J Jockose skrev:
Vad kostar en sån laddatation?
Låter som något för mig också
Typ 2' plus begränsningskabel.
 
  • Gilla
Jockose
  • Laddar…
Kom på att jag fick denna när jag beställde knivdisken.

10% rabatt hos LetMeRepair...

Rabattkupong med kod LMR10 för 10% rabatt på reservdelar och tillbehör från olika märken hos LetMeRepair.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
JohanLun och 1 till
  • Laddar…
Hej! Vet ni om 812i behöver bra Wi-Fi vid laddstationen eller om det räcker att den fångar upp täckning när den är ute och klipper?
 
Kalendern
B Beehouse skrev:
Hej! Vet ni om 812i behöver bra Wi-Fi vid laddstationen eller om det räcker att den fångar upp täckning när den är ute och klipper?
Sen jag flyttade vår accesspunkt uppe på vinden längre ifrån basstationen så tycker jag att den ibland är trälig om att ta emot schemaändringar eller start-kommandon.. Får gå ut och sätta på samt slå in PIN fysiskt då appen säger att roboten är offline. Men kopplar direkt upp emot appen när man varit ute och satt på roboten.. Kanske inte har med wifit att göra utan att den gått in i något viloläge..
 
  • Gilla
Beehouse
  • Laddar…
Lite rekord idag.
1 timme och 53 minuter på en körning.
:love:

Ska lägga ut en ny kabel alt dra om på några ställen.
Men tänker på innerhörn som jag har bekymmer med.
Hur har ni lagt kabeln för att roboten ska gå bra som möjligt i innerhörn utan att fastna?
 
  • Gilla
Beehouse
  • Laddar…
Har fortfarande 3.08 enligt appen, men Harold går ut i olika vinklar från laddstation har jag märkt (har vabbat idag) Har det alltid varit så, eller har jag drömt att han alltid lämnade i samma vinkel förut?
 
Hur ofta ska man byta knivarna? Finns kanske i någon manual men den ligger på en för mig okänd plats...
 
P PurreP skrev:
Hur ofta ska man byta knivarna? Finns kanske i någon manual men den ligger på en för mig okänd plats...
Beror lite på. Jag köpte min i Juni förra året, bytte inte då, använde de gamla i början på den här säsongen innan jag bytte. Kommer nog byta en gång till, har ett träd som tappar små kvistar sliter lite på bladen.
 
P PurreP skrev:
Hur ofta ska man byta knivarna? Finns kanske i någon manual men den ligger på en för mig okänd plats...
Jag har redan bytt till två ggr på knappt två månader… Men det har berott på kvarglömda grejer på gräsmattan. En vattenslang, en poolvev och en frisbee har blivit massakrerade, och då är knivarna inte mycket att ha efteråt.

Någon tidigare skrev två byten per säsong. Ett byte när man startar och ett byte mitt i sommaren. Det låter vettigt om man har en tom gräsmatta.
 
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Beror lite på. Jag köpte min i Juni förra året, bytte inte då, använde de gamla i början på den här säsongen innan jag bytte. Kommer nog byta en gång till, har ett träd som tappar små kvistar sliter lite på bladen.
G Galten skrev:
Jag har redan bytt till två ggr på knappt två månader… Men det har berott på kvarglömda grejer på gräsmattan. En vattenslang, en poolvev och en frisbee har blivit massakrerade, och då är knivarna inte mycket att ha efteråt.

Någon tidigare skrev två byten per säsong. Ett byte när man startar och ett byte mitt i sommaren. Det låter vettigt om man har en tom gräsmatta.
Tack för svar

Får bli ett byte när jag fixat ett par brädor vid studsmattans medar, den har kört i dem några gånger...

Annars är jag grymt nöjd och imponerad av maskinen, har egentligen bara två saker som skulle kunnat vara bättre:

En driftlogg i appen
En smartare "hemgång", det blir spår i kanten då den åker samma spår hem hela tiden...

Min klipper ca 600 kvm med några riktigt krångliga och trånga passager, på en månad har jag ett driftstopp som kan härledas till klipparen och inte mig. Ett "E1" när den stod i laddstationen.
 
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Har fortfarande 3.08 enligt appen, men Harold går ut i olika vinklar från laddstation har jag märkt (har vabbat idag) Har det alltid varit så, eller har jag drömt att han alltid lämnade i samma vinkel förut?
Min lämnar i 2 vinklar ser det ut som.
Skiljer ca 30 cm på 15 meter för mig innan den möter gränskabeln och vänder.
Hur vet jag det?
Jo för att när den vänder så vrider han sönder gräset vid kanten.
Så nu har jag lagt nät i gräsmattan just där.

Märker att han slirar väldigt mkt när han vänder i kanterna, så jag ska sätta nubb i däcken så det blir spikdäck istället.
Förhoppningsvis slirar han inte mer då.
 
(y)
G Galten skrev:
Jag hade 3.13 i min när den var ny och den fungerade utmärkt. Men en natt så ”uppdaterade” den sej själv till 3.08.1 och sen dess har jag inte kunnat koppla appen till maskinen
Det kom en ny version av appen och nu funkar allt för mej igen! (y):D:D
 
  • Gilla
Jockose
  • Laddar…
Inhandlade en 812i igår och skall installera denna i helgen. Står inte så mycket info i bruksanvisningen gällande laddstationen och placering (eller har jag missat något?).
Hur nära laddstationen kan man göra en 90-gradig vinkel på gränskabeln?
Skulle vilja placera den precis runt hörnet på altanen vilket innebär att gränskabeln kommer gå 90-grader ganska omgående. Samma gäller på andra sidan laddstationen.

Tacksam för svar.
 
Jag tycker det var ganska tydligt i manualen. Det står att det ska vara minst 1,5m rak kabel både framför och bakom laddstationen. Däremot har jag sett flera som provat kortare och det har funkat. Jag tycker att rimligtvis borde det vara minst en längd av själva klipparen och kanske lite till. Du får testa lite med tillfälligt utlagd (och fastmärlad) kabel.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.