Hej. Ska lägga golv i hela huset.
Men kan inte bestämma mig om man ska lägga med huset eller ljusinsläppet på detta hus ?
Tänkte inte ha några tröskar då golven kommer gå ihop mellan hall och kök och hall och vardagsrum
Men kan inte bestämma mig om man ska lägga med huset eller ljusinsläppet på detta hus ?
Tänkte inte ha några tröskar då golven kommer gå ihop mellan hall och kök och hall och vardagsrum
Husägare
· Klagshamn
· 94 inlägg
Beror ju helt på vilken typ av golv du tänker dig? Ganska stor skillnad på ett golv med långa plankor eller ett parkettgolv i holländskt mönster.
Jag skulle lägga det längs huset. Det blir "snyggast" (vilket är subjektivt, men traditionellt iaf) i vardagsrummet att lägga längs största längden och i den inre delen av hallen.
I köket, som har en lång del närmast skåpsraden blir det också bättre med längsgående brädor, och i övriga delar så är det mer kvadratiskt och spelar inte så stor roll (vid matplatsen ser man dessutom inte hela golvet pga möbler)
I sovrummen skulle jag lägga efter längsta sida.
I köket, som har en lång del närmast skåpsraden blir det också bättre med längsgående brädor, och i övriga delar så är det mer kvadratiskt och spelar inte så stor roll (vid matplatsen ser man dessutom inte hela golvet pga möbler)
I sovrummen skulle jag lägga efter längsta sida.
Klicka här för att svara