S
Sakta framåt. En sten i taget. ;)

Rivit gjutformen efter den andra gjutningen. Jag gjorde om formen med en trekantsläkt så att det inte blir en liggyta för vatten.

Nygjutet fundament med triangelform och armering, intill en byggnad och över grus, med träformar delvis rivna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Bestämde mig för armering i andra och näst sista skiftet. Slog till på rostfritt bistål så att de överlever tills det är dags att flytta om 20 år.

Murade upp en kortsida ikväll. Tycker det är skitsvårt att mura, haha.

Delvis uppbyggd mur av röda tegelstenar med trästöttor och gjutformar på en byggarbetsplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det har blivit varmt och skönt ute och det börjar bli trångt framför fönstret. Dags att göra klart lådorna med andra ord.


Inomhusodling av plantor belysta av växtlampa med tidningar i bakgrunden
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
nanowire och 1 till
  • Laddar…
Är det whitewidow?
 
  • Gilla
GiftfrittKvastskaft
  • Laddar…
S
Mest tomater.
 
S
Och så var det frost i natt och jag tänkte inte på att täcka in det murade. Får se om det syns något när jag kommer hem från jobbet i eftermiddag annars kör jag vidare.
 
Hoppas frosten inte ställde till det..

Men ser skitfint ut (y)
 
S
Späda sparrisar sticker upp ur jord i en trädgård, årets första skott.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Min fru fick sparrisrötter i present förra året och igår eller idag så tittade årets skott fram. I torsdags kväll syntes ingenting. Häftigt.
 
  • Gilla
AndersPS och 4 till
  • Laddar…
Grillade baconlindad sparris med svartpeppar!! Nomnomnomnomnom...
 
  • Gilla
316097 och 3 till
  • Laddar…
patriklarsson skrev:
Grillade baconlindad sparris med svartpeppar!! Nomnomnomnomnom...
Supergott även för den som inte gillar sparris! Av någon konstig anledning...



För övrigt Linus, hur orkar du?! :x :eek:
 
S
Chrissofsweden skrev:
För övrigt Linus, hur orkar du?! :x :eek:
Det gör jag inte! :surprised:(y)

Person som ligger i ett ofärdigt tegelmurarprojekt med trädgårdsbakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Svetor och 24 till
  • Laddar…
Har du byggt en snarkofag? Hoppas du orkar klart innan du lägger näsan i vädret...;)
 
Grymt snyggt!
 
S
Nästan klar. Det blir sju skift och hörnstenarna är murade på sista skiftet så nu ser man hur högt det blir. Blir till att ösa i all möjlig bråte så det inte blir så mycket jord att fylla. :D Borde kunna bli klar imorgon.

Nästan färdigbyggd röd tegelmur runt planteringsbädd nära gult hus, verktyg syns vid sidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fått in lite mer flyt i murandet i alla fall nu. Men lite rustikt blir det ;)
 
  • Gilla
Jante och 1 till
  • Laddar…
S
Tre tegelstenar kvar på ena gavel men murandet är lite pausat för jag har fått hjälpa frugan med lekstugerenovering.

Lekstugan är urblåst och taket rivet. Den hade sjunkigt nere i gräsmattan så jag lyfte med en domkraft ca 12 cm. Idag kom plåttak på den gamla pappen. Takplåten köpte jag via Blocket i närområdet.

Renoverad lekstuga med nytt plåttak, lyft från gräsmattan, ommålad i gult, med synlig grusgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
S
En ny dörr är på g också och så ska det bli typ en glasveranda så döören ska flyttas.
Klart dottern ska få en spegeldörr (y)
 
sinuslinus skrev:
Tre tegelstenar kvar på ena gavel men murandet är lite pausat för jag har fått hjälpa frugan med lekstugerenovering.
Jag är glad att jag är jag och du är du. Jag hade aldrig klarat av hennes idéverksamhet.

:D

Återigen; hur tusan orkar du? Dela med dig av den stora hemligheten vi alla söker! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.