AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vadå, jag säger ju jag tycker det vore trevligt men det är inte lika viktigt som för permanent, vad är det din ärthjärna missar?
Lågt med personangrepp Malmgren, mycket lågt.
 
  • Haha
AndersMalmgren
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Lågt med personangrepp Malmgren, mycket lågt.
För mycket byggahus-pöbel idag man orkar bara så mycket 🤣
 
F fribygg skrev:
Lågt med personangrepp Malmgren, mycket lågt.
Anmäler, hade inte väntat det av dig
 
F fribygg skrev:
Anmäler, hade inte väntat det av dig
Var ju inget angrepp utan fakta
 
  • Haha
Klaugust
  • Laddar…
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vi kanske borde införa vinstskatt på all omsättning också? Det är lika dumt som skatt på boende
Moms är en ganska bra skatt. Den drabbar alla lika.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
P
M MagHam skrev:
Framgår nog mellan raderna att jag tycker att materialet redan är dubbelt beskattat och att extra driftighet och flit borde löna sig.
Hur skulle det fungera i praktiken? Hur mäter man extra driftighet och flit? Ska man få göra skatteavdrag för extra driftighet och flit?
Både reavinstskatt och fastighetsavgift borde avskaffas helt.
Inte mig emot. Om ingen vinst man gör på aktieaffärer beskattas så är det nog fler än jag som skulle bli glada.
 
  • Gilla
MagHam
  • Laddar…
P pmd skrev:
Moms är en ganska bra skatt. Den drabbar alla lika.
Absolut men 25 procent är galet. 6 procent är mer lagom
 
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Tanken är att taxeringsvärdet ska motsvara ca 75 procent av marknadsvärdet.
Hppsan vad vårt hus har gått upp i värde på tre år då. Nu är taxeringsvärdet en skvätt över vad vi betalade sommaren 2020, och då är inte ens nya badrummet och nya köket medräknade i taxeringsvärdet.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Var ju inget angrepp utan fakta
Har du studerat fribyggs hjärna så noga att du kan avgöra om den är gjord av ärtor?
 
P pmd skrev:
Har du studerat fribyggs hjärna så noga att du kan avgöra om den är gjord av ärtor?
Tyvärr har jag fått studera den jönsen alldeles för mycket 🤣
 
P pmd skrev:
Har du studerat fribyggs hjärna så noga att du kan avgöra om den är gjord av ärtor?
Äh, jag har anmält och moderatorerna får avgöra om de ska stänga av Malmgren då han tydligt bryter mot forumreglerna.
 
S
F fribygg skrev:
Äh, jag har anmält och moderatorerna får avgöra om de ska stänga av Malmgren då han tydligt bryter mot forumreglerna.
Blev du kränkt av att bli kallad ärthjärna...? 😄
 
  • Haha
AndersMalmgren och 1 till
  • Laddar…
S SonnyListon skrev:
Blev du kränkt av att bli kallad ärthjärna...? 😄
Måste vara duktigt curlad för att bli kränkt av M's floskler.
 
P
Att gå utanför ämnet (med anknytning till ämnet) har jag stor tolerans för. Förmodligen ganska mycket större än moderatorn så jag får helt enkelt anstränga mig för att låta bli att kommentera sådana inlägg och/eller acceptera att mina kommentarer raderas.

Invektiv och argumentum ad hominem har jag däremot mycket liten tolerans för och försöker därför förklara för de som skriver på det sättet hur dåligt det är. Oftast biter det inte eftersom de oartiga typerna då blir "kränkta" och kommer med mera strunt. Jag anmäler dock inte till moderatorn utan överlåter till moderatorn att ingripa efter eget gottfinnande.

Byggahusforumet var trevligare när jag kom hit första gånger för flera år sen. Varför måste ni bete er som småbarn?
 
P pmd skrev:
Hur skulle det fungera i praktiken? Hur mäter man extra driftighet och flit? Ska man få göra skatteavdrag för extra driftighet och flit?
Med lite eftertanke kan jag tillstå att det är väldigt svårt att mäta strävsamhet och flit. Det kan ju ha varit svärfar som gjort allt. Likaså om materialet för värdeökningen är hederligt köpt, ett lånat från ett annat bygge.
Så i praktiken kan inte min tanke tillämpas, Du har rätt.
Däremot skulle jag önska att vi hade en modell där sådana parametrar fick genomslag.
 
  • Gilla
pmd
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.