1 787 232 läst · 5 835 svar
1787k läst
5,8k svar
Lidl verktyg denna vecka.
Renoveringsnovis
· 283 inlägg
Renoveringsnovis
· 283 inlägg
Jag ska anmäla Ica för att dom säljer maten dyrare än dom köper den för!
Det är väl långt ifrån samma sak. Här är det som att köpa jordgubbar på Ica, ställa ställa sig utanför och sälja för tredubbla priset.C crappyusrname skrev:
Men framför allt - säga att den kostar dubbelt så mycket där inne. Det är bedrägligt. Allt det andra skiter jag i.
Renoveringsnovis
· 283 inlägg
Utbud och efterfrågan, jag säger inte att jag gillar det men det är det system vi lever i idag.Lime113 skrev:
Ja, att Ica-handlare skor sig rejält är väl ingen nyhet direkt...
Men det är väl ändå lite skillnad på om person A importerar 10 manicker för säg 1000kr/st och sen säljer dom för
2000kr st (och förhoppningsvis skattar för vinsten) än person B som ställer sig först i kön till exempelvis
Black-Friday rean och kånkar ut tre platt-Tv för att sedan kränga dom för dubbla priset på blocket...?
Inte olagligt, men knappast uppskattat av dom flesta.
Men nu ska väl inte den här tråden handla om moralfrågor så tycker det är bra att släppa det här...
Men det är väl ändå lite skillnad på om person A importerar 10 manicker för säg 1000kr/st och sen säljer dom för
2000kr st (och förhoppningsvis skattar för vinsten) än person B som ställer sig först i kön till exempelvis
Black-Friday rean och kånkar ut tre platt-Tv för att sedan kränga dom för dubbla priset på blocket...?
Men nu ska väl inte den här tråden handla om moralfrågor så tycker det är bra att släppa det här...
Renoveringsnovis
· 283 inlägg
Renoveringsnovis
· 283 inlägg
Mina inlägg handlar om kapitalism som system, inte företag.Humulus skrev:Ja, att Ica-handlare skor sig rejält är väl ingen nyhet direkt...