170 560 läst · 386 svar
171k läst
386 svar
Långsiktig renovering av villa från 1930
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 198 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 198 inlägg
Sakta framåt. En sten i taget.
Rivit gjutformen efter den andra gjutningen. Jag gjorde om formen med en trekantsläkt så att det inte blir en liggyta för vatten.
Bestämde mig för armering i andra och näst sista skiftet. Slog till på rostfritt bistål så att de överlever tills det är dags att flytta om 20 år.
Murade upp en kortsida ikväll. Tycker det är skitsvårt att mura, haha.
Det har blivit varmt och skönt ute och det börjar bli trångt framför fönstret. Dags att göra klart lådorna med andra ord.
Rivit gjutformen efter den andra gjutningen. Jag gjorde om formen med en trekantsläkt så att det inte blir en liggyta för vatten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bestämde mig för armering i andra och näst sista skiftet. Slog till på rostfritt bistål så att de överlever tills det är dags att flytta om 20 år.
Murade upp en kortsida ikväll. Tycker det är skitsvårt att mura, haha.
Logga in
Skapa konto
Det har blivit varmt och skönt ute och det börjar bli trångt framför fönstret. Dags att göra klart lådorna med andra ord.
Logga in
Skapa konto
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 198 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 198 inlägg
Självbyggare
· Östergötland
· 1 626 inlägg
Grillade baconlindad sparris med svartpeppar!! Nomnomnomnomnom...
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 198 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 198 inlägg
Nästan klar. Det blir sju skift och hörnstenarna är murade på sista skiftet så nu ser man hur högt det blir. Blir till att ösa i all möjlig bråte så det inte blir så mycket jord att fylla. Borde kunna bli klar imorgon.
Fått in lite mer flyt i murandet i alla fall nu. Men lite rustikt blir det
Logga in
Skapa konto
Fått in lite mer flyt i murandet i alla fall nu. Men lite rustikt blir det
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 198 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 198 inlägg
Tre tegelstenar kvar på ena gavel men murandet är lite pausat för jag har fått hjälpa frugan med lekstugerenovering.
Lekstugan är urblåst och taket rivet. Den hade sjunkigt nere i gräsmattan så jag lyfte med en domkraft ca 12 cm. Idag kom plåttak på den gamla pappen. Takplåten köpte jag via Blocket i närområdet.
Lekstugan är urblåst och taket rivet. Den hade sjunkigt nere i gräsmattan så jag lyfte med en domkraft ca 12 cm. Idag kom plåttak på den gamla pappen. Takplåten köpte jag via Blocket i närområdet.
Logga in
Skapa konto
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Jag är glad att jag är jag och du är du. Jag hade aldrig klarat av hennes idéverksamhet.sinuslinus skrev:
Återigen; hur tusan orkar du? Dela med dig av den stora hemligheten vi alla söker!