30 702 läst · 55 svar
31k läst
55 svar
Lås på säkerhetsdörrar
Nu har du fel igen... troligtvis har du varit i kontakt med fel personer. Jag tycker du ska vara mer återhållsam med det du skriver och kontrollera informationen med fler av varandra oberoende källor.Tanax skrev:
Ja det är verkligen precis över 25%. Får det till att det är 28 av 38 dörrar som är svenska aktörer. Daloc, Proloc, Hellbergs, Svenska Skydd samt Robust är väl alla svenska? Cirka 73-74% alltså.sune73 skrev:
Berätta gärna för mig också på vilket sätt jag har fel i att varken Torterolo eller Mottura har intresse av att certifiera sina produkter enligt svensk standard SS 3522.
OM du har intresse i tex 3522 så tycker jag du skall köpa den och läsa på. Dock så kommer det krävas att du även in förskaffar alla underliggande normer & standarder. Ska du själv betala så skulle jag tippa att det blir ett femsiffrigt belopp totalt.Tanax skrev:
Det tror jag också det blir men jag förstår inte vad detta har att göra med att varken Torterolo eller Mottura har intresse av att certifiera sina produkter enligt SS 3522. Vad i den faktan hade jag fel? För det är fakta, jag har ringt till deras svenska kundtjänst och frågat. Men bevisa mig gärna fel.sune73 skrev:
Kanske du borde lyda mitt råd att skaffa fakta från flera av varandra oberoende håll. Att fråga tillverkarens återförsäljare eller kundtjänst känns mer som att fråga en försäljare om produkterna denne säljer är bra...Tanax skrev:Det tror jag också det blir men jag förstår inte vad detta har att göra med att varken Torterolo eller Mottura har intresse av att certifiera sina produkter enligt SS 3522. Vad i den faktan hade jag fel? För det är fakta, jag har ringt till deras svenska kundtjänst och frågat. Men bevisa mig gärna fel.
Tanax, tror du på allt som du läser på nätet / i kvällstidningen?
Redigerat:
I sammanhanget måste man nog skilja på varumärke vs. tillverkning. Svenska Skydd = Robust om jag inte har fel, och Proloc har väl inte heller egen tillverkning?Tanax skrev:
Lustigt, när man kollar listan så är det 0 tillverkare och 38 produkter under kategorin "dörr". Under kategorin "inbrottsskyddande dörr" så är det dock helt tomt - 0 tillverkare och 0 produkter. Man kan ju få signalen att SSF anser att det inte finns några dörrar på marknaden som har godkänt inbrottsskydd.
Det tyckte jag också var lustigtcpalm skrev:I sammanhanget måste man nog skilja på varumärke vs. tillverkning. Svenska Skydd = Robust om jag inte har fel, och Proloc har väl inte heller egen tillverkning?
Lustigt, när man kollar listan så är det 0 tillverkare och 38 produkter under kategorin "dörr". Under kategorin "inbrottsskyddande dörr" så är det dock helt tomt - 0 tillverkare och 0 produkter. Man kan ju få signalen att SSF anser att det inte finns några dörrar på marknaden som har godkänt inbrottsskydd.
Tänkte detsamma läste med intresse, bor själv i en 30 talsförening och vi har just handlat upp säkerhetsdörrar, mest intressant tycker jag egentligen brandsynpunkten och möjligen lite bättre ljudisolering......självklart blir det lite svårare att bryta sig in, men mig vetande har det inte hänt att någon brutit sig in i en lägenhet här i husets 90 åriga historia......men vem vet. Skulle jag bryta mig in så tog jag nog mig in via en balkong.L Lutte skrev: