Kalendern
jpicha jpicha skrev:
Jag har precis köpt och installerat lx812i och har problem med att roboten när den går hem för laddning, åker upp på laddaren, stannar ca 5sek, och sen tar ett varv till, med batteritorsk som följd. Vad kan detta bero på?
Hej! Vad har du för programvara i klipparen?
Mvh
 
jpicha jpicha skrev:
Jag har precis köpt och installerat lx812i och har problem med att roboten när den går hem för laddning, åker upp på laddaren, stannar ca 5sek, och sen tar ett varv till, med batteritorsk som följd. Vad kan detta bero på?
Klipparen är känslig för att laddplattan är i våg, jag fick gräva ur lite och fixa med lite sand för att få det att funka bra...
 
  • Gilla
jpicha
  • Laddar…
P PurreP skrev:
Klipparen är känslig för att laddplattan är i våg, jag fick gräva ur lite och fixa med lite sand för att få det att funka bra...
Min laddstation står löst på ett par betongplattor i en slänt, aldrig sett att den tagit ett extra varv :thinking:
 
Kalendern Kalendern skrev:
Hej! Vad har du för programvara i klipparen?
Mvh
Jag har v3.13.
 
P PurreP skrev:
Klipparen är känslig för att laddplattan är i våg, jag fick gräva ur lite och fixa med lite sand för att få det att funka bra...
Bra tips, får kolla det efter jobbet.
 
A ati skrev:
Min laddstation står löst på ett par betongplattor i en slänt, aldrig sett att den tagit ett extra varv :thinking:
Det viktiga är nog att det är plant under stationen, plastgallret är ju inte stumt... Om du har plattor under så funkar det nog hur det än lutar...
 
Är det inte version 3.13 som egentligen inte finns fast vissa maskiner verkar levererats med denna version förprogrammerad ändå?
Den har väl vållat bekymmer för andra användare nyligen också?
 
Dizzy84 Dizzy84 skrev:
Är det inte version 3.13 som egentligen inte finns fast vissa maskiner verkar levererats med denna version förprogrammerad ändå?
Den har väl vållat bekymmer för andra användare nyligen också?
Jag har 3.13 i min och den har rullat utan avbrott i tre veckor sen jag fick ordning på laddstationen...
 
Dizzy84 Dizzy84 skrev:
Är det inte version 3.13 som egentligen inte finns fast vissa maskiner verkar levererats med denna version förprogrammerad ändå?
Den har väl vållat bekymmer för andra användare nyligen också?
Jag hade 3.13 i min när den var ny och den fungerade utmärkt. Men en natt så ”uppdaterade” den sej själv till 3.08.1 och sen dess har jag inte kunnat koppla appen till maskinen
 
Jag har en liten plätt på framsidan som jag inte kan komma till med Harold pga grindar och grusgång. Den kan vara kanske 75m2. Funderade på att köpa extra laddstation med tillbehör och flytta Harold till den plätten 1 dag/ vecka.
Vad tror ni om det?
 
Det hade jag inte tvekat på en sekund! (y)
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
Hej! Basstationen - behöver den verkligen stå så mycket som 1,5 m bakåt o framåt? Har ngn testat med kortare avstånd?
 
B Beehouse skrev:
Hej! Basstationen - behöver den verkligen stå så mycket som 1,5 m bakåt o framåt? Har ngn testat med kortare avstånd?
Ja, när den går ut kan den svänga efter ett par decimeter, jag satte att den skulle precis komma fri från plattan innan den svänger. Inflygningen har jag inte testat med men där skulle jag tro det är bra att den kommer rakt på. När jag hade excess-kabel bakom laddstationen hade den stora problem att docka, extrakabel kan med fördel läggas på nåt annat ställe på slingan som en ö utåt från klippområdet. Då kommer den aldrig att göra nåt när den passerar...
 
  • Gilla
Beehouse
  • Laddar…
B Beehouse skrev:
Hej! Basstationen - behöver den verkligen stå så mycket som 1,5 m bakåt o framåt? Har ngn testat med kortare avstånd?
Trädgårdsmätning med en mätstock på gräsmattan, omgiven av växter och trädgårdsdekorationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett litet takskydd med namnet "HAROLD" över en robotgräsklippare på en gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag har 60cm bakom och 90 framför
 
  • Gilla
Beehouse
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Jag har en liten plätt på framsidan som jag inte kan komma till med Harold pga grindar och grusgång. Den kan vara kanske 75m2. Funderade på att köpa extra laddstation med tillbehör och flytta Harold till den plätten 1 dag/ vecka.
Vad tror ni om det?
Vad kostar en sån laddatation?
Låter som något för mig också
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.