Jag har gått över till att använda Filterbollar i hållaren istället för de pappfilter som är orginal. Fungerar bättre tycker jag...

imported_Soren skrev:
Jag har gått över till att använda Filterbollar i hållaren istället för de pappfilter som är orginal. Fungerar bättre tycker jag...
Vad menar du? Hur ser dessa ut?

hej!

precis fått igång min jay z vegas, har ställt in den på 30C och just nu är den uppe i 26C helt perfekt!

men har lite funderingar? ska jag ha igång värmaren hela tiden? kommer att bada flera gånger dagligen!

något annat jag bör tänka på? är både vuxna och barn som kommer att bada!

Robin Renståhl skrev:
hej!

precis fått igång min jay z vegas, har ställt in den på 30C och just nu är den uppe i 26C helt perfekt!

men har lite funderingar? ska jag ha igång värmaren hela tiden? kommer att bada flera gånger dagligen!

något annat jag bör tänka på? är både vuxna och barn som kommer att bada!
Den ska du ha på hela tiden. Se till att kolla klorhalten. Ha locket på och rengör filtret ofta.
Om du inte gillar den kraftiga klorlukten, kan du använda aktiv syre.

Lycka till!

Atom skrev:
Den ska du ha på hela tiden. Se till att kolla klorhalten. Ha locket på och rengör filtret ofta.
Om du inte gillar den kraftiga klorlukten, kan du använda aktiv syre.

Lycka till!
Ska köpa en PH sticka, köpte klortabletter(veckovis) tror jag dom hette, ska flottören ligga i hela tiden då poolen inte används?

Sen rengör dem automatiskt eller lär jag starta någonting på pumpen?

Edit stort tack för all bra info Atom!

För att kontrollera klor och ph duger test strips chlorine. Dessa visar både klorhalt som ph värde. Om du fyller spa med kran vattnet, brukar ph ligga rätt. Kolla bara klor.

• FXCamera20160626151113971.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • FXCamera20160626151128943.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad det gäller klor. Jag använder snabb klor granulat. 1 tesked varannan dag är ok för mig. Löser upp i ett halvt spann varm vatten.
Filtret sitter i den ca 18 cm i dia grå plastburk längst nere i spa. Du skruvar ut hela burken och sen utanför spa skruvar ut den lilla skruven. Filtret rengörs genom att spola med kraftig stråle vatten.
Montera tillbaka.
Räkna med att den kommer bli täppt ofta om barnen ska hoppa in och ut ofta.
Helst ska man duscha innan bad. Det är framförallt hudrester som täpper denna.

http://www.rusta.com/se/snabbklor-pulver-p75901084.aspx

Vi brukar använda tot 6-8 styck filter per säsong. Med en unge varannan helg 1 timme i spa.

Fler frågor?

• Gilla
Robin Renståhl
  • Laddar…
Atom skrev:
Vad det gäller klor. Jag använder snabb klor granulat. 1 tesked varannan dag är ok för mig. Löser upp i ett halvt spann varm vatten.
Filtret sitter i den ca 18 cm i dia grå plastburk längst nere i spa. Du skruvar ut hela burken och sen utanför spa skruvar ut den lilla skruven. Filtret rengörs genom att spola med kraftig stråle vatten.
Montera tillbaka.
Räkna med att den kommer bli täppt ofta om barnen ska hoppa in och ut ofta.
Helst ska man duscha innan bad. Det är framförallt hudrester som täpper denna.

[länk]

Vi brukar använda tot 6-8 styck filter per säsong. Med en unge varannan helg 1 timme i spa.

Fler frågor?
Du är grym! Tackar!

Jag la i en ca 100g tablett i flottören, ingen aning om det blir rätt, ska åka till rusta/jula och inhandla och kolla

Köp RÄTT teststickor! Det finns två sorter. En till klor/brom och en annan till syre. Det är dessa förstnämnda du ska ha!

• Gilla
Robin Renståhl
  • Laddar…
Hej! Går i funderingarna att skaffa mig en Vegas eller Miami men undrar om ni kan dela med er av era erfarenheter vad gäller pumpens/värmarens ljudnivå? Funderar på att ställa badet på min takterrass i ett lägenhetshus och vill så klart inte störa grannarna med pumpen.

Tacksam för er input!

Pettolin skrev:
Hej! Går i funderingarna att skaffa mig en Vegas eller Miami men undrar om ni kan dela med er av era erfarenheter vad gäller pumpens/värmarens ljudnivå? Funderar på att ställa badet på min takterrass i ett lägenhetshus och vill så klart inte störa grannarna med pumpen.

Tacksam för er input!
Tycker du ska köra, bara haft min i två dagar men är helnöjd! Kan maila en film ang ljudet om du vill, den låter men inte är det mycket..

Ställ den på en bit liggunderlag. Det dämpar en hel del.

Lite oväsen blir det först då man startar bubblorna :)

Redigerat:
  • Gilla
SKRUVA
  • Laddar…
Stort tack för era snabba svar!

Funderar ju främst på om några vibrationer eller liknande går ner i taket så att grannarna under skulle störas. Att det låter när man bubblar gör inget - det går ju att avstå från vid olämpliga tidpunkter. Men till exempel rening osv kan ju låta en del, i alla fall på "riktiga" spa bad.

Läs mitt tidigare inlägg (#313). Man måste stå mycket nära för att höra den! Ställer du agregatet på en bit liggunderlag,blir den ännu tystare. Och inga vibrationer fortplantas vidare.

• Gilla
Pettolin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.