A Andy78 skrev:
Bör man lägga pengarna på en bättre såg?
”japansågen” funkar helt okay att såga med men inget under av finess. Ska jag såga snabbt och rakt tar jag finfogsvansen men japansågen har jag använt ganska ofta till allt möjligt och den har klarat allt i dess väg även om avverkningen på klyvning är rätt långsam, men den tar den sig igenom. Skönt att inte behöva vara rädd om den mav priset. Som ngn sa tidigare, betyg tre, kanske fyra på kap/allsidighet/pris.

A Andy78 skrev:
Bör man lägga pengarna på en bättre såg?
Det tycker jag

T Torbod skrev:
”japansågen” funkar helt okay att såga med men inget under av finess. Ska jag såga snabbt och rakt tar jag finfogsvansen men japansågen har jag använt ganska ofta till allt möjligt och den har klarat allt i dess väg även om avverkningen på klyvning är rätt långsam, men den tar den sig igenom. Skönt att inte behöva vara rädd om den mav priset. Som ngn sa tidigare, betyg tre, kanske fyra på kap/allsidighet/pris.
Mitt betyg är tre tummar ner :thumbdown: Det är ingen Japansåg. Eftersom tänderna är så skrängta repas närliggande ytor, att kunna såga plant mot en yta tycker jag annars är en av de stora fördelarna med en japansåg. Och så saknar den klyvtandning.

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Mitt betyg är tre tummar ner :thumbdown: Det är ingen Japansåg. Eftersom tänderna är så skrängta repas närliggande ytor, att kunna såga plant mot en yta tycker jag annars är en av de stora fördelarna med en japansåg. Och så saknar den klyvtandning.
Ok såg väl inte riktigt att det var tummen ned. Men håller i princip med vad du säger.
Det är ju en ”japansåg”, med det menade jag att den är ”inspirerad” men inte korrekt. Det är ju en dragsåg på ena sidan iaf.
Vill man ha en riktig utan skränkning får man köpa ngt annat. Men till att kapa en grov regel som ngn frågade efter duger den till, även om det inte är ett perfekt vapen.

Hum... Jag har köpt en japansåg tidigare (för ett år sedan) på Lidl som jag inte hunnit använda än.
Den ser ut enl denna bild jag hittade på nätet:

iu
Är den också kass?

Jag har läst om Lidls liberala hållning till kvitton tidigare, jag har ett multiverktyg jag köpt på Tradera märkt 2020-08 som gav upp efter max 5 min sågande.
Hur ser utsikterna ut för reklamation tro?
Inget kvitto finnes.

• Gilla
kille
  • Laddar…
M MrDizzy skrev:
Den 16:e Aug kommer prylen många är har längtat efter.
[länk]
(kolla nere till höger på sida 31 ;) )
Men jisses, äntligen!

M MrDizzy skrev:
Den 16:e Aug kommer prylen många är har längtat efter.
[länk]
(kolla nere till höger på sida 31 ;) )
Behöver man ha 2 eller 4Ah...

A anis16 skrev:
Behöver man ha 2 eller 4Ah...
Det beror väl på hur mycket kaffe du vill dricka??

A
dagens camping människa...

batteridrivna maskiner...
kaffemaskin.
Micro.
tv.
dator.
mysbrasa. (riktig eld är för farligt)
lampor.
mm

Och sist men inte minst... ett stort jävla elverk som ska kunna ladda alla dessa batterier..
28 kg på ryggen vid vandringen upp på berget... Eller fjället..
extra vikt av oviktiga saker tillkommer..
så som kläder, mat, tält, bensin... ;)

Fan va skönt det är med en kastrull och kaffepanna... lite tänd grejer och sedan ut;):cool:

• Gilla
Maveric77 och 1 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
dagens camping människa...

batteridrivna maskiner...
kaffemaskin.
Micro.
tv.
dator.
mysbrasa. (riktig eld är för farligt)
lampor.
mm

Och sist men inte minst... ett stort jävla elverk som ska kunna ladda alla dessa batterier..
28 kg på ryggen vid vandringen upp på berget... Eller fjället..
extra vikt av oviktiga saker tillkommer..
så som kläder, mat, tält, bensin... ;)

Fan va skönt det är med en kastrull och kaffepanna... lite tänd grejer och sedan ut;):cool:
Jag tvivlar på att någon kommer släpa upp Lidl-bryggaren på ett berg... De kommer att stå och damma i något garage... :rolleyes::rofl:

• Gilla
Tule54
  • Laddar…
A
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Jag tvivlar på att någon kommer släpa upp Lidl-bryggaren på ett berg... De kommer att stå och damma i något garage... :rolleyes::rofl:
Jo frugan sa samma sak..
En sådan där borde du ha i din verkstad... :crysmile:
slipper du koka kaffet med gasbrännaren:rofl::rofl::cool:

• Haha
bruka och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.