Ca 10500 per styck. tror jag den landade på. priset var när jag beställde endast två stycken dörrar.
 
A A.G skrev:
Ca 10500 per styck. tror jag den landade på. priset var när jag beställde endast två stycken dörrar.
Tack för informationen. Låter som en intressant konstruktion och pris.
 
Brukar vara populära vid tex kusten där det är ett aggressivt klimat.

Lycka till.
 
Dags för en uppdatering.
Har fått in några offerter på fönster och dörrar till huset. Utöver skjutpartiet ingår två altandörrar, glasad ytterdörr och en massa fönster. Detta kalaset skulle kosta (inkl. moms):

Velfac 200 energy: 150 tkr
Noridks fönster fjord (pvc) 130 tkr
schuco (från Öjebyn gals) 240 tkr.

Ska besöka på nordiska fönster och Velfacs utställningar i helgen. Jag tycker Velfac framstår som ett prisvärt alternativ då de ser bra ut på bild och har låga U-värden. Finns det några erfarenheter av Velfac 200 energy?
 
  • Gilla
jocke31
  • Laddar…
Alltid bra med olika offerter.

Inget från elite eller westcoast? Hade varit intressant å se vad velfac står sig mot dem.
 
N nybyggarn3 skrev:
Dags för en uppdatering.
Har fått in några offerter på fönster och dörrar till huset. Utöver skjutpartiet ingår två altandörrar, glasad ytterdörr och en massa fönster. Detta kalaset skulle kosta (inkl. moms):

Velfac 200 energy: 150 tkr
Noridks fönster fjord (pvc) 130 tkr
schuco (från Öjebyn gals) 240 tkr.

Ska besöka på nordiska fönster och Velfacs utställningar i helgen. Jag tycker Velfac framstår som ett prisvärt alternativ då de ser bra ut på bild och har låga U-värden. Finns det några erfarenheter av Velfac 200 energy?
Hmm, är Schüco verkligen ett budgetalternativ? 240 pannor… :)
 
A A.G skrev:
Alltid bra med olika offerter.

Inget från elite eller westcoast? Hade varit intressant å se vad velfac står sig mot dem.
Hej,
Inte ännu. Har skickat underlag till många leverantörer så vi får se vad som dyker upp.

Ang. Velfac så är priset till "byggare". I mitt fall blir det även mitt pris (svåger inblandad). Gör kanske några procent på normalt pris till slutkund.
 
  • Gilla
A.G
  • Laddar…
J jocke31 skrev:
Hmm, är Schüco verkligen ett budgetalternativ? 240 pannor… :)
Ingen aning. För utom att vara klart dyrast hitintills sticker även u-värde ut som dåligt. Om man nu kan lita på siffrorna.
 
Dags för en uppdatering.
Har fått en offert från Nordan som jag tycker är intressant. Offerten avser deras serie Ntech Villa med aluminium utvändigt och hamnar just under 150 tkr med moms. Enligt säljarens utsago ska dessa fönster och dörrar finnas för beskådning på K-rauta. Ska försöka ta mig dit och kika under helgen,

Har någon annan erfarenheter av dessa fönster, altandörrar och skjutdörrar?
 
@nybyggarn3 vad vart det till slut? Står inför en liknande situation o all info är intressant!
 
N nybyggarn3 skrev:
Dags för en uppdatering.
Har fått en offert från Nordan som jag tycker är intressant. Offerten avser deras serie Ntech Villa med aluminium utvändigt och hamnar just under 150 tkr med moms. Enligt säljarens utsago ska dessa fönster och dörrar finnas för beskådning på K-rauta. Ska försöka ta mig dit och kika under helgen,

Har någon annan erfarenheter av dessa fönster, altandörrar och skjutdörrar?
Hej,
Har just satt Nordan fönster, dörrar och en stor skjutdörr i mitt nybygge. Betalade faktiskt oxå ganska prick 150 tkr. Allt ntech med grå alu på utsidan.

Är nöjd i det stora hela. Skjudörren går bra trotts att jag beställde så stort parti de i huvudtaget kunde leverera. Plåtslagaren var inte imponerad över spåret för underbleck men det blev bra tillslut.

Det som inte riktigt fungerar klockrent är låsningen av altandörrarna. Det går alldeles för tungt när man viker upp handtaget. Snickaren som både sålde och monterade (Tack och lov) hittar ingen lösning. Senaste jag hörde var att Nordan ska komma och kika. Enligt min bedömning är det onödigt små marginaler mellan låsfjupparna som viks upp och hålen de ska in i.

Vi håller tummarna att det ska lösas sig så småningom om.
 
  • Gilla
Panelmannen
  • Laddar…
N nybyggarn3 skrev:
Hej,
Har just satt Nordan fönster, dörrar och en stor skjutdörr i mitt nybygge. Betalade faktiskt oxå ganska prick 150 tkr. Allt ntech med grå alu på utsidan.

Är nöjd i det stora hela. Skjudörren går bra trotts att jag beställde så stort parti de i huvudtaget kunde leverera. Plåtslagaren var inte imponerad över spåret för underbleck men det blev bra tillslut.

Det som inte riktigt fungerar klockrent är låsningen av altandörrarna. Det går alldeles för tungt när man viker upp handtaget. Snickaren som både sålde och monterade (Tack och lov) hittar ingen lösning. Senaste jag hörde var att Nordan ska komma och kika. Enligt min bedömning är det onödigt små marginaler mellan låsfjupparna som viks upp och hålen de ska in i.

Vi håller tummarna att det ska lösas sig så småningom om.
N nybyggarn3 skrev:
Hej,
Har just satt Nordan fönster, dörrar och en stor skjutdörr i mitt nybygge. Betalade faktiskt oxå ganska prick 150 tkr. Allt ntech med grå alu på utsidan.

Är nöjd i det stora hela. Skjudörren går bra trotts att jag beställde så stort parti de i huvudtaget kunde leverera. Plåtslagaren var inte imponerad över spåret för underbleck men det blev bra tillslut.

Det som inte riktigt fungerar klockrent är låsningen av altandörrarna. Det går alldeles för tungt när man viker upp handtaget. Snickaren som både sålde och monterade (Tack och lov) hittar ingen lösning. Senaste jag hörde var att Nordan ska komma och kika. Enligt min bedömning är det onödigt små marginaler mellan låsfjupparna som viks upp och hålen de ska in i.

Vi håller tummarna att det ska lösas sig så småningom om.
Såg just att jag svarat mig själv vilket inte var meningen. Kanske beror på fredagsölen...
 
T TMatt skrev:
Vi köpte alla våra fönster, skjutparti, vikparti och helglasad dubbeldörr till fransk balkong från Aluprof via Termofönster. Blandning av fasta fönster och öppningsbara (dreh kipp). Dolda gångjärn, olika färg på utsida och insida. Skjutdörr och vikdörr är 400 x 210cm vardera. U-värde fasta fönster är 0,77, för de öppningsbara ca 0,9 och skjutparti/vikparti ca 1,1. Det var ett paketpris men lägre pris samtidigt som bättre prestanda jämfört med andra leverantörer vi kollade. Jag såg det som en stor fördel att alla karmar är helt aluminium. Allt levererades enligt utlovad tidplan (ca 7 veckor) och allt såg bra ut vid leverans. Tyvärr har vi inte installerat fönsterna ännu men de ska vara på plats inom 2 veckor. Snickarna höll på med panelen i veckan.
[bild]
Hej!
Jag har själv kontakt med Termofönster gällande bl a ett större 4-delat skjutglasparti. Hur har det gått för dig nu? Fortsatt nöjd med dina fönster och framförallt skjutdörrarna?
 
LommaSalt LommaSalt skrev:
Hej!
Jag har själv kontakt med Termofönster gällande bl a ett större 4-delat skjutglasparti. Hur har det gått för dig nu? Fortsatt nöjd med dina fönster och framförallt skjutdörrarna?
Hej,
Nu har vi inte byggt färdigt huset så vi har inte hunnit använda dörren i vardagen ännu. Upplevelsen så här långt är mycket positiv. Dörren går förvånansvärt lätt med tanke på den höga vikten (300 kg på hela partiet). Jag är även imponerad av konstruktionen som innebär att hela dörren trycks in mot en riktig gummilist när handtaget viks upp (eller ner, kommer inte ihåg). Kikade på några andra liknande partier innan vi bestämde oss och inget annat kändes lika lovande vad det gäller täthet.
 
N nybyggarn3 skrev:
Hej,
Nu har vi inte byggt färdigt huset så vi har inte hunnit använda dörren i vardagen ännu. Upplevelsen så här långt är mycket positiv. Dörren går förvånansvärt lätt med tanke på den höga vikten (300 kg på hela partiet). Jag är även imponerad av konstruktionen som innebär att hela dörren trycks in mot en riktig gummilist när handtaget viks upp (eller ner, kommer inte ihåg). Kikade på några andra liknande partier innan vi bestämde oss och inget annat kändes lika lovande vad det gäller täthet.
Hej Nybyggarn3!
Du har NorDan? Är det lyft-glid partier eller "vanlig" skjutdörr. Vi har fastnat för lyft-glid då vi förstått att tröskeln då går att sänka ned vilket vi förstått inte går på samma sätt med andra sorters skjutpartier?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.