L largab skrev:
Men du vill koppla in varmvattnet istället för kv. På den högra anslutningen uppåt i bilden. Men hela burken ska vändas 180 gr.
Japp

H
Ditt attafall , hur ska det användas, är det flera personer som ska bo där med dusch,kök kanske bättre då att sätta en VVB i attefallen så slipper du förlusterna på vägen ut, men kan förvärma med VP, tror det är mest ekonomiskt

H Hjulbent skrev:
Ditt attafall , hur ska det användas, är det flera personer som ska bo där med dusch,kök kanske bättre då att sätta en VVB i attefallen så slipper du förlusterna på vägen ut, men kan förvärma med VP, tror det är mest ekonomiskt
Det är en lång historia om jag ska berätta allt om mitt attefallshus,, men det är redan uthyrt beställde ett färdigt efter önskemål men tillvekan glömde lite, min tanke var igentligen ett system som att varmvatten skulle cirkulat vi min kulvet men tyvärr kan jag inte änvända nu så det får lösa det på ett annat sätt

H
Det bästa och enklaste är nog att sätta en beredare i attefallen 160L räcker långt till dusch och disk, då blir det inga förluster med kulvert och en massa VV-cirkulation som kostar multum att hålla ingång med hög temp

H Hjulbent skrev:
Det bästa och enklaste är nog att sätta en beredare i attefallen 160L räcker långt till dusch och disk
Jag skulle vilja påstå att 100 liter räcker gott!
Och skall bara en person bo där är 50 L tillräckligt.

H
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Och skall bara en person bo där är 50 L tillräckligt.
Jepp räcker ed en 50L men men är detnågon vill duscha länge räcker det inte, bäst då att ta en80L

• Gilla
HasseTeknik
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.