla
b_hasse
  • Laddar…
useless useless skrev:
'För klen' är väl en definitionsfråga... Den drar inte 400Nm som specen säger iallafall, men den duger till mycket ändå.
Tanken var hjulbyte, annars får det bli en Ryobi
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.