638 läst · 20 svar
638 läst
20 svar
Kylskåpsdörrs display som strular
Tänker att jag bara struntar i det. Finns ingen mening med att lägga onödigt mycket pengar på det.. Har kikat runt på nätet finns ingen ny display att köpa etc. Kontaktade Samsung service det ville sälja mig en helt ny dörr för 3500kr, vilket jag tycker är ett skämt istället för erbjuda mig att köpa en ny display istället som kan vara mycket billigare..B Bjober skrev:
Har ungefär lika kyl som dig med samma fel, det var sladden (små tunna trådar) som vissa gått av, jag lödde ihop de med avbrott och justerade hur sladden går och efter det så har allt fungeratA A.E.K skrev:Tänker att jag bara struntar i det. Finns ingen mening med att lägga onödigt mycket pengar på det.. Har kikat runt på nätet finns ingen ny display att köpa etc. Kontaktade Samsung service det ville sälja mig en helt ny dörr för 3500kr, vilket jag tycker är ett skämt istället för erbjuda mig att köpa en ny display istället som kan vara mycket billigare..
A A.E.K skrev:
Får jag fråga hur kom du åt sladden/sladdarna som gått av och hur visste du vilken/vilka det var. Jag ser att där dörren hänger längst upp i vänster hörn så finns det flera små sladdar..är det dom du menar?kidon skrev:
ju det är säkert där brottet ärA A.E.K skrev:
har du tur kan du ta bort displayen , lossa kabeln där
och dra upp kabeln så du kommer åt att löda och använda krympslang
har du otur som jag misstänker så sitter kabeln fast i dörren.
tyvär omöjligt att se på samsungs reservelskatalog
Klicka här för att svara