58 422 läst · 97 svar
58k läst
97 svar
Leverans från Bauhaus- Hade ni accepterat denna leverans av trallvirke
när jag byggde min altan i somras sortera jag bort det mest katastrofala, jag köpte 1800 meter som jag fick hemkört så jag valde ej paket själv..
300 meter var totalt skit, körde tillbaka med 300 meter och handplockade 300 meter nytt… var inga problem.
Dock inte bauhaus, men värt att höra dig för.
300 meter var totalt skit, körde tillbaka med 300 meter och handplockade 300 meter nytt… var inga problem.
Dock inte bauhaus, men värt att höra dig för.
Tjena,M MT1 skrev:
Hela min trall hemma är byggd med virke från Bauhaus. När det är så stora volymer så är det ju svårt att hämta själv och välja vilka brädor man vill ha och inte. Med min leverans var det kanske 10-15% (byggde 150 kvm) som var dåliga och bara att sortera ut.
Det var inga problem att byta ut dessa mot lika många nya i mitt fall. De tog till och med den högen jag hade sorterat bort i samband med att de lämnade det nya (nya leveransen utan kostnad). Tror bara att du måste stå på dig och förklara problemet och om det är mycket att de får hämta tillbaka det. Allt korrigerades på ordern i efterhand, det var jag dock tvungen att åka in till ett varuhus och lösa.
//Martin
Jag hade aldrig accepterat sånt skräp! Kräv ny leverans, eller bäst...Returnera. Låt dem hämta och åk till en bra brädgård och välj ut trallen själv. Värt varenda timme/krona...M MT1 skrev:
Jag hade inte accepterat ! Byggde själv uteplats på 60 m2 förre året och hämtade och sorterade bräda för bräda själv för att undvika att få en massa skit , vem du än köper ifrån sortera dom inte utan bara lastar rätt mängdM MT1 skrev:
Du är beviset på att man bör handla virke själv. Åker alltid och plockar mitt virke själv. Tar en stund, men jag sorterar fram det jag vill ha. Dessutom är det ju billigare att plocka själv än att få det plockat och fraktat.M MT1 skrev:
Ni kan ju betala en plockavgift om ni vill ha det sorterat, förslagsvis. Det löste vi på alla byggvaruhus jag jobbat på.
Men plocka virke tar tid, speciellt om det är mycket.
Händer att folk kommer in på vintern och kräver att vi ska ta isär isiga virkespaket då de som är öppna och tinade inte faller i smaken. Bara att ta fram stämjärnet....
Just trall är ju skönt att kunna referera till premium, då dessa är sorterade redan i fabrik. Men dessa är som de är.
Returnera det du inte behöver eller kan rädda. Det är mer eller mindre standard.
Men plocka virke tar tid, speciellt om det är mycket.
Händer att folk kommer in på vintern och kräver att vi ska ta isär isiga virkespaket då de som är öppna och tinade inte faller i smaken. Bara att ta fram stämjärnet....
Just trall är ju skönt att kunna referera till premium, då dessa är sorterade redan i fabrik. Men dessa är som de är.
Returnera det du inte behöver eller kan rädda. Det är mer eller mindre standard.
M MT1 skrev:
M MT1 skrev:
M MT1 skrev:
De är ju bara o läsa vad G4-2 innebär, typ ok som konstruktionsvirke dvs inte synligt. De här med o vara dåligt insatt är inte bra om affären inte är snälla för det är du som ska bevisa att virket inte är vad du har köpt vid en eventuell reklamation/ ARN anmälan.