928 929 läst · 5 141 svar
929k läst
5,1k svar
Larminstallation Siemens SPC, LARMSKOLA!?
Dra ner på antalet detektorer och komplettera längre fram är mitt råd. Jag gillar också DSC, jobbar med det dagligen och gillar allt förutom appen. Jag har tänkt att jag ska koppla upp det mot Securitas och sen ska jag ha sms notiser från larmet har jag tänkt.G Gilgo skrev:
Pengarna finns väl för att köpa rubbet, men det svider mer än jag tänkte. Får börja med att se hur dom gamla telefonledningarna och ringklockan är dragna oavsett om det blir DSC eller SPC. Fanns ett telefonjack i garaget som kan lösa dragning dit ut och till friggeboden. Där kan jag leva med utvändig kabeldragning, men inte inne i huset.
Medlem
· Halland
· 4 220 inlägg
Vad är kostnaden för falsklarm med utryckning om ett billigare system inte fungerar? Kan du som xdigger sa börja försiktigt? Eller finns det ett billigare system som duger? Men köp inte skräp, du bara retar dig hela tiden.
Antingen gråter du en gång när du betalar för systemet eller så gråter du varje dag när det falsklarmar.
Antingen gråter du en gång när du betalar för systemet eller så gråter du varje dag när det falsklarmar.
Och väljer man ett larm som är lätt att integrera med hemautomation, så får du även nytta av din investering även när du är hemma.G Gilgo skrev:Pengarna finns väl för att köpa rubbet, men det svider mer än jag tänkte. Får börja med att se hur dom gamla telefonledningarna och ringklockan är dragna oavsett om det blir DSC eller SPC. Fanns ett telefonjack i garaget som kan lösa dragning dit ut och till friggeboden. Där kan jag leva med utvändig kabeldragning, men inte inne i huset.
Varför går det inte att tillkoppla eller frånkoppla med SPC connect appen?Är det nån inställning som är fel, konstigt har ju funkat förut,däremot så har Siemens gjort reset av min encryption key ,så efter det så kan jag bara övervaka vad som händer i appen..
Är det nån som har nåt tips?
Mvh: Daniel
Är det nån som har nåt tips?
Mvh: Daniel
Kontrollera i kommandoprofilen, som din Connect-anslutning använder, att "Ändra läge (till/från) på ett område" är ikryssad. Naturligtvis inget som ska ha ändrats vid återställning av nyckeln, men kolla ändå. Du kan även testa om det är någon skillnad om du istället loggar in direkt på Connect via en webbläsare.D DMJ skrev:
Ja till/från läge var i kryssad under kommando profilen.Kan det vara nån mer inställning som man ska kolla upp också,jag loggar in via ip-nummer som installatör.
Ska säga det också att jag gjorde en fabriksåterställning för en tid sen för jag hade problem med SPC Offline men det hjälpte ju ingenting förutom att skaffa massa merjobb...var reset av encryption key som löste det..så det var långtid sen appen funkade...
Har loggat in som admin på spconnect hemsidan ,eller ska man logga in som installatör där ,har glömt bort hur det är,var nåt år sen
Ska säga det också att jag gjorde en fabriksåterställning för en tid sen för jag hade problem med SPC Offline men det hjälpte ju ingenting förutom att skaffa massa merjobb...var reset av encryption key som löste det..så det var långtid sen appen funkade...
Har loggat in som admin på spconnect hemsidan ,eller ska man logga in som installatör där ,har glömt bort hur det är,var nåt år sen
För att logga in på Connect-portalen så använder du samma användare och lösenord som du använder i Appen, dvs en användare som normalt inte är definierad i SPC-systemet. Däremot använder Connect en av dina SPC-användare för FlexC-kommunikation. Denna användare bör vara av typen manager för att få fulla rättigheter. Kan eventuellt vara detta som är fel i ditt system.D DMJ skrev:Ja till/från läge var i kryssad under kommando profilen.Kan det vara nån mer inställning som man ska kolla upp också,jag loggar in via ip-nummer som installatör.
Har också ett SPC på väg efter mkt funderande. Vill minnas att larmet ska aktiveras eller nått sånt? Har för mig att nån av trådskaparna här hade möjlighet att resetta? nycklar eller liknande? Är detta något som måste göras med ett nytt larm?
Medlem
· Västra götaland
· 335 inlägg
Undrar ang trådlösa rörelsedetektorer finns en som heter WPIR och en som heter WRIP-CRT.gol skrev:
WPIR är husdjursimun men de har olika betraktningsvinkel Är 90 grader betraktningsvinkel på wpir och 6 grader på CRT.
Vilken ska man välja? Är CRT säkrare detektering. Har inga husdjur men om man skaffar iframtiden blir ju CRT värdelös som jag tolkar det.
J jimmyboy_666 skrev:Undrar ang trådlösa rörelsedetektorer finns en som heter WPIR och en som heter WRIP-CRT.
WPIR är husdjursimun men de har olika betraktningsvinkel Är 90 grader betraktningsvinkel på wpir och 6 grader på CRT.
Vilken ska man välja? Är CRT säkrare detektering. Har inga husdjur men om man skaffar iframtiden blir ju CRT värdelös som jag tolkar det.
Den med 6 grader använder man i långs korridorer osv, du ska ha den med bred betraktningsvinkel.
Medlem
· Västra götaland
· 335 inlägg
Oki kanon tackar! Likadant med magnetkontakten tar man den utan ingång för extern larmgivare då den är mindre storlek på eller?X xdigger skrev:
Kan man montera en rörelsedetektor i uterum för att förhindra för tjuven att ens komma in där innan larmet går eller är risken för falsklarm för stor?