7 855 läst · 75 svar
8k läst
75 svar
Kraftigt höjda taxeringsvärden
Renoverare
· Stockholm
· 18 320 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 320 inlägg
Hur skulle det fungera i praktiken? Hur mäter man extra driftighet och flit? Ska man få göra skatteavdrag för extra driftighet och flit?M MagHam skrev:
Inte mig emot. Om ingen vinst man gör på aktieaffärer beskattas så är det nog fler än jag som skulle bli glada.
Renoverare
· Stockholm
· 18 320 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 320 inlägg
Att gå utanför ämnet (med anknytning till ämnet) har jag stor tolerans för. Förmodligen ganska mycket större än moderatorn så jag får helt enkelt anstränga mig för att låta bli att kommentera sådana inlägg och/eller acceptera att mina kommentarer raderas.
Invektiv och argumentum ad hominem har jag däremot mycket liten tolerans för och försöker därför förklara för de som skriver på det sättet hur dåligt det är. Oftast biter det inte eftersom de oartiga typerna då blir "kränkta" och kommer med mera strunt. Jag anmäler dock inte till moderatorn utan överlåter till moderatorn att ingripa efter eget gottfinnande.
Byggahusforumet var trevligare när jag kom hit första gånger för flera år sen. Varför måste ni bete er som småbarn?
Invektiv och argumentum ad hominem har jag däremot mycket liten tolerans för och försöker därför förklara för de som skriver på det sättet hur dåligt det är. Oftast biter det inte eftersom de oartiga typerna då blir "kränkta" och kommer med mera strunt. Jag anmäler dock inte till moderatorn utan överlåter till moderatorn att ingripa efter eget gottfinnande.
Byggahusforumet var trevligare när jag kom hit första gånger för flera år sen. Varför måste ni bete er som småbarn?
Med lite eftertanke kan jag tillstå att det är väldigt svårt att mäta strävsamhet och flit. Det kan ju ha varit svärfar som gjort allt. Likaså om materialet för värdeökningen är hederligt köpt, ett lånat från ett annat bygge.P pmd skrev:
Så i praktiken kan inte min tanke tillämpas, Du har rätt.
Däremot skulle jag önska att vi hade en modell där sådana parametrar fick genomslag.