58 256 läst · 97 svar
58k läst
97 svar
Leverans från Bauhaus- Hade ni accepterat denna leverans av trallvirke
Vad menar du? Om man lägger en massa tid, arbete och pengar för att bygga exempelvis ett tralldäck är det väl fullkomligt självklart att man väljer bort trall med kvistar som denna:A ArneTW skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är ju bara tramsigt att försöka gör detta till en klimatfråga.
Just den där biten skulla jag nog också ta bort.Alfredo skrev:
Att tro att klimatfrågan är begränsad till bara bilen och dess bränsle är det som är tramsigt på riktigt.
Klimatfrågan är viktig överallt och speciellt inom bygg.
/ATW
Det är den absolut. Dock är det inget som på minsta sätt får mej att acceptera en ful/skadad trallbräda när jag ska bygga något. Möjligen att man borde tänka på om tralldäcket överhuvudtaget behövs och bör byggas, men att bygga det med dåligt virke med motivet att man tänker på klimatet är då inte min grej!A ArneTW skrev:
Vad är "dåligt" virke.Alfredo skrev:Det är den absolut. Dock är det inget som på minsta sätt får mej att acceptera en ful/skadad trallbräda när jag ska bygga något. Möjligen att man borde tänka på om tralldäcket överhuvudtaget behövs och bör byggas, men att bygga det med dåligt virke med motivet att man tänker på klimatet är då inte min grej!
Även brädan med den "dåliga" kvisten skulle säkert kunnat användas till 95% med fullgott resultat. Är det då en bra bräda egentligen?
/ATW
Det kan nog stämma. För egen del vet jag inte ens vilka kvalitetsstandarder som finns.F Fluxor skrev:
Jag brukar hämta virke själv och kan då förstås sortera bort det värsta skräpet. Om jag skulle beställa för hemleverans så skulle jag beställa raka brädor utan sprickor och kvisthål. Jag klarar av att bedöma om leveransen uppfyller det kvalitetsmåttet, så en eventuell reklamation skulle vara ganska enkel att formulera.
Alla kanske inte vill att deras byggen ska likna det här?A ArneTW skrev:
Varför det? Jag skulle ju ändå bara slänga dem på komposten när jag kom hem.
Personliga uppoffringar för klimatet är symbolhandlingar om får en att känna sig bättre än andra, och gör föga nytta för klimatet.
Tillsammans kan vi dock göra insatser som märks. Klimatet bryr sig inte om gränser och individer så det måste koordineras för att få effekt.
Har man speciella krav tror jag man får plocka själv tyvärr.P pmd skrev:Det kan nog stämma. För egen del vet jag inte ens vilka kvalitetsstandarder som finns.
Jag brukar hämta virke själv och kan då förstås sortera bort det värsta skräpet. Om jag skulle beställa för hemleverans så skulle jag beställa raka brädor utan sprickor och kvisthål. Jag klarar av att bedöma om leveransen uppfyller det kvalitetsmåttet, så en eventuell reklamation skulle vara ganska enkel att formulera.
Fortsätt att intala dig att dina val och handlingar inte spelar någon roll...P pmd skrev:Alla kanske inte vill att deras byggen ska likna det här?
[bild]
Varför det? Jag skulle ju ändå bara slänga dem på komposten när jag kom hem.
Personliga uppoffringar för klimatet är symbolhandlingar om får en att känna sig bättre än andra, och gör föga nytta för klimatet.
Tillsammans kan vi dock göra insatser som märks. Klimatet bryr sig inte om gränser och individer så det måste koordineras för att få effekt.
/ATW
Fast rent krasst så gör de inte det... Eller de spelar roll, men så totalt obetydligt försumbar roll så att det absolut inte påverkar något alls vad en enskild individ gör eller inte gör. Vare sig du vill att det ska vara så eller inte, är det så.A ArneTW skrev: