M Mackan790 skrev:
Du har ju även Vilentas Vikpartier i PVC som ligger i prisklass "mellan" [länk].
Tack för det. Är dock mer inne på ett skjutparti.
 
Nu fick jag svar från Schüco som hänvisar till Öjebyns glasmästeri. Tydligen tillverkar fönster av profiler från Schüco. I väntan på riktig offert av dom fick jag ett ca pris på 15 tkr + moms / löpmeter skjutparti. Borde ju landa på knappa 70 tkr med moms för mitt parti.

Som Jämförelse: När jag knappar in färgval samt kryssar för alla övriga tillval på nordiska fönsters sida får jag fram blir priset knappa 60 tkr, för design serien med smal karm på fasta delen. Skiljer alltså inte jätte mycket om dessa priser stämmer.
 
Har beställt en pardörr helglas 226 bred från Velfac. Inte alls farligt prissatt jmf med andra aktörer, även om det inte på nåt sätt är billigt med dessa dörrar när man går över 2m bredd. Nu vet jag inte Velfacs skjutpartipriser ska sägas, som efterfrågas i tråden. I mitt fall var aludörrar mer el mindre ett måste för att få ner dimensionen på karmarna, där PVC blev för stora tyckte jag.

Lumico som gör reklam lite här och där hade intressant prisbild i mitt fall. Kanske de har skjutparti i er smak också? Leverar både pvc och alu. Bra pris för sin alukonstruktion, men föll på att jag inte kunde klämma och känna på produkten innan köp. Därav beslutet att ta Velfac som verkar prisvärt i mitt fall.
Schuccos återförsäljare Alufront här i Gbg slarvade bort mig som kund när han inte svarade på min offertönskan trots påminnelser. Sånt gillas inte. Konstruktionen kändes bra där, även om dimensionen var i kraftigaste laget för mitt ändamål. Fick aldrig pris där så vet ej prisläget...

Velfac skruvas in i februari för mig.
 
  • Gilla
mikethebike1
  • Laddar…
M MasMats skrev:
Har beställt en pardörr helglas 226 bred från Velfac. Inte alls farligt prissatt jmf med andra aktörer, även om det inte på nåt sätt är billigt med dessa dörrar när man går över 2m bredd. Nu vet jag inte Velfacs skjutpartipriser ska sägas, som efterfrågas i tråden. I mitt fall var aludörrar mer el mindre ett måste för att få ner dimensionen på karmarna, där PVC blev för stora tyckte jag.

Lumico som gör reklam lite här och där hade intressant prisbild i mitt fall. Kanske de har skjutparti i er smak också? Leverar både pvc och alu. Bra pris för sin alukonstruktion, men föll på att jag inte kunde klämma och känna på produkten innan köp. Därav beslutet att ta Velfac som verkar prisvärt i mitt fall.
Schuccos återförsäljare Alufront här i Gbg slarvade bort mig som kund när han inte svarade på min offertönskan trots påminnelser. Sånt gillas inte. Konstruktionen kändes bra där, även om dimensionen var i kraftigaste laget för mitt ändamål. Fick aldrig pris där så vet ej prisläget...

Velfac skruvas in i februari för mig.
Tack för svar,
Velfac har tyvärr ingen listad återförsäljare i närheten utan hänvisar till att gå genom valfritt byggföretag eller bygghandel för offert. Blev direkt lite drygare. Av nyfikenhet, vad kostar pardörren? Ska även ha två glasade altandörrar, glasad ytterdörr + massa fönster så alla prisuppgifter är av intresse.
 
Velfac skjutdörrsparti i ett vardagsrum med utsikt över trädgård, 4 meter brett och 2,3 meter högt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Priser för Velfac skjutdörrsparti med de två mittendörrarna öppningsbara var 40 tkr för 3 år sen.
Mittstolpen följer med så det blir helt öppet i mitten med bägge dörrar skjutna åt vardera sida.
Mått: 4,0 meter brett och 2,3 meter högt. 2-glasfönster.
 
  • Gilla
grappolina
  • Laddar…
V vanpire skrev:
[bild]
Priser för Velfac skjutdörrsparti med de två mittendörrarna öppningsbara var 40 tkr för 3 år sen.
Mittstolpen följer med så det blir helt öppet i mitten med bägge dörrar skjutna åt vardera sida.
Mått: 4,0 meter brett och 2,3 meter högt. 2-glasfönster.
Tack så hemskt mycket för informationen.
Hur fungerar dörrarna, och varför finns det tre handtag?
P.g.a. fönstrets placering i rummet skulle vi vilja ett tvådelat parti så att ena halvan öppnas mot mitten. Antar att det finns sådana varianter också.
 
N nybyggarn3 skrev:
Pvc ska det vara :)

Ja det är ju onekligen en rejäl slant. Det måste ju finnas något i mellan Hajom och diverse Pvc.
Traryds skjutpartier ligger väl där i mellan.
 
Snubblade över Termofönster på nätet.
De säljer skjutpartier, fönster och dörrar i både PVC och aluminium. Skjutpartierna verkar vara från "Aluprof" och dom anger prisexemplet 29500 kr inkl, moms för ett parti på 250 x 210 cm:

Någon som har några erfarenheter av denna leverantör?

https://www.termofonster.se/fönster-dörrar/skjutdorr
 
Som jag förstår det använder Lumico Aluprof oxå. Om det nu säger nåt..
 
M MasMats skrev:
Som jag förstår det använder Lumico Aluprof oxå. Om det nu säger nåt..
Inte mycket..
 
N nybyggarn3 skrev:
Tack så hemskt mycket för informationen.
Hur fungerar dörrarna, och varför finns det tre handtag?
P.g.a. fönstrets placering i rummet skulle vi vilja ett tvådelat parti så att ena halvan öppnas mot mitten. Antar att det finns sådana varianter också.
Det högra av mittenfönstren öppnas med de två handtagen, trycks utåt och skjuts sen åt höger.
Vänster fönster öppnas med handtaget samt att mittenstolpen lossas med handtag som finns i stolpen. Kan ta bilder och skicka i morgon.
 
V vanpire skrev:
Det högra av mittenfönstren öppnas med de två handtagen, trycks utåt och skjuts sen åt höger.
Vänster fönster öppnas med handtaget samt att mittenstolpen lossas med handtag som finns i stolpen. Kan ta bilder och skicka i morgon.
Det var mycket handtag det.
 
Inga problem att öppna iaf
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.