RilleRock
Du går in på ikonen ritning och klickar på mitten, klickar på ändra och sedan på bilden för att lägga till en ritning alternativt lägger till ett nytt plan osv
 
RilleRock
image.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag måste vara helt korkad eller så funkar det inte på Android???

Erkänner, jag är korkad. Nu hittade jag vart man ändrar :x
 
RilleRock skrev:
Golla skrev:
Jag behöver hjälp och hoppas att det går att ordna det jag vill åstadkomma.

Jag har magnetkontakt på dörren och en microbrytare för låskolven och vill få indikation på när dörren förblir olåst. (någon glömmer låsa)

1. Jag vill ha en händelse, t ex sms när dörren är olåst mer än X sekunder, eventuellt inte om en PIR ser person på insidan men det kanske blir överkurs.

2. Jag vill ha en utgång som indikerar när dörren är låst, dvs mikrobrytaren sluten. Denna kan jag låta styra en lysdiod.
Du skapar en händelse, lägg till villkoren ovan och knyt händelsen till en mappinggates.

Den mappinggate du valt väljer du på en utgång som dels styr dioden samt ett mellanrelä som växlar in på en egen sektionsingång som är 24h.
Jag fick faktiskt riktigt bra ordning på det någon dag senare mha händelse och ett relä som du beskriver. Har inte hunnit rapportera här. Tack iaf.

Dock fastnade jag på att jag inte fick ordning på dörr eller passerfunktion utan det blev 24h larm och då återställs det ju inte när jag stänger och låser dörren vilket blir jobbigt. Jag vill ju ha beep och sms när dörren glöms olåst eller ställs upp lite för länge med dörrstopp men vill ju ha auto återställning när dörren stängs och låses.

Inte ska jag väl behöva köpa en spc dörrmodul för att kunna använda dörr funktion på ett vettigt sätt? Kan man använda någon typ av sabotage funktion istället?
 
  • Gilla
AskeHolst
  • Laddar…
RilleRock
Golla skrev:
Jag fick faktiskt riktigt bra ordning på det någon dag senare mha händelse och ett relä som du beskriver. Har inte hunnit rapportera här. Tack iaf.

Dock fastnade jag på att jag inte fick ordning på dörr eller passerfunktion utan det blev 24h larm och då återställs det ju inte när jag stänger och låser dörren vilket blir jobbigt. Jag vill ju ha beep och sms när dörren glöms olåst eller ställs upp lite för länge med dörrstopp men vill ju ha auto återställning när dörren stängs och låses.

Inte ska jag väl behöva köpa en spc dörrmodul för att kunna använda dörr funktion på ett vettigt sätt? Kan man använda någon typ av sabotage funktion istället?
Du kan köra automatisk återställning och ställa den tiden 0-9999 sekunder.
Dock är den funktionen global dvs kommer reagera likadant på alla larmaktiveringar.
 
RilleRock
Kör istället sektionen som Tekniskt Fel.
Under attribut väljer du Automatisk Återställning och ev ding dong, rapportera vid tillkopplad, visa(i map), hörbar(summer i map).
 
Redigerat:
Jag har skapat ett konto på spcconnect.com och lagt till min panel som den kan kommunicera med. Därefter har jag installerat SPC Connect från Google Play och använder samma användarnamn och lösenord som för spcconect.com.
Appen hittar panelen men ger varannan gång felmeddelandet:
"Hämta panel sumering misslyckades str_ret_error-1"
och:
"Hämta panel sumering misslyckades (ERROR: Time-out)"

Jag använder Android 6.0.1. Larmcentralen sitter direkt efter routern som inte har några stängda portar. Att logga in på den lokala IP-adressen är inga problem. Inte heller att logga in via spcconnect.com till larmcentralens webbgränssnitt strular.
Någon annan som har råkat ut för detta, eller har en lösning?
 
Gson76 skrev:
"Hämta panel sumering misslyckades (ERROR: Time-out)"
......
Någon annan som har råkat ut för detta, eller har en lösning?
Klen tröst att säga att jag känner igen det (med en något äldre androidversion) men inte har någon lösning. Du är i alla fall inte ensam :)
 
RilleRock
Den gemensamma nämnaren som ni märker är android :p

Kan ni logga in i webgränsnittet Via SPCconnect.com?
 
Ja, går jag in via spcconnect.com och klickar vidare på "Connect To Panel Web Page" kommer jag till vanliga inloggningssidan för centralen (dock med en annan adress) och där kan jag logga in både som användare och Engineer.

Appen hittar som sagt panelen och visar dess namn, men appen ger timeout och listar ingen utrustning. Spelar heller ingen roll om jag beviljar installatörsåtkomst eller ej, samt är utloggad från centralen med alla användare.
 
RilleRock
Gson76 skrev:
Ja, går jag in via spcconnect.com och klickar vidare på "Connect To Panel Web Page" kommer jag till vanliga inloggningssidan för centralen (dock med en annan adress) och där kan jag logga in både som användare och Engineer.

Appen hittar som sagt panelen och visar dess namn, men appen ger timeout och listar ingen utrustning. Spelar heller ingen roll om jag beviljar installatörsåtkomst eller ej, samt är utloggad från centralen med alla användare.
Kan inte se du gjort några generella fel.
Fugerar mail från SPCconnect annars aktivera och kontrollera.
Ja hade testat med en mjukstart på CA.
Återinstallerat Connectappen.
Har du möjlighet att testa med en iPhone/iPad?

Man kommer aldrig in i appen om installatör är inloggad.
Samma sak på map om installatör är inloggad.
 
Provade igår kväll att återställa programvaran och även att göra en fabriksåterställning i centralen (eftersom jag även har strul med branddeckare som inte reagerar på test sedan jag lagt dem på expansionspanel istället för direkt i centralen). Tog bort panelen i SPCconnect och skapade en ny anslutning. Har rensat inställningarna för appen och installerat om den. Samma fel som tidigare, appen hittar panelen, men ger timeout som felmeddelande.

Jag får bjuda hem någon med iPhone/iPad och prova med helt enkelt. Tack för feedback!
 
RilleRock
Gson76 skrev:
Provade igår kväll att återställa programvaran och även att göra en fabriksåterställning i centralen (eftersom jag även har strul med branddeckare som inte reagerar på test sedan jag lagt dem på expansionspanel istället för direkt i centralen). Tog bort panelen i SPCconnect och skapade en ny anslutning. Har rensat inställningarna för appen och installerat om den. Samma fel som tidigare, appen hittar panelen, men ger timeout som felmeddelande.

Jag får bjuda hem någon med iPhone/iPad och prova med helt enkelt. Tack för feedback!
Hur strömmatas rökd.?
Vilken Utgångstyp?
 
RilleRock skrev:
Den gemensamma nämnaren som ni märker är android :p

Kan ni logga in i webgränsnittet Via SPCconnect.com?
Känner att jag var lite otydlig i mitt svar och kanske tolkade felbeskrivningen felaktigt, jag får inte de två felmeddelandena varannan gång utan det jag citerade emellanåt. Jag kommer alltså in via appen ofta (troligen något över 50% av försöken) men inte alltid och de gångerna jag inte kommer in är det pga timeout-meddeladet.
 
Hej
Jag har skaffat ett SPC 4320 med tre expansioneenheter och har konstaterat att 32 ingångar gick åt snabbt. Men så såg jag att det står under menyvalet Status->ingångar-> Alla sektioner "Max antal sektioner 40" i webgränssnittet.
Jag har lånat en expansionsenhet och har nu totalt 4 expansionsenheter inkopplade och tillgång till 40 sektioner.
Det fungerar alldeles utmärkt. Larmet har firmware 3.6.6. Såg på någon bild på ett tidigare inlägg att det även där står 40 sektioner. Är det någon annan som har provat detta?
Se även bilden på inlägg 1310.

-Mats
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.