A anis16 skrev:
Hur gick det med plasmaskärarna som flera beställde för 230:- i den här tråden?
Vad tror du själv?
 
  • Gilla
  • Haha
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
Skulle vara spännande att veta vad som låg i paketen :) Under kan ju inträffa...
 
Humulus Humulus skrev:
Skulle vara spännande att veta vad som låg i paketen :) Under kan ju inträffa...
Tyvärr kommer det nog inga paket...
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Jag tror inte det går att bygga en transformatorsvets som väger 12 kilo för 700 spänn... :)
Nej, det är inte en trafo i den...
 
Tomgångsspänning 48 V ( 5:04 in i videon) då är man begränsad till, i mina ögon, lite knepigare elektroder.
U0, tomgångsspänning , bör, som jag minns det, ligga på ~70 V eller högre för att tända alla elektrodtyper.
- Minns jag rätt där ?
 
Ska man bara ”fräsa ihop” nått armeringsjärn eller staket rent hobbymässigt lär den ju fungera utmärkt.......
Ska man producera är nog inte lågprissvetsar förstavalet

Har själv Lidls parkside 20v sladdlösa
Och är i förhållande till priset väldigt nöjd
Men skulle jag jobba med verktygen yrkesmässigt hade jag nog valt andra märken
 
H hyggabus skrev:
Tomgångsspänning 48 V ( 5:04 in i videon) då är man begränsad till, i mina ögon, lite knepigare elektroder.
U0, tomgångsspänning , bör, som jag minns det, ligga på ~70 V eller högre för att tända alla elektrodtyper.
- Minns jag rätt där ?
ESAB OK4332 tänder vid 50V, och den är väl en av de lättaste elektroderna. Så det är väl på gränsen.
https://www.esab.se/se/se/products/...rodes-smaw/mild-steel-electrodes/ok-43-32.cfm
 
A anis16 skrev:
Hur gick det med plasmaskärarna som flera beställde för 230:- i den här tråden?
Inte fått någon ännu i alla fall :) Kan inte säga att jag förväntar mig det heller. Mer en chansning. Har köpt på tok för billiga saker många gånger, men det brukar ju mest kunna gå i fysiska butiker som behöver platsen snabbt.
 
Lilk Lilk skrev:
Passar denna? [länk]
Lilk Lilk skrev:
Passar denna? [länk]
Tjockleken är lite större bara men tror inte det bör vara några problem. Klingan som kommer med ligger på 1,6mm
 
  • Förpackningen av en Parkside cirkelsågklinga, modell PHKSZ 150 B2, med 1,6 mm tjocklek för fina snitt i hårt och mjukt trä.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är ju inte en så värst stark såg så att gå upp till en tjockare klinga kommer göra stor skillnad på kapaciteten och även på hur länge batteriet räcker.
 
Är det nån som äger denna? Har ju varit med några gånger vid det här laget och jag har varit sugen varje gång :rofl:
Till hjulbultar funkar den antagligen helt ok enligt några tester jag sett.
Men hur jobbig är den (tung? opraktisk?) att dra i trallskruv och liknande moment (med adapter)?
Grönsvartrad slagsskruvdragare märkt PARKSIDE, batteri och adapter, info om prestanda och pris på annons
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag köpte den för att kunna förstärka och dra ihop timmerstommen med M16 gängstång och franskskruvar och till det funkar den alldeles utmärkt.
Hjulbultar som sitter hårt klarar den inte av utan att man har lossat dom först. Skruvat 'vanliga' skruvar har jag inte testat och vet inte om jag vill det heller... Men man kanske ska göra ett försök i vetenskapens namn?
 
  • Gilla
henq och 1 till
  • Laddar…
2785 gram med 19mm hylsa och nästan fullt batteri. Inget man bär runt på under en hel dags finsnickeri.

Skruvdragare på digital våg visar 2785 gram, med 19mm hylsa och nästan fullt batteri.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Johannes Carlsson och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.