A ArneTW skrev:
För de är inte lika mycket värda?
Nej för att bidraget per person som använder idrottshallen blir oproportionerligt stort.
 
  • Gilla
RoAd och 1 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Skicka en adress så ska du få en julklapp från storstan där vi är lite bättre än ni andra.

[bild]
Du kan behålla din kofta.

Jag tycker i detta fall och i många andra fall på sistone att de är de stackars Storstadsborna som behöver sin kofta.

/ATW
 
A ArneTW skrev:
Du kan behålla din kofta.

Jag tycker i detta fall och i många andra fall på sistone att de är de stackars Storstadsborna som behöver sin kofta.

/ATW
Ok, men då kanske du kan göra din egen julklapp då, om du inte kan ta emot en gåva från storfräsarna i stan.

screenshot_20190324-2021082_5c97d9232a6b22106da956e2.png
 
  • Haha
Patrik440
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Skicka en adress så ska du få en julklapp från storstan där vi är lite bättre än ni andra.
Den va läcker! (y)Gäller erbjudandet bara @ArneTW eller får vi andra också vara med? :thinking:Vi på landet har inte tillgång till så fina butiker och det där mad näthandel har vi heller inte riktigt fattat än så en myskofta från Kungliga Huvudstaden skull värma gott. :coffee::heart::D
 
  • Haha
Bästerortarn
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Nej för att bidraget per person som använder idrottshallen blir oproportionerligt stort.
Så du tycker kommunal service ska kvoteras efter befolkningsmängd?

Jag antar att det gäller polis/räddningstjänst/sjukvård/skola också.

/ATW
 
Alfredo Alfredo skrev:
Den va läcker! (y)Gäller erbjudandet bara @ArneTW eller får vi andra också vara med? :thinking:Vi på landet har inte tillgång till så fina butiker och det där mad näthandel har vi heller inte riktigt fattat än så en myskofta från Kungliga Huvudstaden skull värma gott. :coffee::heart::D
Jag vet inte, nu när jag tydligen måste köpa egen mark på Kgl djurgården för att kunna rasta min rasrena hund så tror jag att jag måste hålla i stålarna. Låter som det blir dyrt detta. Jag tror också att offerkoftan inte räcker för Arne, så jag kommer antagligen få skaffa en offerall åt honom.

1829d18eea7de4371ce99cebb4d4fb72.jpg
 
  • Ledsen
Alfredo
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Ok, men då kanske du kan göra din egen julklapp då, om du inte kan ta emot en gåva från storfräsarna i stan.

[bild]
Tycker nog Stockholm har råd att satsa på hundlekplatser de har ju sparat in en hel del på Barnmorskor på sista tiden.

Och alla vet ju hur viktiga hundlekplatser är.

/ATW
 
A ArneTW skrev:
Så du tycker kommunal service ska kvoteras efter befolkningsmängd?

Jag antar att det gäller polis/räddningstjänst/sjukvård/skola också.

/ATW
Ja givetvis, så gör vi redan idag. Det är därför det inte finns ett sjukhus i Övre Sopporo.
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Jag vet inte, nu när jag tydligen måste köpa egen mark på Kgl djurgården för att kunna rasta min rasrena hund så tror jag att jag måste hålla i stålarna. Låter som det blir dyrt detta. Jag tror också att offerkoftan inte räcker för Arne, så jag kommer antagligen få skaffa en offerall åt honom.

[bild]
Skönt att se att du planerar att ta ansvar för dina egna behov.

/ATW
 
A ArneTW skrev:
Så du tycker kommunal service ska kvoteras efter befolkningsmängd?
Menar du att det inte görs?
A ArneTW skrev:
Jag antar att det gäller polis/räddningstjänst/sjukvård/skola också.
Naturligtvis är det så. Man har exempelvis inte samma avstånd till ett akutsjukhus överallt i Sverige, eller samma inställelsetid för polis, ambulans, brandkår. Eller samma tillgång till kvalificerad utbildning. Eller... Trodde någon det?
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Ja givetvis, så gör vi redan idag. Det är därför det inte finns ett sjukhus i Övre Sopporo.
Det visste jag faktiskt inte.
Jag antar att ambulanserna är indragna redan så de inte kommer in till storstan och tar plats...

/ATW
 
Alfredo Alfredo skrev:
Menar du att det inte görs?
Naturligtvis är det så. Man har exempelvis inte samma avstånd till ett akutsjukhus överallt i Sverige, eller samma inställelsetid för polis, ambulans, brandkår. Eller samma tillgång till kvalificerad utbildning. Eller... Trodde någon det?
Men det är viktigt att satsa skattemedel på hundlekplatser?

/ATW
 
MathiasS MathiasS skrev:
måste köpa egen mark på Kgl djurgården för att kunna rasta min rasrena hund
Får väl leta efter en egen kofta då... Men ibland besöker jag storstan och då kanske jag åtminstone får vara med och leka med din hund på Djurgården. :p
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Menar du att det inte görs?
Naturligtvis är det så. Man har exempelvis inte samma avstånd till ett akutsjukhus överallt i Sverige, eller samma inställelsetid för polis, ambulans, brandkår. Eller samma tillgång till kvalificerad utbildning. Eller... Trodde någon det?
De som bor på landet får betala för det i tid.

Men jag tror inte att de på landet har mindre rätt till den service du räknar upp.

Eller ska polis/brandkår/ambulans inte åka för att det är för dyrt?

/ATW
 
Och Karolinska är ju ett underverk av kostnadseffektivitet... Borde vi inte hitta lite fler småsjukhus att lägga ned.

/ATW
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.