907 156 läst · 5 113 svar
907k läst
5,1k svar
Larminstallation Siemens SPC, LARMSKOLA!?
Nej det har jag inte, MAP och exp satt ju kvar sedan "gamla" installationen vid åskan. Kan vara så att X-bus har gjort något konstigt.RilleRock skrev:
De ligger i slinga vill jag minnas, 2 MAP och 2 exp. Inget stjärnnät iaf.
Alla har senaste firmware, centralen 3.7.0 och alla enheter fått samma uppgradering som låg med i det paketet.
Prova med att göra en ny xbus-konfiguration från map.Rena skrev:Nej det har jag inte, MAP och exp satt ju kvar sedan "gamla" installationen vid åskan. Kan vara så att X-bus har gjort något konstigt.
De ligger i slinga vill jag minnas, 2 MAP och 2 exp. Inget stjärnnät iaf.
Alla har senaste firmware, centralen 3.7.0 och alla enheter fått samma uppgradering som låg med i det paketet.
@Rena
Har inte följt med så noga i diskussionen. Men om det fortfarande är att X-busslampan lyser konstant som du har bekymmer med, så beror det väl på att du har ikryssat "Visa tillkopplingsstatus" i manöverpanelens inställningar.
Har inte följt med så noga i diskussionen. Men om det fortfarande är att X-busslampan lyser konstant som du har bekymmer med, så beror det väl på att du har ikryssat "Visa tillkopplingsstatus" i manöverpanelens inställningar.
Haha, ja så var det ju, men varför skall den lysa när larmet inte är aktiverat?gol skrev: