1 818 799 läst · 5 898 svar
1819k läst
5,9k svar
Lidl verktyg denna vecka.
Köpte cirkelsågen men den kändes otrolig vek och stannade flera gånger i en 30mm bänkskiva som min milwaukee sticksåg åt till frukost skrattandes. Batteriet var laddar vid leverans, fast kanske inte fullt (?) eller kan man ha bättre tur med 4ah batteriet alt bättre klinga, någon som prövat? Eller ska man försöka lämna tillbaka "leksaken"?
Mvh Fredrik
Mvh Fredrik
Tesa tejp är bland de bättre i kvalitet men dyra..... går inte att jämföra med billighetsvarianter. Har en gammal rulle hemma som jag har fiskat upp från en å för ca 45 år sedan och klistret biter fortfarande som om den vore ny samt "kladdar" inte som billighetstejpen gör efter ett tag. 3M har jag inte provat.
Aj då, var precis och köpte en jag med. Tillsammans med vinkelslipen för att få ett 4Ah batteri.Lilk skrev:Köpte cirkelsågen men den kändes otrolig vek och stannade flera gånger i en 30mm bänkskiva som min milwaukee sticksåg åt till frukost skrattandes. Batteriet var laddar vid leverans, fast kanske inte fullt (?) eller kan man ha bättre tur med 4ah batteriet alt bättre klinga, någon som prövat? Eller ska man försöka lämna tillbaka "leksaken"?
Mvh Fredrik
Tänkte mest ha den att kapa reglar och såga upp skivor grovt hoppas den duger till det
Att köpa en billig batterimaskin och förvänta sig att den ska klara 30mm bänkskiva i ek, bok eller annat hårt träslag är nog lite väl optimistiskt.Lilk skrev:Köpte cirkelsågen men den kändes otrolig vek och stannade flera gånger i en 30mm bänkskiva som min milwaukee sticksåg åt till frukost skrattandes. Batteriet var laddar vid leverans, fast kanske inte fullt (?) eller kan man ha bättre tur med 4ah batteriet alt bättre klinga, någon som prövat? Eller ska man försöka lämna tillbaka "leksaken"?
Mvh Fredrik
Gissar att det finns dyrare batterimaskinen som också hade haft problem med det. Då måste man kanske upp till milwaukee för att det ska funka.
Verktygstokig
· Halland
· 7 618 inlägg
Inte säkert det är maskinen det är fel på.. klöv du eller kapade? Hade du en klinga anpassad för ändamålet?
Lilk skrev:Köpte cirkelsågen men den kändes otrolig vek och stannade flera gånger i en 30mm bänkskiva som min milwaukee sticksåg åt till frukost skrattandes. Batteriet var laddar vid leverans, fast kanske inte fullt (?) eller kan man ha bättre tur med 4ah batteriet alt bättre klinga, någon som prövat? Eller ska man försöka lämna tillbaka "leksaken"?
Mvh Fredrik
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 905 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 905 inlägg
Hmm, har de en vinkelslip i affär nu med? Har väntat på det men inte sett något om det i reklamblad.F fangalid skrev:
ja det ser ut som det är den. Samma pris iaf. Tänkte köpa ett extra 4ah till sågen först men när jag såg att det följde med ett sånt batteri till slipen så blev det en sån istället för några hundralappar extraJ Jensa86 skrev: