347 läst · 2 svar
347 läst
2 svar
Lägga golvfog
Har lagt färdigt nytt ljust ekgolv och på grund av att väggarna står lite snett så blir det lite glipor mellan golvsockel och golv här och var. Ville försöka mig på att täta det med någon fog i ungefär samma nyans som ett vigpigmenterat ekgolv, och hittade Cascos golvfog. Det var dock något radikalt annorlunda att jobba med än hederligt snickerispackel - maken till kladdigt helvete har jag aldrig varit med om! Känns som att det hårda jobbet med att få golvsocklarna perfekt gerade gick om intet i det hörn där jag försökte fylla ut med fogen, för den satte sig och smetade ut sig över golvsockeln på ett sätt som får det att se ut som att jag lejt ut arbetet till förskolebarn.
Försökte hitta någon instruktionsvideo som illustrerar hur Cascos golvfog ska läggas ut, men det enda jag hittar är denna:
Det kan väl inte vara meningen att man ska låta det torka och sedan slipa bort det som enda sätt att inte få det utsmetat överallt, eller?
Försökte hitta någon instruktionsvideo som illustrerar hur Cascos golvfog ska läggas ut, men det enda jag hittar är denna:
Det kan väl inte vara meningen att man ska låta det torka och sedan slipa bort det som enda sätt att inte få det utsmetat överallt, eller?
Ja, ok där får om man rådfrågar personalen på Bauhaus.
Har ni något tips på ett väldigt lätthanterligt medel som kan användas för att täta glipor på ca 5-10 mm mellan parkettgolv och golvsockel? Sockeln är vit och ljuset vitpigmenterad ek. Snickerispackel är ju väldigt lätt att jobba med, men det är väl inte tillräckligt elastiskt för att hålla när golv och socklar börjar röra på sig?
Har ni något tips på ett väldigt lätthanterligt medel som kan användas för att täta glipor på ca 5-10 mm mellan parkettgolv och golvsockel? Sockeln är vit och ljuset vitpigmenterad ek. Snickerispackel är ju väldigt lätt att jobba med, men det är väl inte tillräckligt elastiskt för att hålla när golv och socklar börjar röra på sig?
Klicka här för att svara