Humulus Humulus skrev:
Kommer väl kanske på nytt om ett år...
(Köpte inte heller någon i tid :(
59kr var det
Nja snarare en gång i halvåret.
 
nino nino skrev:
Inte direkt verktyg men dom har en induktionsplatta i nästa vecka för 399:- 2000w
Har den varit med förut så nån har provat den?
Ser ut att vara något billigare än IKEAs, dock också mindre.
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Ser ut att vara något billigare än IKEAs, dock också mindre.
Jag har Ikeas motsvarighet, köpte i somras när vi renoverade. Den var bra men används inte längre (om någon nära Lerum nu verkligen är på jakt :D).
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Ser ut att vara något billigare än IKEAs, dock också mindre.
Tänkte ha den till husvagnen så liten gör inget, köper och provar
 
slacker slacker skrev:
Det var väl 49 Sek om jag inte minns fel... Även jag har letat - Slut, slut och slut... :(

Så pass att jag hovrade över köpknappen på en sån här bara för att... Men det blir nog en Hultafors när jag snubblar över en sån.
Ja, Hultaforsarn får man väl för ca 200 + eventuell frakt.
https://maskinvaruhuset.se/verktyg-...unner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner

Edit: Dock slut överallt verkar det som.
 
Det där är svårt att få grepp om...
Det mesta brukar komma en gång om året, men en del kör dom både höst/vinter.
Några grejor kommer ju bara en gång.
Lite av problemet med Lidl - man måste "impulsköpa"


Lime113 Lime113 skrev:
Nja snarare en gång i halvåret.
 
  • Gilla
Lime113
  • Laddar…
Humulus Humulus skrev:
Det där är svårt att få grepp om...
Det mesta brukar komma en gång om året, men en del kör dom både höst/vinter.
Några grejor kommer ju bara en gång.
Lite av problemet med Lidl - man måste "impulsköpa"
Yepp, därav att min fru ogillar att jag åker till Lidl och handlar mjölk...
 
  • Haha
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
A anis16 skrev:
Yepp, därav att min fru ogillar att jag åker till Lidl och handlar mjölk...
Varför tror du Lidl även säljer snittblommor.
 
  • Gilla
Peter_Bromma och 6 till
  • Laddar…
Lime113 Lime113 skrev:
Varför tror du Lidl även säljer snittblommor.
ahh, 2 liter mjölk + snittblommor och sedan en ny kompressor, 4 penselset, 2 bitssatser, superlimm, bättringsfärg...

Edit: Shit, de har en MMA svets nästa torsdag... hur ska jag kunna smuggla in den?
 
Redigerat:
  • Gilla
volvo51 och 3 till
  • Laddar…
A anis16 skrev:
ahh, 2 liter mjölk + snittblommor och sedan en ny kompressor, 4 penselset, 2 bitssatser, superlimm, bättringsfärg...

Edit: Shit, de har en MMA svets nästa torsdag... hur ska jag kunna smuggla in den?
Göm den bakom måånga blommor
 
Svalnade lite: är inte steglös ströminställning... Finns lite reviews på Youtube etc.
 
Den där MMA maskinen var en besynnerlig maskin, första anblicken säger "svetstransformator av äldre typ"
andra anblicken : två strömstyrkelägen only ! ? dessa graderade 1.8/2.0 och 2.5 alltså elektroddiameter .
Det framgår inte om det är en likriktare eller växelströmsmaskin.
https://www.lidl.se/sv/p/allt-foer-din-verkstad/parkside-elsvets-pesg-120-b4/p33697

Jag har jobbat som svetsare tidigare, jag tror att ni som inte har svetserfarenheten inte kommer bli så värst lyckliga av denna maskin.
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
H hyggabus skrev:
Den där MMA maskinen var en besynnerlig maskin, första anblicken säger "svetstransformator av äldre typ"
andra anblicken : två strömstyrkelägen only ! ? dessa graderade 1.8/2.0 och 2.5 alltså elektroddiameter .
Det framgår inte om det är en likriktare eller växelströmsmaskin.
[länk]

Jag har jobbat som svetsare tidigare, jag tror att ni som inte har svetserfarenheten inte kommer bli så värst lyckliga av denna maskin.
Med tanke på att fluss-MIGen de sålde i januari bara kostade 100:- mer så är det inte så mycket för pengarna man får för 699:-. MMA:n saknar steglös inställning av ström, ingen fläktkylning, ospecad om den är växel eller likriktad etc.

Dock får det bli lite svetstänger etc. på torsdag. Dessa går att gömma under mjölken..
 
  • Haha
Humulus
  • Laddar…
H hyggabus skrev:
Den där MMA maskinen var en besynnerlig maskin, första anblicken säger "svetstransformator av äldre typ"
andra anblicken : två strömstyrkelägen only ! ? dessa graderade 1.8/2.0 och 2.5 alltså elektroddiameter .
Det framgår inte om det är en likriktare eller växelströmsmaskin.
[länk]

Jag har jobbat som svetsare tidigare, jag tror att ni som inte har svetserfarenheten inte kommer bli så värst lyckliga av denna maskin.
Jag tror inte det går att bygga en transformatorsvets som väger 12 kilo för 700 spänn... :)
 
  • Gilla
Johannes Carlsson och 2 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Jag tror inte det går att bygga en transformatorsvets som väger 12 kilo för 700 spänn... :)
Hur gick det med plasmaskärarna som flera beställde för 230:- i den här tråden?
 
  • Gilla
john.h
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.