Hej! Första gången jag skriver här och har problem med mitt Spc Connect. Spck4300. Har testat i snart en månad....
Den står hela tiden på offline. Har sökt i tråden här men jag lyckas ändå inte lösa det.
01/11/19 20:53:03: TCP anslutning stängd
01/11/19 20:53:03: TCP anslutning OK
01/11/19 20:53:02: TCP anslutning stängd
01/11/19 20:53:02: TCP anslutning OK
Såhär står det i APT loggen
Skall registrera panelen i Spc Connect på hemsidan men då panelen är offline funkar ju inte det. Då jag inte kan registrera panelen på SpcConnect hemsida så kan jag inte få in den i mobilen heller i min App.
Har återställt krypteringsnyckeln i FlexC men funkar inte ändå. Det står att jag skall återställa i panelen oxå men det hittar jag ingen stans att göra.
Hur återställer man krypteringsnyckeln i Panelen?

Med vänlig hälsning, Håkan

RilleRock
HåkanMagnusson HåkanMagnusson skrev:
Hej! Första gången jag skriver här och har problem med mitt Spc Connect. Spck4300. Har testat i snart en månad....
Den står hela tiden på offline. Har sökt i tråden här men jag lyckas ändå inte lösa det.
01/11/19 20:53:03: TCP anslutning stängd
01/11/19 20:53:03: TCP anslutning OK
01/11/19 20:53:02: TCP anslutning stängd
01/11/19 20:53:02: TCP anslutning OK
Såhär står det i APT loggen
Skall registrera panelen i Spc Connect på hemsidan men då panelen är offline funkar ju inte det. Då jag inte kan registrera panelen på SpcConnect hemsida så kan jag inte få in den i mobilen heller i min App.
Har återställt krypteringsnyckeln i FlexC men funkar inte ändå. Det står att jag skall återställa i panelen oxå men det hittar jag ingen stans att göra.
Hur återställer man krypteringsnyckeln i Panelen?

Kommunikationer>FlexC>Konfigurerad ATS Ändra>Ändra>Avancerade ATP inställningar>Återställ kryptering

• Gilla
HåkanMagnusson
  • Laddar…
Hej å tack för svaret!
Har testat detta ett flertal ggr men funkar inte ändå.
Har letat alla tänkbara förlag och följt spc och deras FAQ men kommer inte vidare.

Har du någon annan lösning som tips?

Hej.
Hade precis detta felet. Det blev en lång historia. Fick ringa hem en behörig installatör för att fixa det. Och han ringde sin support för att fixa det.
Problemet började med att det stod att man skulle använda lösenordet för att koppla in SPCn i "Panelen". Jag provade naturligtvis med det. Det fungerade inte utan fick beskedet att SPC var offline. Och sen testade jag med allt möjligt bland annat att återställa krypteringsnyckeln. Felet jag hade gjort från början var att använda lösenordet och inte pinkoden. Hur man nu skulle vetat det.:thinking:
Och sen om man återställer krypteringsnyckeln i SPC så måste den återställas i "panelen" på spcconnect. Men då måste man ha installatörs inlogging för att kunna göra det.
Man kan testa med betalsupporten.Jag gjorde inte det.
Mvh Jan

• Gilla
HåkanMagnusson
  • Laddar…
J JRox skrev:
... Felet jag hade gjort från början var att använda lösenordet och inte pinkoden....
Om du har definierat ett webblösenord för användaren så ska du använda det och inte pinkoden.

Så var det inte när jag skulle ansluta min anläggning till spcconnect. Kan ju vara ändrat/rättat nu.
Mvh Jan

RilleRock
Hej å tack för svaret!
Har testat detta ett flertal ggr men funkar inte ändå.
Har letat alla tänkbara förlag och följt spc och deras FAQ men kommer inte vidare.

Har du någon annan lösning som tips?

Enligt din ATPlog skall du ha kontakt.
Har du återställt på spcconnect.com?
Annars skicka över ditt regid så kan jag göra det från min inloggning.

• Gilla
HåkanMagnusson
  • Laddar…
RilleRock
J JRox skrev:
Och sen om man återställer krypteringsnyckeln i SPC så måste den återställas i "panelen" på spcconnect. Men då måste man ha installatörs inlogging för att kunna göra det.
Man kan testa med betalsupporten.Jag gjorde inte det.
Mvh Jan
Förtydligande:
Oftast räcker det att återställa krypteringsnyckeln på spcconnect via installatörskonto när handskakningen kommit i otakt.
Det funkar aldrig att bara göra det i spcpanelen.

RilleRock RilleRock skrev:
Förtydligande:
Oftast räcker det att återställa krypteringsnyckeln på spcconnect via installatörskonto när handskakningen kommit i otakt.
Det funkar aldrig att bara göra det i spcpanelen.
Har skickat över regid får vi se om de lyckas.
Supertack!
Mvh Håkan

Tack RilleRock för hjälpen!!
Nu funkar de perfekt.
Det va alltså krypteringsnyckeln som inte synkade med Spcconnect.

Skickar en kram via nätet som tack för hjälpen..

Med vänlig hälsning,
Håkan

• Gilla
RilleRock
  • Laddar…
Jag vill sätta en expanderenhet i garaget (relativt nära huset) men jag måste dra buss-ledningen i ett markrör. Pga detta måste jag skarva bussen vid minst ett ställe. Hur gör jag det bäst - på ett så korrekt sätt som möjligt?

Hej
Är det någon som testat konkurrerande märken på trådlösa enheter till larmet?
Det finns ju flera tillverkare som använder 868MHz enheter men fungerar de till SPC systemen? Är de speciellt krypterade?
Är lite dyrt att bara köpa för att testa å sedan upptäcka att de kanske inte funkar..

Hej
Är det någon som testat konkurrerande märken på trådlösa enheter till larmet?
Det finns ju flera tillverkare som använder 868MHz enheter men fungerar de till SPC systemen? Är de speciellt krypterade?
Är lite dyrt att bara köpa för att testa å sedan upptäcka att de kanske inte funkar..
Vanderbilt har sitt eget radioprotokoll, så det lär bara vara deras enheter som fungerar. Varför tror du inte att de fungerar?

gol gol skrev:
Vanderbilt har sitt eget radioprotokoll, så det lär bara vara deras enheter som fungerar. Varför tror du inte att de fungerar?
Jo ja har flera trådlösa men utbudet ökar ju markant om man kan ta konkurrerande märken. Även lite knivigt att få tag på Vanderbilt grejer. Är väl i princip endast lasshop.se som säljer till privatpersoner i Sverige.
Mest så ja tänkte.

Hej! Blir snart galen på mitt Spc larm. Kom hem idag efter att ha varit borta i 2 dagar och då fungerar inte appen i telefon för att larma av. Går in och tittar på panelen och systemet har gått offline. RilleRock hjälpte mig för någon vecka sedan och laddade om krypteringsnyckeln. Då funkade allt klockrent men nu... spcconnect offline igen...
Är systemet så instabilt så åker de snart ut och ja köper ett annat märke eller vad säger ni?
Är det någon mer som har samma fel? Jag har inte gjort något mer än att logga på när jag åkte och sedan funkar de inte.
Man måste ju vara installatör har jag förstått för att fixa detta felet och de är ju inte vem som helst.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.