RilleRock
Rena skrev:
Fler frågor, på K420 lyser X-buss dioden konstant, även när man inte är i installatörsläge.

Hur får man bort detta? Beror tydligen på att man anslöt i fel ordning m el resp x-buss.
Har du ändrat något på bus sen innan?
Hur är den kopplad?
Hur många enheter ligger på bus?
 
RilleRock
Rena: mina svar är baserade på inloggning direkt via webgränssnittet och inte PRO.
 
RilleRock skrev:
Ja de går att fixa såklart.
Under system/standarder/grade
Väljer du de sista: konfiguration av installatör

Systemegenskaper/installatör
Tillåt installatör och Tillverkarläge skall vara urbockade.
Tack! Ändrat, får se hur det ser ut på panelen när jag kommer hem.
 
RilleRock skrev:
Har du ändrat något på bus sen innan?
Hur är den kopplad?
Hur många enheter ligger på bus?
Nej det har jag inte, MAP och exp satt ju kvar sedan "gamla" installationen vid åskan. Kan vara så att X-bus har gjort något konstigt.

De ligger i slinga vill jag minnas, 2 MAP och 2 exp. Inget stjärnnät iaf.

Alla har senaste firmware, centralen 3.7.0 och alla enheter fått samma uppgradering som låg med i det paketet.
 
RilleRock
Rena skrev:
Nej det har jag inte, MAP och exp satt ju kvar sedan "gamla" installationen vid åskan. Kan vara så att X-bus har gjort något konstigt.

De ligger i slinga vill jag minnas, 2 MAP och 2 exp. Inget stjärnnät iaf.

Alla har senaste firmware, centralen 3.7.0 och alla enheter fått samma uppgradering som låg med i det paketet.
Prova med att göra en ny xbus-konfiguration från map.
 
@Rena
Har inte följt med så noga i diskussionen. Men om det fortfarande är att X-busslampan lyser konstant som du har bekymmer med, så beror det väl på att du har ikryssat "Visa tillkopplingsstatus" i manöverpanelens inställningar.
 
RilleRock skrev:
Prova med att göra en ny xbus-konfiguration från map.
Gjorde det, hjälpte inte heller...Fattar inte varför den skall lysa. Kollar man manualen skall den ju bara lysa i installatörsläge.
 
gol skrev:
@Rena
Har inte följt med så noga i diskussionen. Men om det fortfarande är att X-busslampan lyser konstant som du har bekymmer med, så beror det väl på att du har ikryssat "Visa tillkopplingsstatus" i manöverpanelens inställningar.
Haha, ja så var det ju, men varför skall den lysa när larmet inte är aktiverat?
 
@Rena
Har inte heller förstått vitsen med denna indikering i deaktiverat läge. Men den måste vara "enablad" om du på MAP:en vill kunna se att ett område är deltillkopplat.
 
gol skrev:
@Rena
Har inte heller förstått vitsen med denna indikering i deaktiverat läge. Men den måste vara "enablad" om du på MAP:en vill kunna se att ett område är deltillkopplat.
OK OK, nåväl, får köra såhär och testa lite.
Skall kicka igen Gatewayen igen.
Tack för hjälpen allihopa!
 
RilleRock
Tydligare gränsnitt i Connectappen V1.3.0
Uppdateringen är överförd till AppStore.
Bör dröja max 2 veckor.

image.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Sjukt nice!
Bara push och en snygg eventlog som saknas nu. ;)

RilleRock skrev:
Tydligare gränsnitt i Connectappen V1.3.0
Uppdateringen är överförd till AppStore.
Bör dröja max 2 veckor.

[bild]
 
Finns nu att ladda ner för Android. Men varför ingen push? Suck
 
Ja det var en snygg uppdatering. Men jag har aldrig förstått mig på ritningen över huset? Hur får man dit en planlösning?
 
RilleRock
Vespa skrev:
Ja det var en snygg uppdatering. Men jag har aldrig förstått mig på ritningen över huset? Hur får man dit en planlösning?
Importerar en bild från ditt galleri per plan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.