G Gott1 skrev:
Man kan skoja hit och dit men faktum är att tillverkare har eller i alla fall bör ha ett stort ansvar för vad de präglar ut.
G Gott1 skrev:
Jag själv läser inte alltid instruktion, nej, men förväntar mig att det ska finnas och att tillverkare ska ta sitt ansvar om något går sönder strax efter inköp.
G Gott1 skrev:
Det är givetvis inte "TS" fel att det går sönder om instruktioner och material är undermåligt.
Återigen, hur gammal är TS armatur?

Återigen, har TS själv köpt armaturen eller följde den med bostaden?

Återigen, så du menar att oberoende hur vårdslös kunden är så är det tillverkarens fel att saken går sönder?
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Återigen, hur gammal är TS armatur?

Återigen, har TS själv köpt armaturen eller följde den med bostaden?

Återigen, så du menar att oberoende hur vårdslös kunden är så är det tillverkarens fel att saken går sönder?
Äh, sluta nu försvara era kinacontainrar och återgå till trådens ämne.

Tillverkaren utför undersökning om hur skadan uppstått de har såklart möjlighet att kräva betalning om felet inte låg hos dem. Om det är värt den krona kopplingsklämman kostar tillverkaren vet kanske varken du eller jag.
För på plussidan lär belöningen vara desto större.
 
Fairlane
G Gott1 skrev:
Äh, sluta nu försvara era kinacontainrar och återgå till trådens ämne.
Trådens ämne är väl att TS inte förstod kopplingsklämman och bröt sönder den?

Om jag bryter sönder armarna på en Wago 221 före att jag försöker forcera dem 180 grader istället för 90 grader, är det då mitt fel eller en dålig produkt?
G Gott1 skrev:
Tillverkaren utför undersökning om hur skadan uppstått de har såklart möjlighet att kräva betalning om felet inte låg hos dem. Om det är värt den krona kopplingsklämman kostar tillverkaren vet kanske varken du eller jag.
För på plussidan lär belöningen vara desto större.
Bra, tillverkaren har nu tittat på den 10 år gamla lampan, som förvisso var väldigt fin, tillverkat i Sverige, och kommit fram till att det var ett handhavandefel och TS får nu betala 750 kr i felsökningsavgift. Är det bra?

Eller vet du att det är en billig lampa från Kina?
 
  • Gilla
RoAd och 1 till
  • Laddar…
G Gott1 skrev:
Äh, sluta nu försvara era kinacontainrar och återgå till trådens ämne.

Tillverkaren utför undersökning om hur skadan uppstått de har såklart möjlighet att kräva betalning om felet inte låg hos dem. Om det är värt den krona kopplingsklämman kostar tillverkaren vet kanske varken du eller jag.
För på plussidan lär belöningen vara desto större.
Det är ingen som försvarar undermåliga produkter (kinaprodukter?) i denna tråd.

Men du har tydligen en massa fakta om TS armatur och TS handhavande av produkten som inte står i TS inlägg.

Du har tydligen en massa information som du inte vill delge oss andra eftersom du inte svarar på våra raka frågor om TS armatur.

Hur lång är garantitiden på TS armatur?

Hur lång är reklamationstidrn på TS armatur?

Vilka krav ställs det på kunden för garanti?

Vilka krav ställs det på kunden för reklamation?

Har TS någon instruktion?

Har TS köpt armaturen själv eller följde armaturen med bostaden?

Hur gammal är TS armatur?

Så du menar att oberoende hur vårdslös kunden är så är det tillverkarens fel att saken går sönder?

Återigen ingen som försvarar undermåliga produkter.
 
  • Gilla
RoAd och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.