129 200 läst · 992 svar
129k läst
992 svar
Landxcape LX810/812i
tack för tipset, ska kolla. Köptes förra året, men har kanske legat länge på lager.S SA6BTU skrev:
problemet verkar vara löst för tillfället iaf.
Jag klickade i regnfördröjning i appen igen, hade stängt av efter en kort skur, och nu fungerar allt som vanligt igen.
Hej på Er, tänkte svara på min egen fråga. Jag köpte en kompletterande Landscape lx835 och den fungerade utan problem med samma laddstation och slinga. Så nu har jag 3 olika områden och kan bära runt gräsklipparna hur som helst. Så nu har jag även en klippare som backup ifall den ena skulle få för sig att krångla. Redundant och pent.T tobbbias skrev:Fungerar samma laddstation till 812i som till 790 modellen? Jag har två baser till min 812 idag (på vardera sida om huset) och tänkte köpa ännu en 790 till min sista gräsplätt... Men jag skulle vilja veta om jag sedan kan flytta runt de båda modellerna hur som helst mellan de olika baserna och områdena...?
Jag ska till nästa säsong även fixa iordning ännu ett klippområde så att det totalt finns 4 områden. Då har jag hela tomten iordning sen för att helt slippa klippa med vanliga gräsklipparen
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 109 inlägg
Nu är han ute o tuffar igen. Han gick rakt igenom laddaren första gången och jag såg då att det va lite oxid på plattorna i laddaren och på kanten på bläcken på klipparen. Tog bort det så funkade det igen. När den inte fick kontakt fattade den inte att den va "i mål"