Kan inte minnas att min stängt av sig så nån gång.
 
Just det....
Plockade isär min för en rejäl rengöring i vintras.
När säsongen drog igång betedde den sig märkligt, vände 1.5 var så fort den kom en halvmeter ifrån slingan, svårt att följa slingan hem, vaggande gång osv.

En av givarna (sitter löst på varsin pinne i fronten) hade hoppat ur läge o vänt sig ett kvarts varv när jag satte ihop den.

Klantigt men delar med mig ändå ifall någon lyckas med samma sak...
 
  • Gilla
Ulk_Upp och 2 till
  • Laddar…
Min har nu gått ca 2 veckor och jag satte bara ut den , ändrade var laddstationen skulle stå. slog på strömmen och sen gick den ut och bara funkar. Det är precis så här det ska vara att ha klippare!
 
  • Gilla
Kalendern och 1 till
  • Laddar…
Körde du med andra knivar meanmike?
Nöjd?
 
Nej jag kör orginal. byter ca 1-2 gånger per sommar. Jag har inga kottar o sånt på min tomt så det sliter inte.
Funkar kanon. Jag gillar verkligen denna maskinen. Just för att den bara funkar. varje dag. Den har väl stannat förra året några gånger men det är kaninhål eller "läckande" kopplingar i slingan som strular. Maskinen i sig funkar 100%.
 
  • Gilla
SA6BTU och 1 till
  • Laddar…
MeanMike MeanMike skrev:
Nej jag kör orginal. byter ca 1-2 gånger per sommar. Jag har inga kottar o sånt på min tomt så det sliter inte.
Funkar kanon. Jag gillar verkligen denna maskinen. Just för att den bara funkar. varje dag. Den har väl stannat förra året några gånger men det är kaninhål eller "läckande" kopplingar i slingan som strular. Maskinen i sig funkar 100%.
Har samma erfarenhet. Bara jobbar på
 
  • Gilla
SA6BTU och 1 till
  • Laddar…
MeanMike MeanMike skrev:
Nej jag kör orginal. byter ca 1-2 gånger per sommar. Jag har inga kottar o sånt på min tomt så det sliter inte.
Funkar kanon. Jag gillar verkligen denna maskinen. Just för att den bara funkar. varje dag. Den har väl stannat förra året några gånger men det är kaninhål eller "läckande" kopplingar i slingan som strular. Maskinen i sig funkar 100%.
Nästan tråkigt bra maskin
 
  • Gilla
MeanMike och 1 till
  • Laddar…
J Jockose skrev:
Nästan tråkigt bra maskin
Hehe ja om man är lite teknik intresserad och pillig så är den ju det. Men för gemene man är det ju "problemfri" det man söker. Nåt som bara funkar. Min granne ska nog köpa en LX835. Han e lite till åren kommen, och det där med "uppkopplad" är inget för honom, men han är ju hemma som pensionär varje dag så koll har han ju ändå. Så det blir nog en sådan för honom. Kommer han nog bli jättenöjd med.
 
MeanMike MeanMike skrev:
Hehe ja om man är lite teknik intresserad och pillig så är den ju det. Men för gemene man är det ju "problemfri" det man söker. Nåt som bara funkar. Min granne ska nog köpa en LX835. Han e lite till åren kommen, och det där med "uppkopplad" är inget för honom, men han är ju hemma som pensionär varje dag så koll har han ju ändå. Så det blir nog en sådan för honom. Kommer han nog bli jättenöjd med.
Precis.. maskinen gör det jag köpte den för.
1. sköter sig själv 99% av tiden
2. Ger mig tid för annat
3. Billig

Ser dagligen robotar av större märken som står still på gräsmattor, tippat, fastnat mm.
Aldrig haft det problemet :love:
 
  • Gilla
SA6BTU och 2 till
  • Laddar…
Efter att ha bytt telefon i vintras beter sig appen lite märkligt.
På den gamla telefonen (där appen är utloggad) får jag fortfarande notiser om regn, klippning m.m.
På den nya telefonen (där appen är inloggad) inga notiser alls, men kan styra schema starta m.m.
Varför blir det så här?
 
T T-G-B skrev:
Efter att ha bytt telefon i vintras beter sig appen lite märkligt.
På den gamla telefonen (där appen är utloggad) får jag fortfarande notiser om regn, klippning m.m.
På den nya telefonen (där appen är inloggad) inga notiser alls, men kan styra schema starta m.m.
Varför blir det så här?
På din nya kan svaret vara att du inte gett appen behörighet att skicka notiser.
Android eller iPhone?
Din gamla har troligtvis användarnamn o Lösenord sparat i telefonens lösenordshanterare.
 
  • Gilla
MeanMike
  • Laddar…
Kollade inställningarna på den nya (android) och aviseringar är på.
 
Dessa inställningar fungerar för mig.
 
  • Skärmbild av telefoninställningar för notiser med valda alternativ "Låsskärm" och "Banderoll".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
”Ola” fick spel inatt verkar det som
 
  • Smartphoneskärm som visar notiser från ''Landxcape Ola'' om felmeddelanden och manuell stopp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J Jockose skrev:
”Ola” fick spel inatt verkar det som
Ser ut som du har en dålig skarv
 
  • Gilla
MeanMike
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.